بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» مکمل های غذایی برای دوران بارداری و شیردهی

مکمل های غذایی برای دوران بارداری و شیردهی

مکمل های غذایی برای دوران بارداری و شیردهی

 

مصرف مکمل های غذایی در تمام مراحل بارداری ضروری هستند. این مراحل شامل دوره های قبل از بارداری ، بارداری و شیردهی است.

 

مکمل های غذایی در دوران بارداری و شیردهی به حفظ وضعیت سلامتی مادر و کودک کمک می کنند. این بدان دلیل است که یک رژیم غذایی متعادل برای رشد مناسب جنین بسیار مهم است.

 

با تغذیه کافی قبل از بارداری ، در دوران بارداری و شیردهی می توان از بسیاری از مشکلات جلوگیری کرد. امروزه معمول است که یک متخصص مکمل های غذایی را توصیه می کند. این موارد مخصوصاً برای دوره های قبل از بارداری ، بارداری و شیردهی طراحی شده اند.

 

مکمل های غذایی حتی قبل از بارداری نیز مهم هستند

 

تغذیه مادر در دوره قبل از بارداری عاملی تعیین کننده در تحقق روند رشد سالم جنین است. این به این دلیل است که هم بر قدرت باروری و هم در اولین مرحله بارداری تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، رشد جنین ارتباط نزدیکی با وضعیت تغذیه ای مادر دارد.

 

بنابراین ، اگر قصد باردار شدن دارید ، با پزشکی مشورت کنید که بتواند سلامتی شما را ارزیابی کند و یک مکمل غذایی مناسب را به شما توصیه کند. به این ترتیب می توانید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

 

مصرف اسیدهای چرب امگا 3 ، به ویژه اسید ایکوزاپنتانوئیک  ، به سلامتی کلی کمک می کند. همانطور که در بررسی سالانه علوم و فناوری مواد غذایی ذکر شده است ، آنها از عملکرد مناسب قلب ، ریه ها ، سیستم ایمنی بدن و سیستم غدد درون ریز پشتیبانی می کنند.

 

همچنین وضعیت تغذیه ای مادر در دوران بارداری نقش اساسی دارد.

 

مکمل های غذایی در دوران بارداری

 

برخی مطالعات اهمیت مکمل های غذایی را در دوران بارداری نشان می دهند. اینها شامل غذاهایی مانند اسیدفولیک ، ویتامین B12 ، آهن ، ید و سایر ریز مغذی ها هستند.

 

اسید فولیک (ویتامین B9) و ویتامین B12

 

این موارد برای رشد مناسب سلول ضروری است. اسید فولیک بلافاصله اثر خود را می گذارد ، بنابراین اگر می خواهید بچه دار شوید باید آن را مصرف کنید.

 

مطالعات نشان می دهد که مصرف این ریز مغذی خطر مشکلات در رشد سیستم شناختی نوزاد مانند نقص لوله عصبی را کاهش می دهد.

 

ید


نیاز به این ماده در طول نه ماه بارداری افزایش می یابد. این امر با رشد مناسب و رشد فکری جنین مرتبط است. زنان باید سطح کافی این ماده معدنی را حفظ کنند زیرا کمبود آن می تواند به کم کاری تیروئید مادرزادی منجر شود.

 

آهن

 

نیاز آهن در دوران بارداری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد ، بنابراین باید مکمل ها را به طور منظم مصرف کنید. این مکمل هم نیاز مادر و هم کودک را برآورده می کند. آهن یک ماده معدنی ضروری است زیرا در انتقال اکسیژن به سلولها کمک میکند.

 

اسیدهای چرب امگا 3

 

این مواد مغذی برای بدن ضروری است. این ماده غذایی به مغز ، رشد بینایی و چشم جنین کمک می کند. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این لیپیدها سلامت قلب و عروق مادر و فرزندش را بهبود می بخشند.

 

ویتامین D

 

این ویتامین از آن جهت مهم است که به رشد مناسب استخوان و رشد کلی کودکان کمک می کند. زنان باید سطح ویتامین D کافی را در دوران بارداری حفظ کنند تا بتوانند کلسیم را جذب کنند و از رشد مناسب استخوان حمایت کنند.

 

مکمل های غذایی در دوران شیردهی

 

نیازهای تغذیه ای در این مرحله متفاوت است و در واقع تقاضای بیشتری نسبت به دوران بارداری دارند. کودک بیشتر مواد مغذی ضروری خود را از شیر مادرش دریافت می کند. بنابراین ، باید مکمل هایی تهیه کنید که بتوانند این نیازها را برآورده کنند. متداول ترین ها برای این منظور عبارتند از:

 

اسید فولیک (ویتامین B9)

 

سطح ویتامین B9 مادر ممکن است در دوران شیردهی کاهش یابد زیرا مقداری از آن در شیر مادر دفع می شود. اسید فولیک به کاهش خستگی کمک می کند.

 

ویتامین های A و D

 

شیر مادر بهترین منبع ویتامین A و ویتامین D است. ویتامین D به جذب و استفاده از کلسیم کمک می کند. انتقال آن به نوزاد از طریق شیر مادر تابعی از میزان ویتامین D مادر است.

 

ید

 

زنان شیرده باید ید مصرفی خود را تقریباً دو برابر کنند تا مقدار لازم برای نوزادانشان تأمین شود.

 

کلسیم و آهن


در دوران شیردهی ، نیاز مادر به کلسیم و آهن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. آهن در تشکیل گلبول های قرمز و هموگلوبین بسیار مهم است.

 

اسیدهای چرب امگا 3

 

اینها مواد مغذی ضروری برای ارگانیسم هستند. در واقع ، این اسید تا حد زیادی به رشد طبیعی مغز و چشم کودک کمک می کند. همچنین از شرایط التهابی جلوگیری می کند.

 

مکمل های غذایی می توانند متحد شما باشند

 

مکمل های بارداری و شیردهی به طور خاص برای رفع نیازهای هر مرحله از فرآیند تهیه شده اند. نه تنها هنگامی که می دانید باردار هستید بلکه قبل از آن نیز باید مراقب سلامتی خود باشید. 


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده