دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سیستیت در دوران بارداری

سیستیت در دوران بارداری

نحوه درمان سیستیت (عفونت ادراری) در دوران بارداری با داروهای خانگی


اگر فکر می کنید در دوران بارداری خود به التهاب مثانه مبتلا هستید ، باید با پزشک خود مشورت کنید. برخی از داروهای طبیعی وجود دارد که می تواند از این امر جلوگیری کند یا به درمان کمک کند ، اما نمی تواند جایگزین آنتی بیوتیک شود.


سیستیت در دوران بارداری بسیار شایع است. کارشناسان تخمین می زنند که 5 تا 10 درصد زنان باردار از این وضعیت رنج می برند.


این امر به این دلیل است که افزایش اندازه رحم باعث فشرده شدن مثانه می شود. 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


علائم و نشانه های سیستیت چیست؟


سیستیت در دوران بارداری همان علائم سیستیت را در زنان غیر باردار ایجاد می کند. بارزترین علائم آن احساس سوزش در حین دفع ادرار است . همچنین داشتن علامت پولیوریا كه شامل ادرار بسیار مكرر اما كم است بسیار شایع است. به همین ترتیب ، معمولاً التهاب مثانه در بارداری باعث شب ادراری می شود.


درمان های خانگی سیستیت در دوران بارداری


سیستیت در دوران بارداری باید به محض تشخیص درمان شود ، زیرا تمام عفونت های دستگاه ادراری می توانند برای جنین خطرناک باشند. علاوه بر مراجعه به پزشک و پیروی از دستورات پزشک ، چندین روش درمان خانگی نیز وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند.


افزایش مصرف مایعات


افزایش مصرف روزانه مایعات می تواند خطر عود سیستیت را تا 50٪ کاهش دهد. پزشکان توصیه می کنند برای تسریع در دفع سموم ، روزانه بین دو تا سه لیتر آب بنوشید.


مصرف کافی آب ، همیشه مسئله مهمی است ، خصوصاً در دوران بارداری! اگر زن باردار در آب و هوای گرم زندگی می کند یا بیشتر دوران بارداریش را در تابستان سپری می کند ، ضروری است که به اندازه کافی آب بنوشد!


نگه نداشتن ادرار


فعال نگه داشتن کلیه ها و تخلیه مثانه به طور منظم به جلوگیری از ورم مثانه در دوران بارداری کمک می کند. این به این دلیل است که در صورت تجمع باقیمانده ادرار به دلیل تخلیه نشدن کامل ، خطر عفونت ناشی از آلودگی باکتریایی افزایش می یابد.


بنابراین تحت هیچ شرایطی نباید احتباس ادرار داشته باشید. 


مصرف پروبیوتیک ها


مطالعات متعدد ثابت کرده است که پروبیوتیک های حاوی لاکتوباسیل در تأمین مجدد فلور واژن موثر هستند. این امر باعث جلوگیری از ایجاد عوامل بیماری زا می شود.


پروبیوتیک ها از بروز سیستیت در دوران بارداری جلوگیری می کند. بهتر است این موارد را همراه با درمان اولیه با آنتی بیوتیک مصرف کنید و سپس برای جلوگیری از عود مجدداً به طور منظم مصرف کنید.


افزایش مصرف ویتامین C


مطالعات کافی در مورد تأثیر ویتامین C در پیشگیری یا درمان عفونت های دستگاه ادراری وجود ندارد. با این حال ، برخی از محققان اظهار دارند که این ماده در اسیدی شدن ادرار نقش دارد ، که به افراد مبتلا به این مشکل کمک خواهد کرد.


در یک بزرگسال ، مصرف روزانه باید بین 75 تا 90 میلی گرم باشد. در افراد مبتلا به سیستیت ، میزان مصرف باید بیشتر باشد ، اما این مقدار باید توسط پزشک مشخص شود.


چگونه می توان از سیستیت در دوران بارداری جلوگیری کرد

بهترین راه پیشگیری از سیستیت در دوران بارداری ، فعال نگه داشتن کلیه ها ، غذا خوردن صحیح و رعایت نکات بهداشتی است. 


اقدامات احتیاطی بهداشتی


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

مهم است که پس از ادرار کردن ، ناحیه تناسلی به درستی تمیز شود. برای جلوگیری از ورود مواد مدفوع باقی مانده به واژن ، باید از جلو به عقب تمیزکاری انجام شود.


همچنین توصیه می شود از لباس زیر نخی استفاده کنید که خیلی تنگ نباشد. همچنین بهتر است قبل و بعد از رابطه حتما ادرار کنید.


نوشیدن آب کافی در طول روز و تخلیه مثانه به طور کامل ، اقدامات پیشگیرانه ساده ای است که باید انجام دهید. 


همچنین توصیه می کنیم از خوردن غذاهای تند ، چرب یا سرخ شده و نوشیدنی های غنی از شکر به طور منظم خودداری کنید. در عوض ، مصرف سبزیجات غنی از ویتامین و میوه های قرمز مانند زغال اخته را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده