خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه سیستم ایمنی کودک خود را تقویت کنیم ؟

چگونه سیستم ایمنی کودک خود را تقویت کنیم ؟

5 ماده غذایی طبیعی که سیستم ایمنی کودک شما را تقویت می کند


با رعایت تعادل در مصرف غذاهای طبیعی، می توانید سیستم ایمنی کودک خود را تقویت کرده و او را در برابر بیماری های مختلف مقاوم کنید.


خطر ابتلا به آنفولانزا برای کودکانی که در فصل پاییز و زمستان زمان زیادی را در محیط های شلوغ و بسته مانند مدارس و مهدکودک ها می گذرانند بیشتر است. کودکان به دلیل اینکه سیستم ایمنی آنها بسیار ضعیف تر از بزرگسالان است، باید مراقب رژیم غذایی سالم، متعادل و منظم خود باشند تا بتوانند از فصل زمستان لذت ببرند و در برابر بیماری ها مقاوم باشند.


سیستم ایمنی چیست؟

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


سیستمی که بدن ما برای مبارزه با عفونت ها و انواع ویروس های مختلف دارد، سیستم ایمنی نامیده می شود. عملکرد سیستم ایمنی جلوگیری از ورود ارگانیسم ها به بدن یا جلوگیری از انتشار میکروب هایی است که وارد بدن می شوند. یک سیستم ایمنی سالم باعث می شود فرد احساس سرزنده بودن داشته باشد و بتواند از تمام انرژی خود به خوبی استفاده کند. سیستم ایمنی بدن اگر به قدر کافی تقویت شده باشد ، از ما در برابر عفونت ها، سرطان ها و آسیب های محیطی محافظت می کند. علاوه بر این، داشتن سیستم ایمنی سالم ، برای بهبودی پس از سانحه سوختگی یا عمل جراحی عملا لازم است.


اهمیت خواب منظم


خواب منظم، تغذیه منظم و سالم، شستن مکرر دست ها با صابون و تهویه مطبوع در فواصل زمانی معین از اقدامات پیشگیرانه ای هستند که در تقویت سیستم ایمنی کودکان نقش به سزایی دارند . قطع به یقین برای داشتن ایمنی بالا کودک باید از خوردن غذاهای سرخ شده و شیرین ، نوشیدن آبمیوه های شرکتی که حاوی قند زیاد هستند و مصرف تنقلات شیرین بپرهیزد ، زیرا این مواد غذاها و مواد خوراکی که نام برده شدند ، مسلما در بین کودکان طرفداران زیادی دارد که عموما سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کنند. با این حال نیازی به نگرانی نیست زیرا ما در ادامه مقاله راجع به مواد غذایی طبیعی صحبت خواهیم کرد که به تقویت سیستم ایمنی بدن کودک شما کمک شایانی خواهند کرد.


ژل رویال به همراه عسل


ژل رویال که بسیار مغذی است؛ ماده ای ژل مانند است که از غدد هیپوفارِنکس و فک پایینی زنبورعسل کارگر خارج می شود. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که تعداد سلول‌های دفاعی در افرادی که از ژل رویال استفاده می‌کنند در مقایسه با افرادی که از آن استفاده نمی‌کنند، به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته است. دادن ژل رویال به کودکان بزرگتر از 3 سال و مخلوط آن با عسل هر روز قبل از صبحانه ( حداکثر مقدار مجاز ۱ قاشق چای خوری) میتواند سیستم ایمنی بدن کودک را به طرز معجزه آسایی قوی کند. اما در کودکان کمتر از 3 سال و کودکانی که مشکلات آلرژی و یا بیماران آسم دارند ، قبل از مصرف باید با پزشک متخصص اطفال مشورت شود.


آویشن


بسیاری از ما نمی دانیم که آویشن، که در آشپزخانه هایمان برای طعم دادن به غذاهای گوشتی استفاده می کنیم، به هضم غذا کمک می کند و از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند. با این حال، نوشیدن هر روز آویشن به شکل چای، هم سیستم ایمنی را تقویت می کند و هم به غلبه بر بیماری هایی مانند برونشیت کمک می کند. بنابراین آویشن یک چای مفید و ضد سرفه و دافع آنفولانزا است. برای تهیه این چای گیاهی ارزشمند کافیست 2 قاشق چایخوری آویشن را به 1 لیوان آب اضافه کرده و بجوشانید. پس از اتمام فرآیند جوشیدن و برداشتن چای آویشن از روی اجاق، 1 قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید و هرروز آنرا برای کودک خود آماده کنید.


ماست به همراه زنجبیل و زردچوبه


فواید متعدد زنجبیل و زردچوبه شناخته شده است. مطالعات نشان می دهد که ماست در برابر محافظت شخص از آنفولانزا نیز ماده غذایی موثری است. به همین دلیل است که با افزودن روزانه 1 قاشق چایخوری زنجبیل و 1 قاشق چایخوری زردچوبه به 1 کاسه ماست تخمیر شده خانگی، می توانید این منبع پروتئینی بی نظیر را برای کودکانی که ماست دوست ندارند دوست داشتنی تر کنید . این دو ادویه هر دو برای تقویت سیستمایمنی بدن بسیار مفید هستند لذا ترکیب آنها با ماست میتواند یک میان وعده مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک شما به حساب آید.


ترکیب موز با ماست


1 کاسه ماست خانگی و 1 موز کوچک را باهم مخلوط کنید و هر روز به کودک خود بدهید. زیرا تعدادی از باکتری های مفید (پروبیوتیک) که در ساختار روده ما زندگی می کنند و از فلور روده محافظت می کنند، با جلوگیری از تولید مثل میکروارگانیسم های مضر، سیستم ایمنی را تقویت می کنند. مهم ترین منبع پروبیوتیک؛ ماست است و وقتی همراه با موز که منبع پری بیوتیک است مصرف شود، تأثیر شدیدتری دارد. به همین دلیل باید به عنوان یک میان وعده بسیار مهم در منوی تغذیه روزانه کودکتان قرار گیرد.


پیاز و سیر


پیاز و سیر غذاهایی هستند که به عنوان "آنتی بیوتیک های طبیعی" مطرح هستند. سیر با آلیسین موجود در خود اثرات ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد . بنابراین سیستم ایمنی کودک شما را تقویت می کند و خطر ابتلا به آسم را در آینده کاهش می دهد. به همین دلیل، این ماده جادویی باید تقریبا در تمام وعده های غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود داشته باشد. همچنین ، گنجاندن سیر خام در وعده های غذایی، سالاد و ماست نیز بسیار مهم است. در آخر به یاد داشته باشید که سیر سرخ شده در روغن اثر مشابهی مانند سیر خام نخواهد داشت و به همان اندازه برای سیستم ایمنی بدن شما مفید نخواهد بود.


کودکان موجودات بسیار حساس و ضعیفی هستند، پس فراموش نکنید که شما باید قبل از گنجاندن هر ماده غذایی اعم از طبیعی ، شرکتی و... باید با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده