خرید از سراسر دنیا


» ریزش مو در دوران شیردهی

ریزش مو در دوران شیردهی

ریزش مو در دوران شیردهی / اقدامات موثر

 

ریزش مو در دوران شیردهی در واقع ناشی از چیزی است که همه زنان پس از بارداری تجربه می کنند. ما چند ترفند برای شما خواهیم گفت که به شما در این رابطه کمک می کنند.

 

زنان ممکن است هنگام شیردهی دچار ریزش مو شوند. اما این امر ناشی از خود شیردهی نیست بلکه فرآیندی است که مربوط به شیردهی است. دوره پس از زایمان یا نفاس مقصر اصلی ریزش موی عظیمی است که برخی از خانم ها تجربه می کنند.

 

به طور معمول هر روز ریزش 50 تا 100 رشته مو امری طبیعی است . در 3 ماه اول پس از تولد کودک ،ریزش موهای شما بسیار بیشتر از اینها می شود. بنابراین ، این افسانه ای بیش نیست که مردم عامل این ریزش را شیردهی میدانند.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

چه عواملی باعث ریزش مو در دوران شیردهی می شود؟

 

ریزش مو امری طبیعی است. در واقع ، این بخشی از چرخه طبیعی مو است. رشد مجدد بین 2 تا 3 سال طول می کشد و ناهمزمان است ، به این معنی که همه موها به طور هم زمان رشد نمی کنند یا همزمان ریزش نمی کنند.

 

در طول چرخه ، 90٪ از مو رشد می کند و 10٪ تا 15٪ در مرحله استراحت هستند. موهای در حال استراحت ریزش پیدا کرده و موهای جدید شروع به رشد می کنند.

 

بنابراین ریزش مو امری طبیعی است. با این حال ، تغییر در این چرخه طبیعی در دوران بارداری و دوره پس از زایمان وجود دارد. هورمون هایی که بدن شما در دوران بارداری ترشح می کند سرعت رشد مو را تسریع می کند و باعث ریزش کمتر مو می شوند.

 

سپس ، پس از زایمان ، موهای خود را که در دوران بارداری ریخته نشده از دست می دهید. از نظر پزشکی به عنوان تلوژن افلوویوم شناخته می شود ، این پدیده طبیعی و برگشت پذیر است.

 

نکاتی برای به حداقل رساندن ریزش مو در دوران شیردهی

 

اگرچه در دوران شیردهی نمی توان ریزش مو را متوقف کرد زیرا این یک روند طبیعی است ، اما می توانید با رعایت برخی نکات برای مراقبت از موهای خود ، ریزش مو را به حداقل برسانید.

 

1. ویتامین های گروه B مصرف کنید

 

ویتامین B6 یک دوست عالی برای تقویت مو است. مصرف ویتامین B6 از طریق دهان به بهبود ریزش مو کمک می کند. با این حال ، این مکمل ها باید توسط پزشک تجویز شود.

 

به یاد داشته باشید ، ویتامین های گروه B گروهی هستند که شامل B1 (تیامین) ، B2 (ریبوفلاوین) ، B3 (نیاسین) ، B5 (اسید پانتوتنیک) ، B6 (پیریدوکسین) ، B7 (بیوتین) ، B9 اسید فولیک و B12 کوبالامین هستند.

 

B6 ، B7 و B12 بیشتر به دلیل مراقبت از مو شناخته می شوند. علاوه بر این ، همه آنها نقشهای مهمی در بدن دارند ، مانند دریافت انرژی از غذا.

 

2. غذاهای مغذی مصرف کنید

 

همچنین توجه ویژه به رژیم غذایی برای کاهش ریزش مو نیز مهم است. شما می توانید با پیروی از بخش قبلی و استفاده از ویتامین های گروه B در رژیم غذایی بدون مصرف مکمل یا قرص ، مصرف خود را افزایش دهید.

 

غذاهای زیادی وجود دارند که حاوی این ویتامین هستند. به خصوص ماهی حاوی مقدار زیادی B12 است. برخی از بیشترین توصیه ها مصرف ساردین است که حاوی 8.9 میکروگرم ویتامین B12 است.

 

حبوبات (عدس و لوبیا) حاوی 444 تا 482 میکروگرم ویتامین B9 یا اسید فولیک هستند. مصرف تقریبا 400 میکروگرم در روز در شرایط عادی توصیه می شود.

 

سایر احشا گاو مانند دل و جر و قلوه نیز حاوی مقادیر زیادی ویتامین B هستند. 100 گرم جگر حاوی 80 میکروگرم ویتامین B12 است.

 

3. پوست سر خود را ماساژ دهید

 

حتماً این کار را درست انجام دهید. ابتدا باید نوع موهای خود را بشناسید و به خشک یا چرب بودن آن پی ببرید. با ماساژ می توانید غدد چربی را که به چربی پوست کمک می کنند ، تحریک کنید.

 

اگر موهای چربی دارید که سبوم زیادی تولید می کند ، باید با کف دست خود ماساژ را انجام دهید تا غدد تحریک نشوند. اگر موهای خشک دارید ، با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. با حرکات دورانی به مدت 2 یا 3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

 

4- مراقب استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی پوست باشید

 

در این مدت بهتر است از محصولات ملایم و دوستدار مو با PH خنثی استفاده کنید. اگر می خواهید موهای خود را رنگ کنید ، بهتر است در مورد آن با یک متخصص صحبت کنید.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

به یاد داشته باشید ، پوست سر شما مرحله حساسی را پشت سر می گذارد و رنگ ها ، شامپوها و نرم کننده ها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند بر سلامت موهای شما تأثیر بگذارند.

 

ریزش مو در دوران شیردهی موقتی است

 

این باید یک مرحله عادی و طبیعی برای همه زنان پس از زایمان باشد. با این حال ، اگر فکر می کنید این مدت طولانی ادامه دارد و ریزش مو بیش از حد است ، باید با یک متخصص پوست مشورت کنید.

 

ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده