دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آموزش عذرخواهی به کودکان

آموزش عذرخواهی به کودکان

آموزش عذرخواهی به فرزند خود


عذرخواهی به طور کلی حتی برای بزرگسالان یک کار آسان نیست. در این پست ، نکات کاربردی برای آموزش عذرخواهی به کودکتان را به شما آموزش میدهیم.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


اگر پدر و مادر هستید ، آموزش عذرخواهی به فرزندتان غالباً کار بسیار پیچیده ای است. .


کودکان ذاتاً موجوداتی دل رحم و عاطفی هستند. چند بار کودک خود را دیده اید که در یک کارتون با چشمانی پر اشک، یک وضعیت غم انگیز را تماشا می کند؟ کودکان موجوداتی بسیار دوست داشتنی هستند ، اما مانند بزرگسالان رفتار نمی کنند و از قوانین تعیین شده اجتماعی پیروی نمی کنند.


یکی از وظایف شما به عنوان پدر و مادر این است که به فرزندان خود بیاموزید که طبق هنجارهای اجتماعی رفتار کنند. بنابراین ، در این پست ، ما در مورد چگونگی کمک به بچه های شما برای عذرخواهی کردن صحبت خواهیم کرد.


برای عذرخواهی ، کودک شما باید مسئولیت کارهای خود را بپذیرد و احساسات دیگران را درک کند.


بعضی اوقات کلمات از دهان شما خارج می شوند بدون اینکه حتی فکر کنید که آیا باید آنها را بگویید یا نه. مثلا به کودک خود میگویید بخاطر فلان کار یا فلان حرف باید عذرخواهی کنی! شما به آنها یاد داده اید که چگونه به اجبار عذرخواهی کنند . "عذرخواهی" اجباری چیزی جز اطاعت از والدین را به فرزند شما یاد نخواهد داد.


هدف نهایی از آمرزش این نیست که کودک شما را وادار به گفتن کلمات مورد انتظار کند ، بلکه این است که او مسئولیت اشتباهات خود را به عهده بگیرد. و برای انجام این کار ، آنها باید بدانند که چرا کاری که آنها انجام می دهند اشتباه است.


1. به کودک خود کمک کنید تا آرام شود


اغلب اوقات ، با عصبانیت کودک ، باعث میشود که کودک شما متوجه اشتباه خود نشود .به چند دلیل درخواست عذرخواهی از کودک در چنین شرایطی می تواند نتیجه مثبتی نداشته باشد:


کودک نمی فهمد که چرا باید عذرخواهی کند.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

عصبانیت او بیشتر می شود.

او از آنچه اتفاق افتاده چیزی نمی آموزد.


در عوض ، نفس عمیق بکشید ، به فرزند خود نزدیک شوید و او را از جایی که درگیری است به عقب بکشید. بگذارید فرزندتان از شرایط دور شود و آرام شود. می توانید با با حوصله بخرج دادن و صحبت با آنها ، بدون اجبار کردن کودک به عذرخواهی،به آنها کمک کنید.


2. وضعیت را با کودک خود تحلیل کنید


با کودک خود در مورد شرایط صحبت کنید و اجازه دهید او آزادانه ابراز وجود کند.


وقتی کودک شما آرام می شود ، وقت آن است که آنچه اتفاق افتاده را تجزیه و تحلیل کنید. دقیقاً چه اتفاقی افتاده است؟ بگذارید فرزندتان به شما بگوید داستان توسط او چگونه است و احساس خود را بیان کند. احساسات در هنگام درگیری بسیار مهم هستند و در واقع همان چیزی هستند که باعث اقدامات کودک می شوند.


3. اجازه دهید کودک احساس خود را بیان کند


حالا که می دانید چه اتفاقی افتاده و چرا فرزند شما اینگونه واکنش نشان داده ، از آنها بپرسید اگر کودک دیگر به جای آنها باشد چه احساسی خواهند داشت. حتی می توانید وضعیت مشابهی را که گذرانده اند به آنها یادآوری کنید. ایده این است که کودک شما خود را به جای دوست خود بگذارد تا اشتباه خود را درک کند.


4. با ایجاد یک طوفان فکری کاری کنید که کودک به پذیرش اشتباهش نزدیکتر شود


"اگر می توانستید به گذشته برگردید ، چه اتفاقی را در مورد آنچه رخ داده است تغییر می دهید؟" این تمرین به کودک شما این امکان را می دهد تا راه های دیگری برای حل تعارض بیندیشد. اگرچه درست است که طوفان فکری وضعیت فعلی را حل نمی کند ، اما این یک روش خوب برای یادگیری مدیریت احساسات برای آینده است.


5. اجازه دهید شیوه ی عذرخواهی را خود کودک انتخاب کند


مسئله مهمی که والدین تمایل به فراموش کردن آن را دارند این است که آنها باید الگویی برای فرزندان خود باشند.


بگذارید فرزندتان نحوه عذرخواهی را انتخاب کند. بعضی اوقات گفتن "متاسفم" چیزی نیست که کودکان به آن نیاز دارند یا می خواهند. شاید کودک کوچک شما ترجیح می دهد دوست خود را در آغوش بگیرد ، از آنها دعوت به بازی کند یا برایشان نقاشی بکشد. نکته مهم در اینجا این است که کودک شما یاد بگیرد به نوعی مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرد.


کودک شما باید دلیل عذرخواهی را بداند نه اینکه صرفا از روی اجبار شما عذرخواهی کندشما میتوانید او را در نحوه عذخواهی در صورت تمایل خود کودک ،کمک کنید به عنوان مثال شما باید یک مثال بزنید تا به فرزندتان یاد بدهید که چگونه عذرخواهی کنند: ”ببخشید که شما را زدم ، می دانم که دردتان آمد و دیگر این کار را نمی کنم. دفعه بعد که عصبانی شدم ، سعی می کنم به جای ضربه زدن با شما صحبت کنم. "


همچنین خودتان باید الگوی خوبی برای کودکتان باشید .هر وقت اشتباه کردید یا عکس العمل بدی نشان دادید باید عذرخواهی کنید. عذرخواهی یک نقطه ضعف نیست ، یک نقطه قوت است. شما به عنوان والدین باید الگو باشید زیرا فرزندان شما براساس آنچه شما انجام می دهید یاد می گیرند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده