دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شرکت کودکان در تحقیقات درمانی و بهداشتی

شرکت کودکان در تحقیقات درمانی و بهداشتی

آیا شرکت در تحقیقات بهداشتی برای کودکان امکان پذیر است؟

 

برخی از مردم تعجب می کنند که آیا شرکت کودکان در تحقیقات بهداشتی اخلاقی یا امکان پذیر است؟ اگرچه ممکن است غیرممکن به نظر برسد ، اما متخصصان به الزامات اخلاقی سختگیرانه ای که اجازه تحقیق روی کودکان را می دهد ، پایبند هستند.

 

تا همین اواخر ، حتی فکر کردن در مورد مشارکت کودکان در تحقیقات بهداشتی باعث عصبانیت و حتی ناراحتی مردم می شد. با این حال ، به نظر می رسد امروزه همه چیز تغییر کرده است ، به این معنی که کودکان اکنون می توانند در این نوع تحقیقات شرکت کنند.

 

در حقیقت ، محققان اظهار داشتند که این اقدامات ضروری هستند. از این گذشته ، در غیر این صورت راهی برای بهبود مراقبت های پزشکی و برنامه هایی برای کمک به کودکان برای داشتن سبک زندگی سالم وجود نخواهد داشت.

 

مشارکت کودکان در تحقیقات بهداشتی و درمانی

 

تاکید بر این نکته مهم است که بدن کودکان مانند بزرگسالان نیست. کودکان نیازهای پزشکی خاصی دارند. بنابراین ، وقتی داروها در کودکان آزمایش نشوند ، عواقب بدی به همراه خواهد داشت. هدف از این کار بیشتر به منظور کمک به کودکان و جوانان در شرایط خاص است.

 

این درخواست باید با رضایت والدین کودک یا سرپرستان برای اقدامات اخلاقی و حمایت های مربوطه برای افراد زیر سن قانونی انجام شود.

 

بدن کودکان مانند بزرگسالان قوی نیست. بنابراین ، آنها باید در تحقیقات بهداشتی شرکت کنند.

 

آزمایش محصول دارویی

 

محصولات دارویی ابتدا مستقیما روی کودکان اعمال نمی شوند. برخلاف سایر مواقع که کودکان کاملاً در اولویت هستند ، وقتی نوبت به تحقیق می رسد ، آزمایش محصولات دارویی به ترتیب زیر انجام می شود:

 

ابتدا روی حیوانات بزرگ آزمایش می شود.

سپس روی حیوانات کوچکتر آزمایش می شود.

پس از آن ، روی انسانهای بالغ آزمایش می شود.

سرانجام ، داروی مورد نظر در صورتی که برای کودکان باشد ،روی کودکان مورد آزمایش قرار می گیرد.

امروز ، متخصصان در آزمایش حیوانات تجدید نظر کرده اند و به دنبال روش های جایگزین هستند. با این حال ، همه مطالعات باید با رعایت دقیق اصول اخلاقی انجام شود.

 

بیایید در مورد دارونما ها (چیزی ظاهراً شبیه به دارو ، بدون هیچ اثر واقعی ) صحبت کنیم

 

برخی مطالعات نیاز به مقایسه محصولات آزمایش شده با ماده دیگری دارند که هیچ فایده و اثری ندارد اما مضر هم نیستند. به عبارت دیگر ، از دارونما استفاده می شود.

 

برای اینکه متخصصان از یک دارونما در یک مطالعه استفاده کنند ، باید اطمینان حاصل کنند که هیچ محصول دیگری حتی غیر استاندارد برای مقایسه با آن وجود ندارد. در این شرایط ، استفاده از دارونما کاملاً منع شده و توسط قوانین و مقررات تعیین می شود.

 

کمیته های اخلاق پژوهشی برای مشارکت در تحقیقات بهداشتی

 

موسسات بهداشتی کمیته های اخلاق پژوهشی دارند که از شرکت کنندگان در تحقیقات بهداشتی محافظت می کند. متخصصان هنگام کار با کودکان باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند.

 

در حالی که انجام تحقیقات بهداشتی در مورد کودکان امکان پذیر است ، اما هیچ چیز را نباید به حال خود سپرد. کارشناسان باید بسیار دقیق باشند. آنها باید با توجه به مهارت درک آنها ، هم به والدین و هم به کودکان اطلاعات بدهند.

 

متخصص اطفال و معاینه کودک

 

هنگامی که کودکان در تحقیقات بهداشتی شرکت می کنند ، کودک باید زیر نظر یک متخصص اطفال ابتدا معاینه شود و در طول تحقیقات نیز مدام زیر نظر متخصص خود باشد.

 

مشارکت در تحقیقات بهداشتی

 

اگرچه مشارکت کودکان در تحقیقات بهداشتی اغلب یافتن دارویی برای درمان یا تسکین یک بیماری خاص در دوران کودکی است ، اما مهم است که بدانید ، با توجه به مراحل مختلف تحقیق ، نه تنها کودک بلکه اشخاص ثالث نیز از آن بهره مند می شوند.

 

با این حال ، تحقیقات همیشه نتایج رضایت بخشی ندارند. به همین دلیل صحبت از فداکاری در میان می آید . سوال اساسی این است که چقدر می توانیم یک کودک را به نفع اشخاص ثالث به خطر بیاندازیم؟ آیا پاسخ این سوال به سلامت کودک یا بیماری خاصی بستگی دارد؟

 

خوشبختانه و با توجه به اهمیت معاینات منظم کودکان ، آنان به طور کلی از سلامت خوبی برخوردار هستند. با این حال ، برخی از آنها به درمان های اثبات شده در سایر کودکان نیاز دارند.

 

یونیسف همچنین تجربه گسترده ای در این زمینه و حمایت از کودکان شرکت کننده در تحقیقات بهداشتی دارد.

 

آیا امکان شرکت کودکان در تحقیقات بهداشتی وجود دارد؟

 

بله، با این حال ، ضروری است که کارشناسان کاملاً از تمام الزامات اخلاقی پیروی کنند. متخصصان مربوطه باید اطلاعات كافی را به والدین یا سرپرستان خردسالان ارائه دهند. همچنین ، تحقیقات باید دقیق تر انجام شود.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده