دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» مراقبت های لازم از بند ناف نوزاد

مراقبت های لازم از بند ناف نوزاد

مراقبت از ناف نوزاد تازه متولد شده


بهترین راه برای مراقبت از بند ناف کودک تازه متولد شده ، عدم مداخله در این روند طبیعی است. فقط کافی است چند نکته بهداشتی اساسی را رعایت کنید تا محل بند ناف خشک نشود.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


مراقبت از بند ناف نوزاد تازه متولد شده ، یکی از دلایل عمده نگرانی به ویژه در والدینی که برای اولین بار صاحب فرزند شده اند میباشد. اما نیازی به نگرانی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مراقبت اساسی خاص را انجام دهید تا قسمت باقی مانده بند ناف ، بدون مشکل بهبود یابد و به اصطلاح  بیافتد.


در حالی که کودک هنوز در رحم مادر است ، تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق بند ناف دریافت می کند. وقتی نوزاد متولد شد ، پزشک بند ناف را قطع می کند زیرا دیگر به آن احتیاجی ندارد. بخش کوچکی از لیگامان به بدن کودک بعد از زایمان همچنان متصل است تا زمانی که بند ناف به خودی خود بیافتد.


مراقبت از بند ناف نوزاد تازه متولد شده شامل پیشگیری از هر نوع عفونت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اقدامات بهداشتی مناسب را رعایت کنید و اقدامات پیشگیرانه ای ساده برای جلوگیری از عفونت انجام دهید. بند ناف با اقدامات احتیاطی مناسب طی دو تا سه هفته به طور طبیعی کنده خواهد شد.


بند ناف یک نوزاد تازه متولد شده


هنگامی که کودک به دنیا آمد ، پزشک یا پرستار بند ناف را در نقطه‌ای در حدود 4 سانتی متر از شکم کودک قطع می کنند. آنها این کار را با استفاده از گیره های هموستاتیک انجام می دهند که عملکرد آنها کنترل خونریزی است.


پس از این مرحله ، بند ناف نوزاد تازه متولد شده یک فرآیند خود تخریب را آغاز می کند. با گذشت روزها ، این قطعه خشک می شود ، منقبض می شود ، رنگ قهوه ای رنگ می گیرد و در نهایت کنده می شود و از بین می رود. همه اینها به طور متوسط ​​طی 8 تا 10 روز اتفاق می افتد. در نوزادان سزارین ، این روند ممکن است چند روز بیشتر طول بکشد.


وقتی بند ناف افتاد، جای زخم باقی می ماند که سه تا پنج روز طول می کشد تا بهبود یابد. در این مدت والدین برای جلوگیری از عفونت یا عوارض دیگر باید مراقبت های ویژه ای انجام دهند. هنگامی که زخم سرانجام بهبود یافت ، هیچ نگرانی دیگری در این رابطه وجود ندارد.


مراقبت از ناف نوزاد تازه متولد شده


مراقبت از بند ناف نوزاد تازه متولد شده هنگامی که منطقه به درستی بهبود یابد ، پایان می یابد. اسطوره ها ، اعتقادات ، و نیمی از واقعیات هنگام صحبت از این روند وجود دارد. در گذشته ، کارشناسان توصیه کرده اند که منطقه را با الکل 70 درصد تمیز کنند یا همراه با برخی از داروهای ضد عفونی کننده مانند کلرهگزیدین این کار انجام شود.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


با این حال ، مطالعات مختلف نشان داده اند که این عمل می تواند از افتادن قسمت باقی مانده بند ناف جلوگیری کند. بنابراین ، این امر تنها در صورتی لازم است که نوزادان در مکانهایی با بهداشت ضعیف زندگی کنند. در غیر این صورت ، تنها قانون مهم برای والدین این است که بند ناف را تمیز و خشک نگه دارند.


این امر شامل چند عمل اساسی مانند:


والدین و مراقبان باید قبل از استحمام یا تعویض پوشک کودک دست خود را بشویند.


قسمت باقی مانده بند ناف نباید کشیده یا جدا شود. این قطعه به محض فرا رسیدن زمان ، به خودی خود میافتد.


شما می توانید کودک خود را بدون نگرانی حمام کنید. با این حال ، باید مطمئن شوید که این ناحیه را به آرامی اما خوب بعد از حمام خشک می کنید.


اگر ناحیه ناف توسط ادرار یا مدفوع آلوده شده است ، باید منطقه را با حوله و آب گرم بشویید.


ناحیه ناف نوزاد را نباید با پوشاک و لباس بپوشانید.


نحوه تمیز کردن ناف کودک تازه متولد شده


کارشناسان توصیه می کنند که والدین بند ناف نوزاد خود را تمیز کنند تا زخم کاملاً بهبود یابد. این روش ساده است و باید بعد از حمام کودک انجام شود.


فقط کافیست مراحل زیر را طی کنید:


بعد از حمام کردن فرزندتان ، تمام بدن او را به آرامی خشک کنید.


دستان خود را با استفاده از صابون و آب کاملاً بشویید.


اگر محیط غیر بهداشتی است ، یک پد گاز استریل را با مخلوط آب گرم و صابون طبیعی یا الکل مرطوب کنید.


تمام سطح بند ناف و اطراف آن را تمیز کنید.


از یک پد گاز تمیز جدید برای خشک کردن کامل محل بند ناف استفاده کنید.


از پنبه ، مرکورکروم یا محصولات مبتنی بر ید استفاده نکنید.


چیزهایی که باید مراقب آن باشید


اگر زخم بعد از 20 روز بهبود نیافته باشد ، ممکن است عفونتی به نام امفالیت (التهاب و عفونت نسج نرم اطراف ناف) وجود داشته باشد. در این موارد ، این ناحیه معمولاً قرمز و سفت می شود. همچنین ترشح یا ترشحی خونین و بو بد بوجود خواهد آمد.


طبیعی است که هنگام افتادن بند ناف خونریزی جزئی داشته باشید. اما اگر خونریزی سنگین باشد یا متوقف نشود ، باید با استفاده از یک گاز استریل به این ناحیه فشار بیاورید و با پزشک مشورت کنید.


گاهی اوقات ، ممکن است یک لکه قرمز که به عنوان گرانولوم ناف ( یک نشانه التهابی است )شناخته می شود در زخم ناف ظاهر شود. این چیزی جدی نیست ، اما نیاز به مشورت با متخصص کودکان دارد.


گاهی اوقات برآمدگی در بند ناف دیده می شود ، این نشانگر فتق است. این چیزی جدی نیست و معمولاً تا سن 2 یا 3 سالگی محو می شود.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده