خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چه چیزی برای حالت تهوع در دوران بارداری مفید است ؟

چه چیزی برای حالت تهوع در دوران بارداری مفید است ؟

چه چیزی برای حالت تهوع در بارداری خوب است؟ تهوع در بارداری از چه زمانی شروع می شود؟ اینها از متداول ترین سوال هایی هستند که خانم های باردار در پی جواب آنها میروند . البته ممکن است شما جزو درصد معدودی از زنان باردار باشید که حالت تهوع را تجربه نمیکنند. در این مقاله سعی کرده ایم برای هر موردی که میتواند پیش روی یک خانم باردار قرار بگیرد ، راه حل هایی کارساز ارائه دهیم. از غذاهای مفید برای حالت تهوع در دوران بارداری گرفته تا حمایت های پزشکی!


تهوع در بارداری از چه زمانی شروع می شود؟


این علامت که احتمالاً با حالت تهوع صبحگاهی مواجه خواهید شد، معمولاً در ماه های اول بارداری دیده می شود. بنابراین "حالت تهوع از چه زمانی در دوران بارداری شروع می شود؟" صحیح ترین پاسخ به سوال 3 ماه اول بارداری است.


حالت تهوع در بارداری از چه هفته ای شروع می شود؟


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

حالت تهوع در بارداری معمولا بین هفته های پنجم تا هشتم رخ می دهد. با این حال، ممکن است در 2 هفته اول حالت تهوع را تجربه کنید. این بسته به شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود. مانند هر چیزی که مربوط به بارداری است، این نیز دوباره به بدن و شرایط شما مربوط می شود.


همچنین برخی از افراد معتقد هستند شروع حالت تهوع در فرزندانی که پسر هستند با آنهایی که دختر هستند متفاوت خواهد بود. در این رابطه باید بگوییم که در نوزادان پسر و دختر تبعیض جنسیتی وجود ندارد.


علت تهوع در بارداری چیست؟


یکی از بزرگترین مشکلاتی که از زمان اطلاع راجع به باردار بودنتان خواهید داشت ، احتمالاً احساس تهوع است! اما چرا در دوران بارداری حالت تهوع داریم؟ اگرچه دلیل آن به طور کامل مشخص نیست، اما نظرات مختلفی در مورد آن وجود دارد. در اینجا عواملی وجود دارد که ممکن است زمینه ساز علل تهوع در بارداری باشد:


سطح هورمون

حساسیت

خستگی

بارداری اول

بارداری دوقلو یا چند قلو

قرار گرفتن در معرض بوی بیش از حد

کمبود ویتامین و مواد معدنی

مصرف زیاد قند یا غذاهای چرب زیاد

بی تحرکی

فشار خون بالا یا پایین


چه زمانی حالت تهوع در بارداری برطرف می شود؟


حالت تهوع معمولا در هفته های سیزدهم و چهاردهم بارداری کاهش می یابد. در واقع در سه ماهه دوم بارداری این حالت شما کاهش می‌یابد و در کل این پروسه را در راحت‌ترین حالت ممکن سپری خواهید کرد.


اما همانطور که گفتیم، بارداری برای هر کسی یک روند متفاوت است. اگر از هفته چهاردهم همچنان حالت تهوع دارید، نباید نگران باشید. برخی از زنان باردار پس از سه ماهه اول همچنان احساس تهوع دارند. شما هم می توانید یکی از آنها باشید.


چه چیزی برای حالت تهوع در بارداری مفید است؟


اگرچه نمیتوان بطور کامل علائم را از بین برد، اما می توان با پیشنهاداتی این حالت را کم تر کرد.


1. از مچ بند ضد تهوع استفاده کنید


تهوع همچنین می تواند باعث استفراغ در دوران بارداری شود. بنابراین اولین پاسخ ما به این سوال که "چه چیزی برای حالت تهوع و استفراغ بارداری مفید است" مچ بند ضد تهوع خواهد بود! این مچ بندها برای ارائه یک گزینه جایگزین به دور از مواد شیمیایی برای مادران باردار و کمک به رفع حالت تهوع و استفراغ در دوران بارداری تولید شده اند.


به لطف نیمکره های روی مچ بند، به نقاط خاصی از مچ دست فشار وارد می شود. به لطف این فشار، احساس تهوع و استفراغ از بین می رود. خانم های باردار زیادی هستند که از مچ بند ضد تهوع استفاده می کنند و راضی هستند، البته کسانی هم هستند که نتیجه نمی گیرند.اما بنظر ما ارزش امتحان کردن را دارد.


2. در اسرع وقت صبحانه بخورید


تهوع صبحگاهی می تواند در دوران بارداری شدید باشد. زیرا پس از یک خواب طولانی شبانه، معده خالی می ماند که احتمال تهوع صبحگاهی را افزایش می دهد. بنابراین، پاسخ دیگر ما به این سوال که چه چیزی برای حالت تهوع در دوران بارداری مفید است،این است که صبح زود یک صبحانه مفصل بخورید. حتی ممکن است خوردن غذاهایی مانند کراکر و آجیل برای این وعده غذایی بیسار مهم ، خوب باشد که می توانید بدون بلند شدن از رختخواب در دهان خود قرار دهید و میل کنید.


3. بعد از صرف شام ، میان وعده بخورید


همانطور که گفتیم ، معده خالی میتواند باعث ایجاد حالت تهوع در دوران بارداری شود ، بنابراین شما می توانید یک میان وعده سلک در انتهای شب بخورید. البته منظور ما از میان وعده، غذاهای سنگین و چرب نیست. یک لیوان شیری که قبل از خواب مصرف خواهید کرد، چند عدد زردآلو خشک، گردو، بادام، فندق را می‌توان از جمله غذاهایی دانست که برای رفع حالت تهوع دوران بارداری مفید هستند و به شما اجازه می‌دهند تا صبح روز را خوش‌تر شروع کنید.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


4. حجم غذای خود را کم و وعده های غذایی خود را زیاد کنید


معده خالی حالت تهوع را افزایش می دهد، اما شکم پر نیز می تواند باعث ایجاد احساس تهوع در شما شود. به همین دلیل است که می توانید در طول بارداری از 6 وعده غذایی کوچک توصیه شده استفاده کنید. همچنین مصرف وعده های غذایی کوچک و مکرر در طول روز کارآمدترین روش برای رشد کودک است.


5. غذاهایی را انتخاب کنید که برای شخص شما مفید هستند


هرگز فراموش نکنید که باید به تغذیه خود حساس باشید. انتخاب غذاهای کم چرب و غذا با هضم راحت تر ، می تواند برای معده شما مفید باشد. اگر فکر می کنید می توانید غذاهای پروتئینی را بهتر هضم کنید، بیشتر پروتیین مصرف کنید . اگر خوردن گوشت-مرغ-ماهی برایتان سخت است، می توانید پنیر، ماست، شیر و حبوبات را امتحان کنید.


متأسفانه، این حالت تهوع گاهی می تواند منجر به استفراغ شود. بنابراین چه چیزی برای استفراغ در دوران بارداری مفید است؟ افراد مسن می گویند که زنجبیل برای حالت تهوع و استفراغ مفید است. می توانید این غذای سالم را به کیکی که درست می کنید اضافه کنید. ممکن است ترجیح دهد بیسکویت زنجبیلی بخورد. می توانید آن را با چای نعنا-لیمو میل کنید. زنجبیل می تواند به کاهش حالت تهوع کمک شایانی کند.


6. شرایط و وضعیت خود را زیر نظر داشته باشید


آگاهی از اینکه کدام غذاها و بوها شما را دچار حالت تهوع میکند ، می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند. در این دوره، افزایش سطح هورمون ، باعث توسعه حس بویایی می شود که به نوبه خود حالت تهوع شما را افزایش می دهد.


7. مقدار زیادی آب بنوشید


می دانید که آب هم در دوران بارداری و هم در زندگی روزمره ما از اهمیت حیاتی برخوردار است. بنابراین، یکی از اولین چیزهایی که در مورد حالت تهوع در دوران بارداری به ذهن می رسد مصرف زیاد مایعات است. کم آبی مشکلی جدی تر از کمبود مواد مغذی جامد در بدن است. می توانید در مورد مصرف مایعات که برای شما مفید تر باشد از پزشک خود کمک بگیرید.


8. سعی کنید خستگی و استرس خود را کاهش دهید


البته این کار ممکن است آسان نباشد، اما می توانید سعی کنید بیشتر بخوابید و ریلکس کنید. شما باید زندگی روزمره خود را بدون تلاش برای رسیدن به کارهای خاص پیش ببرید.


همچنین اگر موضوعی فکر شما را به خود مشغول کرده است بهتر است راجع به آن با اطرافیان و دوستانتان حرف بزنید و این حجم از استرس و فکر و خیال را از خود دور بکنید‌.


توصیه متخصصان برای کاهش حالت تهوع در دوران بارداری


اول از همه بهتر است بدانید ، هیچ درمان کاملاً موفقی برای حالت تهوع در بارداری وجود ندارد. با این حال، کاربردهای برخی از روش ها مانند طب سوزنی، مدیتیشن و برخی داروها (زیر نظر پزشک) میتواند حال شما را کمی بهتر کنند . در اینجا چند توصیه خوب و کاربردی از دید متخصصان را باهم بررسی میکنیم:


1. مصرف داروهای مجاز


قرص Unisom را می توان همراه با ویتامین B6 به عنوان داروی تهوع در دوران بارداری استفاده کرد. اگرچه این دارو جایگزین خوبی برای مادران باردار است که از حالت تهوع مداوم رنج می برند، اما نباید بدون نظر پزشک از آن استفاده کنید.


2. طب سوزنی


در طب سوزنی چندین سوزن وارد پوست شما شده و حال این عمل که بر اعصاب شما تأثیر می‌گذارد، می‌تواند باعث ترشح اندورفین شده و تأثیر مثبتی بر حالت تهوع شما داشته باشند.


3. مدیتیشن


به تمرین تکنیک های مدیتیشن و تنفس در دوران بارداری "چه چیزی برای حالت تهوع بارداری خوب است؟" یکی از پاسخ ها است. علاوه بر ایندیتیشن و یوگا در دوران بارداری ، فقط برای کاهش و رفع حالت تهوع توصیه نمیشود . باکه به عنوان روشی برای مقابله با درد زایمان و استرس عاطفی نیز توصیه می شود.


آیا حالت تهوع زیاد در دوران بارداری مضر است؟


معمولاً حالت تهوع در دوران بارداری مشکل خاصی نمی کند. با این حال، تهوع و استفراغ بسیار در بارداری باعث از دست رفتن مواد مغذی و مایعات بدن می شود. اگر با چنین شرایطی مواجه هستید و مدام احساس خستگی می کنید، باید با پزشک خود تماس بگیرید. زیرا این احتمال وجود دارد که حالت تهوع شدید در دوران بارداری خطرناک باشد. توصیه های ساده پزشک میتواند باعث حفظ سلامت شما و جنین شود.


همچنین این تصور وجود دارد که حالت تهوع در دوران بارداری نشان دهنده سالم بودن کودک است. حالت تهوع در این دوران یک امر کاملا طبیعی است، به خصوص که حالت تهوعی که در ماه های اول به دلیل تغییرات هورمونی ایجاد می شود. با این حال، به طور کلی نمی توان گفت که حالت تهوع یک وضعیت مثبت یا منفی در مورد سلامت نوزاد را گزارش می کند.


بنابراین، عدم وجود حالت تهوع در دوران بارداری به معنای ناسالم بودن کودک نیست. کسانی هم هستند که در دوران بارداری خود حالت تهوع نداشته اند و روند بارداری و زایمان بسیار سالمی داشته اند.


ترجمه شده از سایت : anneysen.com


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده