دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ارتباط بین بواسیر و بارداری

ارتباط بین بواسیر و بارداری

بواسیر یک بیماری شایع در دوران بارداری است و با خوردن غذاهایی غنی از فیبر ، نوشیدن مقدار زیادی آب و ورزش منظم می توان از بروز آن جلوگیری کرد. همچنین ، مهم است که هر چه زودتر بواسیر را درمان کنید.

 

بواسیر بیماری ناخوشایندی است که اغلب زنان را در دوران بارداری تحت تأثیر قرار می دهد. بواسیر ، در اثر بزرگ شدن رگهای ناحیه رکتوم ایجاد می شود.

 

برخی از خانمها فقط در دوران بارداری دچار بواسیر می شوند ، اما این شرایط ممکن است در سایر اوقات زندگی نیز رخ دهد. در هر صورت شیوع آن در دوران بارداری بسیار بیشتر است. برآوردها حاکی از آن است که تا 50٪ زنان باردار بواسیر دارند.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

این وضعیت معمولاً از سه ماهه دوم بارداری ایجاد می شود. بواسیر در حین زایمان و پس از آن اتفاق می افتد و باعث ناراحتی شدید می شود ، گرچه بارداری را به خطر نمی اندازد. به یاد داشته باشید ، بواسیر قطعاً قابل پیشگیری و درمان است.

 

چه رابطه ای بین بواسیر و بارداری وجود دارد؟

 

بواسیر رگهای خونی متورم است که در ناحیه رکتوم یافت می شوند و مانند برجستگی های متورم در مقعد یا پایین رکتوم به نظر می رسند.

 

این وضعیت اغلب باعث افزایش درد و خارش در حین حرکات روده می شود. بواسیر مستعد خونریزی است و می تواند در زنان باردار نگران کننده باشد.

 

این ضایعات باعث درد و ناراحتی هنگام نشستن یا راه رفتن می شوند. حتی یافتن موقعیت خواب راحت نیز می تواند دشوار باشد.

 

انواع بواسیر

 

بواسیر به دو گروه داخلی و خارجی تقسیم می شود. بواسیر داخلی در داخل مقعد ، در ناحیه شروع رکتوم رخ می دهد. اگر بزرگ باشند می توانند از مقعد بیرون زده و بواسیر خارجی نامیده شوند.

 

بواسیر داخلی تا زمانی که بیرون زده نباشد ، درد کمتری نسبت به بواسیر خارجی دارد ، اما معمولاً خونریزی بیشتری دارد. بواسیر خارجی در خارج از مقعد رخ می دهد و معمولاً دردناک تر و ناراحت کننده است.

 

بواسیر خارجی به صورت توده های دردناک اطراف مقعد ظاهر می شود و باعث ناراحتی زیادی هنگام نشستن می شود. در صورت کشیدگی ممکن است خونریزی اتفاق افتد یا حتی دردناک تر شوند.

 

چه عواملی باعث بواسیر در دوران بارداری می شود؟

 

عوامل مختلفی در ایجاد بواسیر در دوران بارداری تأثیر می گذارد. اول از همه ، جنین در حال رشد باعث بزرگ شدن رحم می شود که فشار بیشتری به عروق خونی در مقعد و راست روده وارد می کند.

 

همچنین می تواند ناشی از افزایش هورمون پروژسترون در دوران بارداری باشد. این باعث شل شدن دیواره رگها می شود و بنابراین آنها را در معرض تورم قرار می دهد.

 

مطالعات نشان می دهد که 38٪ از زنان باردار دچار یبوست می شوند. این به دلیل فشار رحم در حال رشد بر روی روده و گاهی اوقات مصرف مکمل های آهن است. در همان زمان ، هورمون های بارداری سرعت انتقال روده را کاهش می دهند.

 

در نتیجه مدفوع سفت شده و فشار بیشتری به وریدهای مقعدی وارد می شود تا از بین برود. این امر منجر به التهاب می شود. معمولاً زنانی که این مشکل را قبل از بارداری تجربه کرده اند ، می توانند در دوران بارداری نیز بواسیر پیدا کنند.

 

درمان های موجود

 

بواسیر گاهی اوقات پس از بارداری و زایمان بدون هیچ گونه درمانی به خودی خود از بین می رود. اما نباید آنرا نادیده گرفت، زیرا می تواند بدتر شود و کیفیت زندگی را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهد یا عوارض اساسی ایجاد کند.

 

ما معمولاً ابتدا به درمان های خانگی متوسل می شویم ، زیرا معمولاً در بیشتر موارد موثر هستند. در صورت عدم بهبود ، بهترین کار مراجعه به پزشک و شروع درمان رسمی تر است.

 

برخی اقدامات خانگی که می توانند به کاهش تورم و تسکین علائم کمک کنند عبارتند از:

  

به مدت طولانی ننشینید و نایستید. هر ساعت کمی راه بروید.

30 دقیقه ورزش روزانه به گردش خون کمک می کند

برای نشستن از بالش یا بالشتک گرد استفاده کنید

نشستن چند بار در روز در آب گرم به تسکین درد کمک می کند

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

کمپرس سرد یا بسته های یخی که روی ناحیه به کاهش تورم و درد کمک می کنند.

توصیه می شود به جای دستمال توالت از دستمال مرطوب نرم استفاده کنید ، دستمال مرطوب غیر عطری و بدون الکل بسیار موثرتر خواهد بود.

بهتر است به پهلوی چپ بخوابید و می توانید این کار را چندین بار در روز برای رفع ناراحتی انجام دهید.

تمرینات کگل نه تنها به آمادگی برای زایمان کمک می کند ، بلکه به رفع بواسیر نیز کمک می کند.

 

همیشه هنگام خونریزی در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید ، حتی اگر مطمئن هستید که به دلیل بواسیر است. پزشک همچنین در درمان بواسیر به شما کمک خواهد کرد.

 

آنها معمولاً برای درمان یبوست یک ملین یا شیاف تجویز می کنند. همچنین ، برخی پزشکان ممکن است برای تسکین درد ، داروهای ضد درد یا پمادهایی را که در دوران بارداری بی خطر هستند ، تجویز کنند.

 

پزشک شما همچنین ممکن است یکی از روش های درمانی زیر را تجویز کند:

 

رابربند/ یک نوار لاستیکی در اطراف بواسیر قرار می گیرد. با این کار جریان خون متوقف می شود و توده در طی 10 تا 12 روز از بین می رود.


اسکلروتراپی/ شامل تزریق یک ماده شیمیایی به برجستگی ها است. به آنها کمک می کند تا کوچک شوند و بهبود یابند ، اما ممکن است بعد از مدتی دوباره ظاهر شوند.

 

هموروئیدکتومی/ یک عمل جراحی برای از بین بردن بواسیر است. این فقط در موارد شدید یا مواردی که به دلیل خطرات ممکن است ایجاد کند ، توصیه می شود.

 

راه های جلوگیری از بواسیر در دوران بارداری

 

یک رژیم غذایی غنی از فیبر و نوشیدن مقدار زیادی آب به جلوگیری از بواسیر کمک می کند.

در حالت ایده آل ، باید از بواسیر جلوگیری کرد تا اینکه درمان شود. بهترین راه برای انجام این کار جلوگیری از یبوست است. برای انجام این کار ، نوشیدن مقدار زیادی آب و حفظ رژیم غذایی غنی از فیبر مهم است. در صورت نیاز از مکمل های فیبر استفاده کنید.

 

همچنین سعی کنید یک رژیم متعادل داشته باشید ، غذا را به آرامی و کاملاً بجوید و مرتباً ورزش کنید. اقدامات دیگر عبارتند از:

 

دوچرخه سواری کنید.

تمرینات کگل را تا حد ممکن انجام دهید.

مدفوع خود را نگه ندارید.

برای مدت طولانی در توالت ننشینید.

سعی کنید اجابت مزاج را مجبور نکنید تا از فشار زیاد جلوگیری کنید.

از مکمل های آهن زیاد استفاده نکنید.

هنگام خواب ، مطالعه و تماشای تلویزیون به پهلو دراز بکشید.

وزن ایده آل خود را حفظ کنید.

 

آخرین توصیه ها


اگر بواسیر به رنگ مایل به آبی در می آید یا علائم آن چنان بد می شود که فعالیت های روزمره را با مشکل روبرو می کند با پزشک مشورت کنید. همچنین اگر خونریزی زیادی دارید به پزشک مراجعه کنید.

 

در هر صورت قبل از شروع درمان بواسیر در خانه با پزشک خود در مورد درمان های خانگی مشورت کنید. شروع درمان زودهنگام مهم است زیرا در صورت امکان پیشرفت بواسیر می تواند عوارض زیادی ایجاد کند. علاوه بر این ، زنان باردار باید اقدامات پیشگیرانه را پس از زایمان انجام دهند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده