خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تاثیر والدین بر تغذیه کودک و خطر ابتلا به چاقی

تاثیر والدین بر تغذیه کودک و خطر ابتلا به چاقی

والدین ، مادران و مربیان کودکان، می توانند بر تغذیه آنان تأثیر مستقیم بگذارند. در این مقاله استراتژی های مفید و مضر در این باره ، مورد بحث قرار گرفته است.


چاقی - عوامل ژنتیکی و محیطی (خارجی)


چاقی یک مشکل و پدیده ای جهانی است که به دلایل علل ژنتیکی و محیطی ممکن است بروز کند. امروزه از هر 5 کودک 1 کودک در اروپا اضافه وزن یا چاقی دارد. خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی و دیابت در این کودکان بسیار زیاد است.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مادران در دوران بارداری و شیردهی با خطر ابتلا چاقی فرزندانشان مرتبط است .


تحقیقات جدید نشان می دهد که والدین یا معلمان چگونه به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر تغذیه در خانه و مدرسه کودکان ، تأثیر می گذارند. گروه سنی متمرکز بر این تحقیقات بین سن 5 الی 6 سال بوده است. طبق فرض محققان ، بین ترجیحات غذایی در این سن و خطر ابتلا چاقی ارتباط وجود دارد. عادتهای غذایی به دست آمده در این سن بر رفتارهای مادام العمر تغذیه فرد تأثیر می گذارد والدین نیز در عادتهای غذایی کودکان در این سن تأثیر بسیار زیادی دارند. زیرا آنها در این سن رفتار کودکان را به طور فزاینده کنترل می کنند و تأثیر مدرسه و همسالان آنها حداقل است. هنگامی که کودکان مدرسه را شروع می کنند ، اکثر آنها عادت های غذایی خود را بدست آورده اند آنها دیگر غذاهایی را که دوست دارند و یا دوست ندارند تشخیص داده و تغییر عادات آنها دشوار می شود. برای والدینم بسیار مهم است تا فرزندان عادت های غذایی سالم داشته باشند چرا که به طور مستقیم بر روی سلامتی آنها تاثیر میگذارد.


ترجیحات کودک


کودکان ترجیح می دهند که به بعضی از مواد غذایی روی آورند و از برخی مواد غذایی اجتناب کنند. برای مثال؛ کودکان محصولات شیرین را ترجیح می دهند و مزه های تلخی مانند سبزیجات را رد می کنند. این نشان دهنده یكی از پاسخ های تکاملی است زیرا غذاهای شیرین غذاهای منبع انرژی را نشان می دهند.


با بزرگ شدن كودكان ، آنها از خوردن غذاهای خاص خودداری می كنند و درمورد غذای خود دست به انتخاب میزنند. والدین برخی از کودکان آنان را به خوردن میوه و سبزیجات وادار میکنند و خوردن غذاهای خوشمزه را محدود می کنند. برخی از روش پاداش برای دادن غذای سالم به کودکشان استفاده می کنند .تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه والدین باید به بهترین وجه فرزندان خود را به داشتن عادات غذایی سالم تشویق کنند. رفتارهای غریزی والدین ، ​​مانند محدود کردن برخی غذاها ، فشار بر مصرف غذاهای مغذی یا استفاده از استراتژی پاداش ، در واقع می تواند باعث خنثی کردن کودکان شود و کودکان را به سمت رفتارهای ناسالم خوردن سوق دهد. که در نهایت ممکن است باعث چاقی در کودک شود.


اعمال محدودیت


بعضی اوقات والدین انتظار دارند که فرزندان با ممنوعیت غذاهای بسیار خوشمزه (و اغلب پر انرژی) در رژیم غذایی خود ، گزینه های سالم را انتخاب کنند. با این حال ، این اغلب در جهت مخالف است. والدینی که رفتار محدود کننده ای دارند احتمالاً فرزندان آنها دچار چاقی میشوند. این محدودیت ها باعث می شود کودکان بدون احساس گرسنگی غذا بخورند که همین امر خطر ابتلا به چاقی را افزایش میدهد.


برخلاف محدودیت ها ، برخی والدین به فرزندان خود فشار می آورند تا میوه و سبزیجات بخورند. این امر اثرات منفی دارد. اعمال فشار به کودکان ، آنها را از خوردن غذاهای سالم منصرف می کند .


پاداش


پاداش دادن به فرزندان برای خوردن غذای سالم یک روش دیگر است که اغلب توسط والدین باهوش ترجیح داده می شود. اما پاداش دادن با غذای خوشمزه با هدف پاداش مخالف است. زیرا ، این روش مانعی برای ایجاد انگیزه سالم در کودکان برای تغذیه سالم است.


علاوه بر این ، روانشناسان اذعان كرده اند كه افراد اغلب برای ایجاد انگیزه به پاداش نیاز دارند. طبق مطالعه ای که در انگلیس انجام شده است ، نشان داده شده است که موفق ترین روشی که برای کودکان 4-6 ساله برای خوردن سبزیجات استفاده می شود ، پاداش دادن آنها هنگام خوردن سبزیجات است. مشاهده شده است که این روش بسیار موفق تر از قدردانی کلامی است.بهتر است دادن پاداش با خوراکی های مورد علاقه کودکان صورت نگیرد بلکه با خرید یک اسباب بازی یا بردن کودک به پارک و... صورت گیرد.


الگو سازی


کودکان از رفتار اطرافیان تقلید می کنند. الگوی کودکان در سن پایین ، والدین و بعضی اوقات خواهر و برادرانشان هستند. بنابراین ، کودکان تمایل دارند عادتهای غذایی مشابه با خانواده خود داشته باشند. در این دوره والدین می توانند نمونه خوبی برای فرزندان خود باشند.


طبق تحقیقات انجام شده بر روی 550 خانواده ، مصرف میوه و سبزیجات والدین مهمترین شاخصی است که میزان مصرف این غذاها را در کودک افزایش میدهد.


والدین چه کاری می توانند انجام دهند؟


والدین باید فرزندان خود را در سن کم به عادتهای غذایی سالم سوق دهند. به طور کلی ، کودکان از خوردن غذاهایی که برایشان مقوی و لازم است ، امتناع می کنند..


کودکان جذب اشکال خاص میشوند شما میتوانید غذاهایی که کودک از خوردن آن امتناع میکنند را در ظروف گل گلی قرار دهید یا به غذا شکل و فرم خاصی دهید همین باعث میشود نا خود آگاه کودک جذب غذا شود .در نتیجه ، والدین بدون مجبور کردن کودک در تغذیه کودک نقش فعالی خواهند داشت.


والدین می توانند با انجام موارد زیر در تغذیه کودکان سهیم باشند:


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

با خوردن انواع میوه ها و سبزیجات ، یک الگوی مثبت برای فرزندان خود باشند.


تأمین میوه و سبزیجات با ارزش غذایی بالا از زمان معرفی غذای جامد به کودکان را راس کار قرار دهند.


معرفی غذاهای جدید با ارزش غذایی بالا به کودک.


کودک را مجبور به خوردن نکنند و اجازه دهند خود کودک تصمیم بگیرد که سیر شده است یا گرسنه است.


هنگامی که غذای جدیدی را امتحان می کنند و میوه و سبزیجات می خورند ، به فرزندان تمجید کنید و مانند اسباب بازی یک پاداش غیر غذایی به کودک خود بدهید.


ایجاد محدودیت متوسط ​​در عادتهای غذایی کودکان و آموزش این که هر غذایی هنگام مصرف به مقدار مناسب می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد.


سرو سبزیجات به عنوان وعده غذایی مقدماتی . با تغییر شکل یا سبک پخت و پز ، میوه و سبزیجات از نظر بصری جذاب کنید تا مورد توجه کودک قرار گیرد.


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : www.eufic.org

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده