خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» میگرن در دوران بارداری

میگرن در دوران بارداری

چه چیزی برای میگرن در دوران بارداری مفید است؟


حملات میگرنی که به صورت سردردهای شدید ظاهر می شوند، می توانند در دوران بارداری بسیار آزاردهنده تر از هر زمانی باشند. اگرچه انتظار می رود که سردرد در دوران بارداری به طور کلی کاهش یابد، با این حال حملات میگرن ممکن است در دوران بارداری در برخی از مادران باردار رخ دهد. در این مقاله در مورد اینکه چه چیزی برای میگرن در دوران بارداری مفید است و آیا استفاده از دارو ضرری برای مادر و جنین دارد یا خیر صحبت خواهیم کرد.


میگرن چیست؟


میگرن یک بیماری شایع عصبی است که باعث سر درد شدید میشود و گاهی اوقات استفراغ و حالت تهوع ممکن همراه است و ممکن است این پرد به چشم ها نیز بزند. میگرن در دوران بارداری می تواند به نقطه ای برسد که بر زندگی روزمره تأثیر بگذارد و فعالیت ها را محدود کند.

اگر میگرن شما قبل از بارداری تشخیص داده شده باشد، این دردها ممکن است با حملات بسیار شدید و مکرر خود را نشان دهند یا ممکن است کاهش یافته و به دوره خفیف تری برسند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


آیا میگرن میتواند در دوران بارداری آغاز شود ؟


همچنین ممکن است فرد برای اولین بار در دوران بارداری میگرن را تجربه کند. زیرا بر اساس برخی مطالعات، رابطه نزدیکی بین میگرن و هورمون ها وجود دارد.


علائم میگرن در دوران بارداری


همراه با افزایش هورمون استروژن، بالا و پایین شدن سایر هورمون ها نیز می تواند باعث ایجاد برخی تغییرات متابولیک شود. عواملی مانند اتساع عروق و افزایش جریان خون می تواند درد میگرنی را افزایش دهد. علائم میگرن در دوران بارداری را میتوان به صورت زیر فهرست کرد:


درد یک طرفه در نواحی مانند شقیقه، پشت و پیشانی


تغییر اشتها، مانند تمایل به خوردن شیرینی جات


حالت تهوع


استفراغ


حساسیت به نور و صدا


تاری و دوبینی


تحریک پذیری چشم ها


چگونه بر میگرن پر دوران بارداری غلبه کنیم؟


حملات میگرن می تواند انرژی زندگی شما را جذب کند و شما را از همه فعالیت های روزمره باز دارد. برای اینکه دچار این حملات نشوید یا به صورت خفیف دچار آن شوید و بتوانید بر درد های میگرنی غلبه کنید کافیست نکات زیر را رعایت کنید.


یکی از ساده ترین و موثرترین کارها برای مبتلایان به میگرن در دوران بارداری، داشتن یک دفترچه و یادداشت برداشتن از وضعیت خود است. از آنجایی که عواملی که باعث ایجاد حملات میگرنی می شوند می توانند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند، باید توجه داشته باشید که درد از چه زمانی شروع شده است، چه چیزی به دنبال آن اتفاق افتاده است و چه مدت طول کشیده است. به این ترتیب، می توانید تشخیص دهید که چه عواملی باعث حملات میگرنی می شود و این عوامل را از زندگی خود دور نگه دارید. عواملی که باعث ایجاد حملات میگرنی در دوران بارداری می شوند به شرح زیر است:


فشار خون بالا


مصرف بیش از حد شکلات، پنیر و قهوه


شرایط آب و هوایی


هورمون ها


همچنین رعایت موارد زیر میتواند باعث کاهش دردهای میگرنی شود:


قرار دادن کمپرس سرد روی سر یا گرفتن دوش با آب سرد

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


چرت زدن کوتاه مدت


انجام ورزش به طور منظم


مدیتیشن و یوگا


آیا درد میگرن با داروهای گیاهی در دوران بارداری برطرف می شود؟


گفته می شود که بخار اسطوخودوس به تسکین سردردهای میگرنی کمک می کند. می توانید بخار را با اضافه کردن 7-8 قطره اسطوخودوس به 1 لیوان آب جوشیده استنشاق کنید. استنشاق بخار اسطوخودوس به مدت 15 دقیقه به این ترتیب سردردهای میگرنی را تسکین می دهد.


درمان میگرن در دوران بارداری


وقتی صحبت از درد میگرنی در دوران بارداری می شود، می توان گفت که گزینه های درمانی بسیار محدود هستند و با توجه به دوره بارداری، دفعات حملات و شدت درد، درمان مورد نظر برای فرد انتخاب و اعمال میشود.


اگرچه حملات شدید را می توان با برخی از داروهای حاوی کورتیزون متوقف کرد، اما توصیه می شود به خصوص در 3 ماه اول بارداری از مصرف این قبیل داروها (مسکن ها) دوری کنید.


با این حال مسکن های حاوی پاراستامول در اولین مرحله درمان میگرن در دوران بارداری استفاده می شود. این مسکن ها که در اولین لحظه بروز علائم میگرن استفاده می شوند، معمولاً در درمان موفق هستند.


هنگامی که درمان پاراستامول در برابر درد میگرن در دوران بارداری موفقیت آمیز نیست، می توانید تحت نظر پزشک از داروهای حاوی کدئین و ضد تهوع به عنوان مسکن استفاده کنید.


مصرف داروهای میگرن در دوران بارداری باید تحت نظر پزشک باشد. هنگامی که پزشک داروهای حاوی ارگوتامین که مخصوص میگرن تهیه شده اند را به بیمار توصیه میکند ، با مصرف این دارو به راحتی میتوان از بروز میگرن جلوگیری کرد. با این حال، این داروها ترجیح داده نمی شوند مگر در موارد ضروری، زیرا از انبساط عروق جلوگیری می کنند و می توانند باعث انقباضات در رحم شوند.


آیا میگرن در دوران بارداری به جنین آسیب می رساند؟


طبق مطالعات انجام شده، تفاوتی بین زنان باردار مبتلا به میگرن و زنان باردار بدون میگرن از نظر مشکلاتی مانند سقط جنین و ناهنجاری های مادرزادی وجود ندارد.


ترجمه شده از سایت : anneysen.com

ارم بلاگ


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده