دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چاقی و اضافه وزن در دوران بارداری

چاقی و اضافه وزن در دوران بارداری

چالش های چاقی در دوران بارداری


چاقی در دوران بارداری می تواند خطر ابتلا به عوارض در دوران بارداری را افزایش دهد و همچنین باعث ایجاد مشکلات سلامتی در مراحل بعدی زندگی کودک و مادر میشود. در این مقاله در مورد اثرات مضر چاقی و چگونگی جلوگیری از آن صحبت خواهیم کرد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

چاقی هم در دوران بارداری و هم در بین عموم افراد یک بیماری شایع است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، این مشکلی است که بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان را مبتلا می کند.


بنابراین ، بیشتر افراد مبتلا به این بیماری زنانی هستند که بارداری را با وزن سنگین تر از حد مجاز شروع کرده اند. چاقی در دوران بارداری نه تنها بر سلامت مادر تأثیر می گذارد ، بلکه می تواند عوارضی را برای کودک و رشد آن ایجاد کند. به همین دلیل ، ما در این مقاله هر آنچه لازم است بدانید را توضیح خواهیم داد.


چه چیزی در دوران بارداری به عنوان چاقی در نظر گرفته می شود؟


چاقی در دوران بارداری به معنای چربی اضافی بدن است ، دقیقاً مانند هر لحظه دیگر در زندگی یک فرد. به طور کلی ، ما شاخص توده بدن (BMI) یک فرد را برای طبقه بندی اضافه وزن و چاقی آنها محاسبه می کنیم.


شاخص توده بدن با تقسیم وزن شخص بر قد او محاسبه می شود. با این حساب ، وقتی BMI بالای 30 باشد افراد را چاق می دانیم. در اینجا دسته های مختلفی وجود دارد:


چاقی کلاس I: وقتی BMI بین 30 تا 34.9 باشد.

چاقی کلاس II: وقتی BMI بین 35 تا 39.9 باشد.

چاقی شدید یا کلاس III: وقتی مقدار بالاتر از 40 باشد.


مهم است که بدانیم این فرمول در واقع اندازه گیری تقریبی است. در برخی موارد ، مانند افرادی که توده عضلانی زیادی دارند ، BMI می تواند بالاتر از این حدود باشد اما فرد دارای چربی اضافی و اضافه وزن نباشد.


مشکل واقعی این است که چاقی تأثیر بسزایی در همه جنبه های سلامتی ما دارد. خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد و همچنین می تواند به باروری آسیب برساند.


طبق مطالعه ای که در مجله زنان و زایمان پرو منتشر شده است ، این شرایط باعث تغییرات هورمونی می شود که قدرت باروری زنان را کاهش می دهد. در حقیقت ، این امر نه تنها توانایی بارداری طبیعی زنان را تغییر می دهد ، بلکه می تواند موفقیت روش هایی مانند لقاح آزمایشگاهی را نیز کاهش دهد.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


همچنین رژیم های غذایی قبل و حین بارداری عامل مهمی در بررسی علل چاقی در دوران بارداری هستند.


چاقی چگونه بر بارداری تأثیر می گذارد؟


چاقی در دوران بارداری یک عامل خطر برای مادر و جنین است. واضح است که این امر احتمال ابتلا به عوارض را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.


همانطور که در نشریه منتشر شده توسط کلینیک مایو توضیح داده شده است ، در درجه اول خطر سقط جنین افزایش می یابد. این اتفاق زمانی می افتد که کودک در 20 هفته اول بارداری در رحم می میرد. به همین ترتیب ، چاقی همچنین با سقط های مکرر و ایجاد نوزادان مرده در ارتباط است.


وقتی نوبت به زایمان می رسد ، زنانی که از چاقی در دوران بارداری رنج می برند تمایل دارند با سزارین بچه دار شوند. این روند بهبودی پس از زایمان را کند می کند و می تواند منجر به عفونت شود.


پره اکلامپسی یکی از جدی ترین عوارضی است که در دوران بارداری رخ می دهد و ارتباط زیادی با چاقی دارد. فشار خون مادر را بالا می برد و با آسیب رساندن به جفت می تواند جریان خون به جنین را به خطر بیندازد.


خطرات سلامتی برای مادر


چاقی در دوران بارداری خطر جدی برای یک زن باردار را به همراه دارد. طبق مطالعه DORICA ، چاقی احتمال بروز عارضه قلبی عروقی را افزایش می دهد. به عنوان مثال ، متخصصان این مسئله را با تصلب شرایین و بیماری عروق کرونر مرتبط می دانند.


به طور مشابه ، فشار خون و خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش می دهد. این اختلال به معنای افزایش قند خون مادر در دوران بارداری است. این می تواند باعث بزرگتر شدن جنین از حد طبیعی شود (بیماری به نام ماکروزومی) و منجر به مشکلات افت قند خون در بدو تولد شود.


خطرات چاقی در دوران بارداری


همانطور که در بالا ذکر کردیم ، چاقی در دوران بارداری می تواند باعث زایمان کودکی بزرگتر از حد طبیعی خود شود. این نه تنها زایمان را دشوار می کند ، بلکه به این معنی است که کودک در طول زندگی خود بیشتر دچار چاقی کودکان و دیابت خواهد شد.


مطالعه ای که توسط موسسه ملی بهداشت کودکان و توسعه انسانی انجام شد نشان داد که چاقی در دوران بارداری می تواند منجر به نقص لوله عصبی در کودک شود.

است. لوله عصبی ساختاری است که مغز و نخاع را تشکیل می دهد. علاوه بر این ، متخصصان این وضعیت را با تغییرات قلبی و آسیب های هنگام زایمان مرتبط می دانند.


چقدر افزایش وزن در دوران بارداری طبیعی و سالم است؟


واضح است که در دوران بارداری ، وزن فرد افزایش می یابد. پزشکان متخصص ، بر اساس شرایط اصلی مادر ، تخمین می زنند که شخص می تواند در محدوده سالم چقدر وزن اضافه کند. به عبارت دیگر ، قبل از بارداری ، با توجه به شاخص توده بدنی مادر ، پزشک بررسی می کند که وزن سالم مادر تا چند کیلو گرم میتواند باشد.


در مورد زنانی که از قبل بارداری چاق هستند و فقط یک نوزاد را باردار هستند ، پزشکان معمولاً حداکثر 5 کیلو گرم افزایش وزن را توصیه می کنند. اگر فرد دوقلو یا چند قلو حامله باشد ، افزایش وزن توصیه شده بین 10 تا 20 کیلوگرم است.


پیشنهاد اینکه آنها در این مرحله وزن کم کنند ، می تواند باعث اضطراب در مادر شود و منجر به زایمان زودرس شود و یا باعث شود کودک بسیار کوچکتر از حد نرمال متولد شود.


فشار خون ممکن است در مادران (با اضافه وزن) افزایش یابد ، که می تواند باعث پره اکلامپسی شود.


توصیه هایی برای بارداری سالم


برای داشتن بارداری سالم بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید. به این ترتیب می توانید عادت های خاصی در سبک زندگی پیدا کنید. به عنوان مثال می توانید سعی کنید در دوران بارداری وزن کم کنید تا خطر چاقی کاهش یابد.


داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است. علاوه بر کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده یا پرچرب ، باید از مصرف الکل و داروهای دیگر خودداری کنید. علاوه بر این ، متخصصان توصیه می کنند اسید فولیک و غذاهای غنی از آهن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.


به همین ترتیب ، مهم است که سعی کنید در حد متوسط ​​ورزش کنید. اگر قبل از باردار شدن یک برنامه ورزشی مناسب داشته باشید ، می توانید این کار را در طول بارداری ادامه دهید ، که مزایای بی شماری برای شما و کودک شما خواهد داشت. شنا یا پیاده روی نمونه های عالی برای ورزش کردن در این دوران هستند.


اگر در دوران بارداری از چاقی رنج می برید یا قصد باردار شدن دارید ، مهم است که با یک متخصص صحبت کنید. آنها به شما مشاوره کارآمد می دهند که به نفع وضعیت شماست و به شما کمک می کند بارداری سالم و بی خطر داشته باشید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده