خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید شیر مادر

فواید شیر مادر

10 دلیل که چرا بهتر است نوزاد با شیر مادر تغذیه شود


شیر مادر یک غذای معجزه آسا و تنها غذای مقوی و مغذی است کودک شما در 6 ماه اول میتواند مصرف کند .اگر تا کنون تصمیم بر آن بوده که کودک خود را با شیر خشک تغذیه کنید ، گمان میکنیم با مطالعه مقاله امروز در تصمیم خود تجدید نظر خواهید کرد.


فواید شیر مادر


هر مادری تمام تلاش خود را برای حفظ کودک خود انجام میدهد. در واقع تمام نگرانی یک مادر سلامت کودک دلبندش است . اما آیا میدانید برای حفظ سلامت کودک مهم ترین گام توجه به تغذیه او است!؟ شیر مادر که از پروتئین ها، کربوهیدرات ها، مواد معدنی، ویتامین ها و چربی ها تشکیل شده است، غذای معجزه آسایی برای کودک شماست. هر چه زودتر کودک شما شروع به تغذیه با شیر مادر کند، زود تر نیز رشد و نمود پیدا میکند. به خصوص در 6 ماه اول و در نوزادانی که وزن آنها نرمال است بهترین غذا برای حفظ سلامت نوزاد ، فقط و فقط شیر مادر است. یکی از مهمترین اثرات شیر ​​مادر تقویت پیوند بین مادر و نوزاد است.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 10 مزیت شیر مادر


1. شیر مادر برای رشد مغز


مواد مغذی مختلف در شیر مادر باعث رشد بهتر بسیاری از اندام ها مانند روده و مغز کودک می شود. این یکی از مهمترین ویژگی هایی است که بر زندگی نوزاد در آینده تأثیر می گذارد.


2. از بیماری ها محافظت می کند


شیر مادر به لطف آنزیم های خاصی که دارد، ایمنی طبیعی را برای نوزادان فراهم می کند. به این ترتیب نوزاد را در 9 ماه اول در برابر بیماری هایی مانند سرخک، مخملک و آبله مرغان محافظت می کند.


3. اولین قدم برای پیشگیری از چاقی


ترکیبات شیر مادر با شیر خشک بسیار متفاوت است. شیر مادر سرشار از پروتئین و شیر خشک پر از چربی است. وجود پروتئین در شیر مادر باعث ایجاد احساس سیری در نوزاد شده و از چاقی او در آینده جلوگیری می کند.


4. آی کیو را بالا میبرد


با بررسی میانگین I.Q نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند ، مشخص شد که نمرات بالاتری نسبت به کسانی که از شیر خشک تعذیه میکنند دارند. این امر به ویژه در نوزادان نارس مشهود است. بعلاوه در مطالعه ای که بر روی بیش از ۱۰۰۰ نفر در نیوزلند در مورد این موضوع انجام شد ، مشخص شد افرادی که از شیر مادر تغذیه می کردند دارای هوش بالاتر و موفقیت تحصیلی بالاتری بودند.


5. شیر مادر از آلرژی جلوگیری می کند


شیر مادر در روزهای اول ، آغوز نامیده می شود. این شیر از کودک در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند. این امر تضمین می کند که روده کودک با باکتری های مفید پوشیده شده است. به این ترتیب از جذب موادی که می توانند باعث حساسیت شوند جلوگیری می کند.


6. از سوء هاضمه جلوگیری می کند


شیر مادر که سرشار از انواع مواد مغذی مورد نیاز کودک مانند پروتئین، چربی، آهن و ویتامین ها است، راحت تر هضم می شود. به این ترتیب دردهای شکمی ناشی از یبوست، اسهال و سوء هاضمه در نوزادان کمتر دیده می شود. علاوه بر این، بیماری های لثه، دیابت، کم خونی فقر آهن، بیماری های پوستی مربوط به بثورات پوشک نیز در این کودکان بسیار کمتر دیده می شود.


7. از روده و کلیه ها محافظت می کند


آغوز همچنین حرکات روده را تسریع می کند و باعث می شود اولین مدفوع راحت تر خارج شود. همچنین از کلیه های کودک نیز محافظت می کند و جذب آب را تسریع میبخشد.


8. شیر مادر برای بهداشت دهان مهم است


برخی از نوزادان ممکن است به دلایل خاصی در کنار مادر خود نباشند. در این موارد شیر مادر دوشیده شده و به نوزاد داده می شود. مشاهده شده است که استفاده از شیر مادر برای تمیز کردن دهان بسیار مفید است، به خصوص برای نوزاد نارس که در مراقبت های ویژه قرار دارد و نتواند از راه خوراکی تغذیه شود.


9. پیوند مادر و نوزاد را تقویت می کند


شیر مادر همیشه آماده است و می توان در مواقعی که نوزاد به آن نیاز دارد و بدون اتلاف وقت ، کودک را تغذیه کرد. به این ترتیب کودک کمتر گریه می کند زیرا در زمان نیاز کودک آماده است. شیر مادر همچنین نقش مهمی در حمایت روانی و دلبستگی نوزاد دارد . همچنین به مادر اجازه می دهد تا زمان بیشتری را کودکش اختصاص دهد.


10. ایمنی در برابر سرطان سینه


یکی دیگر از معجزات شیر ​​مادر این است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از آن در برابر بیماری های عفونی می شود. دخترانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، در آینده در معرض خطر نسبتاً کمتری برای ابتلا به سرطان سینه هستند. در عین حال، مادران شیرده نیز کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده