خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 16 نشانه اولیه که شما باردار هستید

16 نشانه اولیه که شما باردار هستید

16 نشانه اولیه که شما باردار هستید

آوردن یک نوزاد به این دنیا برای برخی از زنان یک درام است و برای برخی دیگر یک فاجعه بالقوه است. در حالی که انجام تست بارداری یا مراجعه به پزشک تنها راه برای اطمینان از اینکه آیا واقعاً در مراحل اولیه بارداری هستید یا خیر، وجود دارد، علائم خاصی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که ممکن است در واقع یک احتمال باشد. در اینجا مواردی آورده شده است که شما باید به دنبال آن باشید.


1. از دست دادن پریود

این اولین و قابل توجه ترین علامتی است که بسیاری از زنان تجربه می کنند و فکر می کنند باردار هستند. البته، اگر عادات غذایی شما ضعیف است، یا مقدار غیرعادی استرس را تجربه می کنید، می تواند دلیل آن باشد، اما همچنان این احتمال را ایجاد می کند.


2. لکه بینی یا گرفتگی

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

حتی اگر خونریزی دارید، ممکن است باردار باشید، و پریود نیست. این دو علامت ناشی از چسبیدن تخمک بارور شده به دیواره رحم است. این خونریزی به عنوان خونریزی لانه گزینی شناخته می شود و می تواند یک یا دو هفته پس از تاریخ لقاح ادامه یابد. برخی از زنان فکر می کنند که این گرفتگی ها صرفاً دردهای قاعدگی هستند.


3. مدام ادرار کردن

این اغلب در هفته ششم یا هشتم بارداری اتفاق می افتد و حتی اگر یک علامت رایج است، توجه داشته باشید که می تواند ناشی از عفونت دستگاه ادراری یا دیابت نیز باشد.


4. هوس های عجیب و غریب

آیا نمی دانید آب ترشی و بستنی ممکن است چه طعمی داشته باشد؟ اگر هوسی را تجربه می کنید که قبلاً نداشته اید، می تواند نشانه این باشد که بچه در راه دارید. همینطور اگر غذاهایی وجود داشته باشد که قبلاً می توانستید تحمل کنید، اما دیگر نمی توانید تحمل کنید.


5. حساس شدن سینه ها

از آنجایی که سطح هورمون شما در حال تغییر است، تا چند هفته بعد باعث ایجاد احساس درد، تورم و گزگز می شود. همچنین ممکن است در هنگام لمس احساس پری یا حساسیت داشته باشند و آرئول (ناحیه تیره اطراف نوک پستان) نیز ممکن است تیره‌تر شود.


6. حالت تهوع

در نقطه مقابل هوس، حالت تهوع است که معمولاً با بارداری همراه است. در حالی که همه زنان دارای فرزند چنین چیزی را تجربه نمی کنند، هورمون ها عامل اصلی آن هستند و به خصوص در صبح احساس بدی دارند. مقدار زیادی چای داغ می تواند به این موضوع کمک کند!


7. یبوست

وقتی بچه دار هستید، هورمون پروژسترون افزایش می یابد که می تواند باعث یبوست شود. سعی کنید غذاهای پرفیبر مصرف کنید، آب بنوشید و ورزش کنید که همه اینها سرعت عبور غذا از روده شما را افزایش می دهد.


8. سردرد و کمردرد

اگرچه دلایل زیادی برای این احساس وجود دارد، بسیاری از زنان باردار سردردهای خفیف را گزارش می‌کنند، در حالی که برخی دیگر از کمردرد رنج می‌برند.



9. گرفتگی بینی

به دلیل افزایش تولید خون و افزایش سطح هورمون، ممکن است دچار گرفتگی در ناحیه بینی شوید و این به دلیل حساسیت فصلی نیست! این عوامل می توانند باعث خشک شدن بینی، تورم، خونریزی آسان یا آبریزش/ گرفتگی بینی در انتهای خفیف چیزها شوند.


10. خستگی

در حالی که بسیاری از ما دلایل زیادی برای احساس خستگی داریم، اگر احساس می‌کنید به طور غیرعادی خستگی بر شما غلبه کرده است، خود را برای احتمال بارداری آماده کنید. این به دلیل افزایش پروژسترون است که باعث خواب آلودگی می شود.


11. احساس بد خلقی

طبیعی است که در مراحل اولیه بارداری - و در طول این 9 ماه کمی احساساتی شوید. همچنین تجربه نوسانات خلقی غیرمعمول نیست - یک لحظه ممکن است با خوشحالی به اطراف بپرید و لحظه ای دیگر از هر کسی که در کنار شما باشد عصبانی باشید.


12. نفخ

این گیج کننده است زیرا ما آن را در طول قاعدگی خود تجربه می کنیم، اما معمولاً در هفته های 4 تا 6 بارداری احساس نفخ را تجربه می کنیم.


13. افزایش دمای بدن

یکی از علائم رایج بارداری، دمای پایه بالاتر بدن است. دمای مرکزی بدن شما می‌تواند بعد از دوره‌هایی از ورزش یا هوای گرم حتی بیشتر افزایش یابد - بدون در نظر گرفتن این موضوع، مطمئن شوید که هیدراته می‌شوید!

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


14. افزایش ضربان قلب

این معمولا تا 2 ماهگی از بارداری اتفاق نمی افتد. قلب شما با شدت و سرعت بیشتری شروع به پمپاژ می کند و حتی تپش قلب نیز شایع است. این همه توسط هورمون ها ایجاد می شود - در اواخر بارداری، افزایش جریان خون به جنین نیز می تواند باعث این شود.


15. آکنه

اگرچه برخی از زنان باردار در طول تاریخ بارداری خود درخشش غیرقابل انکاری دریافت می کنند. این درخشش به دلیل فعالیت بیشتر غدد چربی بدن شما نسبت به معمول است. با این حال، برخی از زنان به جای آن دچار آکنه می شوند، و این جای خجالت ندارد.


16. همراه با آن هوس های وحشتناک و حملات تهوع، هورمون ها می توانند دریچه بین مری و معده را بیش از حد شل کنند و باعث نشت اسید معده و ایجاد سوزش سر دل شوند.


توجه : برای جزئیات بیشتر در هر یک از موارد فوق با پزشک خود مشورت کنید.



مجله ارم بلاگ



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده