دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» علائم عمده بارداری

علائم عمده بارداری

علائم عمده بارداری کدامند؟

 

علائم اصلی بارداری عمدتا به تغییرات هورمونی و ارگانیک مربوط می شود که برای امکان بارداری ایجاد می شود. آنها را در این مقاله کشف کنید.

 

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

علائم اصلی بارداری در سه ماهه اول بارداری ظاهر می شود ، اما بدن مادر از لحظه لقاح شروع به تغییر می کند. با این حال ، هیچ قاعده استانداردی وجود ندارد زیرا این علائم در هر بانویی متفاوت است.

 

این علائم معمولاً در ابتدا حاملگی مورد توجه قرار نمی گیرد. با این حال ، برخی از زنان آنقدر با بدن خود سازگار می شوند که از روزهای اول بارداری شروع به تغییر می کنند.

 

بیایید نگاهی دقیق تر به آنها بیندازیم!

 

گنادوتروپین و علائم بارداری


گنادوتروپین یا hCG هورمونی است که مسئول اولین علائم بارداری است. سطح این هورمون تا هفته 10 یا 12 به طور پیوسته افزایش می یابد. پس از این دوره ، تمایل به تثبیت یا حتی کاهش می یابد.

 

گنادوتروپین در دوران بارداری در جفت تولید می شود. در حقیقت ، برخی از آزمایشات بارداری سعی در تشخیص وجود این هورمون و میزان دقیق آن دارند.

 

افزایش گنادوتروپین معمولاً در ابتدا اثرات خفیفی ایجاد می کند. سردرد ، ناراحتی های دستگاه گوارش ، آکنه یا تغییرات پوستی از جمله شایع ترین این علائم است که معمولاً 10 روز پس از لقاح شناسایی می شوند.

 

علائم اصلی بارداری

 

علائم جسمی

 

به طور معمول ، علائم اصلی بارداری که در چهار هفته اول رخ می دهد عبارتند از:

 

قطع قاعدگی یا آمنوره

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 این یکی از بارزترین علائم است ، به خصوص اگر خانم ها دوره های قاعدگی منظمی داشته باشند.

 

حساسیت به پستان

 

 این یکی از اولین علائمی است که ظاهر می شود. سینه های بانوان باردار بزرگ می شوند و در لمس بسیار حساس می شوند. این به دلیل تغییرات هورمونی و تجمع چربی است.

 

حالت تهوع و استفراغ

 

 بسیاری از خانم ها این وضعیت را از روزهای اول بارداری تجربه می کنند. اگرچه این حالت می تواند در هر زمان از روز اتفاق بیافتد ،اما تقریباً همیشه صبح هنگام دیده می شوند.

 

خستگی و ضعف

 

 یک زن باردار بیشتر از حد معمول احساس خستگی می کند. این تغییر به طور ناگهانی اتفاق می افتد و در اثر بسیاری از فرایندهایی که در طول بارداری در بدن رخ می دهد ، ایجاد می شود.

 

تغییر در حس بویایی

 

 حس بویایی در این زمان بسیار حساس می شود و رایحه های خاصی شروع به آزار و اذیت می کنند.

 

مشکلات معده

 

 بزرگ شدن تدریجی رحم باعث می شود بعضی از خانم ها احساس کنند معده آنها ناراحت یا سنگین است. برخی از بانوان دچار دل درد ناگهانی می شوند و این قطعاً آزار دهنده است.

 

تغییر در اشتها

 

 گاهی اوقات گرسنگی شدید وجود دارد ، گاهی اوقات اشتها از بین می رود. احساس بیزاری از بعضی غذاهایی که معمولاً از آنها لذت میبرید نیز ممکن است در شما اتفاق بیافتد.

 

تکرر ادرار

 

تکرر ادرار نیز ممکن است در زنان باردار رخ دهد.

 

درد

 

 بعضی اوقات درد ممکن است در کمر و گاهی در پایین شکم احساس شود.

 

طعم عجیب دهان

 

 ممکن است دهان شما همیشه یا گاهی طعم فلز دهد.

 

خونریزی خفیف

 

 ممکن است شما در این دوران خونریزی خفیفی را تجربه کنید که به آن خونریزی ناشی از لانه‌گزینی جنین در رحم میگویند.

 

علائم روانشناختی

 

بعضی از خانم ها احساس عجیب یا متفاوتی در این دوران دارند. آنها این احساس را دارند که چیزی در درون آنها تغییر کرده است و این می تواند در آنخا حس ناآرامی ایجاد کند. نوسانات خلقی در این دوران رایج است ، غم و اندوه و تحریک پذیری غالب است. طغیان های عاطفی بسیار رایج و همچنین طبیعی هستند.

 

همه احساسات با هم می توانند حالت گیجی ایجاد کنند. بدون اینکه دقیقاً بدانیم چرا ، تغییرات محسوس و نامحسوس وجود دارد که در نهایت باعث احساس بدی در فرد می شوند.

 

در شدیدترین موارد ، بیماری معروف به "انکار بارداری" اتفاق می افتد. پزشکان آن را "حاملگی مرموز" یا "حاملگی مردود" نیز می نامند.

 

عکس آن نیز ممکن است اتفاق بیفتد: یک زن ممکن است متقاعد شود که باردار است حتی اگر باردار نباشد ، و ممکن است همه علائم معمول را نشان دهد. این وضعیت را بارداری روانی یا کاذب می نامند.

 

به دکتر خود مراجعه کنید

 

اینها برخی از علائم کلاسیک اولیه بارداری است. شما نباید وحشت کنید ، فقط کافی است از زمان وقوع آنها پیگیری را شروع کنید.

 

اگر برخی از این علائم بسیار شدید باشند ، پزشکان از درمان های خاص و بی خطر استفاده می کنند که بر کودک تأثیر نمی گذارد. اگر مشکوک به بارداری هستید و یا علائم سه ماهه اول بارداری شما را اذیت کرده است ، باید با پزشک خود مشورت کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده