بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» غذاهایی که نباید به کودک 9 ماهه بدهید

غذاهایی که نباید به کودک 9 ماهه بدهید

11 غذایی که نباید به کودک 9 ماهه بدهید

 

اگر سیستم گوارشی کودک شما سالم باشد ، مواد مغذی می توانند به رشد سالم او کمک کنند. با این حال ، برخی از غذاها وجود دارد که هضم آن توسط نوزادان دشوار است و می تواند باعث واکنش های آلرژیک و سایر عوارض شود.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

نوزادان نمی توانند مواد مغذی را به درستی جذب کنند زیرا آنزیم های لازم را ندارند. این می تواند برخی مشکلات را ایجاد کند و باعث لاغر شدن کودک شما شود.

 

1. شیر گاو یا سویا

 

در سن 9 ماهگی ، آنزیم های روده هنوز به حداکثر سطح رشد خود نرسیده اند. کودک در این سن نمی تواند پروتئین های موجود در چنین شیرهایی را هضم کند. علاوه بر این ، چنین غذاهایی حاوی مواد معدنی هستند که می توانند برای کلیه های کودک مضر باشند.

 

2. اسفناج

 

در حالی که اسفناج کاملاً برای کودکان مضر نیستند ، اگر در مصرف آنها زیاده روی کنید می توانند خطرناک باشند. به طور کلی سبزیجات ، به ویژه سبزیجات برگ دار ، حاوی نیترات هستند. نیترات ها در بدن به نیتریت تبدیل می شوند. وقتی نیتریت به مقدار زیادی در بدن برسد ، می تواند اختلالی ایجاد کند که بر توزیع اکسیژن ایده آل تولید شده توسط سلول های خونی تأثیر بگذارد.

 

در این مرحله ، پوست کودک شما رنگ آبی به خود می گیرد که نشان دهنده وجود یک مشکل احتمالی است.

 

3. نمک

 

ماده دیگری که کلیه های کودک را بیش از حد آسیب میرساند نمک است. به طور کلی ، افزودن مقدار زیاد نمک به غذاهای کودک میتواند خطرناک باشد. بنابراین تا حد امکان از مصرف نمک در غذای کودک خودداری کنید.

 

4. شکر تصفیه شده

 

قند موجود در دسرها یا آب میوه ها و سایر محصولات باعث نوسانات شدید سطح قند خون می شود.

 

اگر می خواهید غذای کودک خود را شیرین کنید ، می توانید از موز استفاده کنید. برای کودکان، گزینه بهتر مصرف قندهای طبیعی موجود در میوه است.

 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

5. عسل

 

عسل حاوی اسپورهایی است که می تواند به سرعت در بدن کودک 9 ماهه تکثیر شده و خطر ایتلا به مسمومیت بوتولیسم را ایجاد کند و زندگی کودک را به خطر بیندازد.

 

6. نوشابه

 

نوشابه ها به دلیل داشتن مقدار زیادی قند ، کافئین و سایر مواد افزودنی برای کودک بسیار مضر است. آنها می توانند به معده کودک آسیب برسانند و باعث ایجاد الگوی خواب بد و بیش فعالی کودک شوند.

 

7. شیر برنج

 

توصیه نمی شود به کودکان زیر 1 سال شیر برنج بدهید زیرا حاوی غلظت بالایی از آرسنیک است. حتی کودکان بزرگتر نیز باید این ماده غذایی را به میزان متوسط ​​مصرف کنند.

 

8. شیرینی جات

 

مصرف غذاهایی مانند کیک ، شیرینی و سیب زمینی سرخ کرده که مواد مغذی کمی دارند و شامل نمک و قندهای اضافه شده در آنها هستند توصیه نمی شود.

 

9. تخم مرغ

 

تخم مرغ می تواند انواع واکنش های آلرژیک را تحریک کند. بهترین کار این است که ابتدا با زرده تخم مرغ شروع کنید و سپس بعد از چند ماه سفیده را اضافه کنید. قبل از شروع دادن این نوع غذای حساس به نوزاد به شما توصیه می شود تا یک سالگی کودک صبر کنید.

 

10. غذا هی چسبناک

 

برخی از غذاهای چسبناک مانند آدامس ، لوبیای پخته می توانند در گلو کودک شما گیر کنند. علاوه بر این ، غذاهای مورد بحث حاوی مواد شیمیایی و قندی هستند که برای نوزادان مضر هستند.

 

11. غذاهای کم چرب

 

چربی ها به میزان قابل توجهی در کالری مورد نیاز نوزادان در این سن کمک می کنند. بسیاری از این غذاها حاوی ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین D هستند.

به اندازه لقمه هایی که به کودکتان می دهید توجه کنید. لقمه های بزرگ می توانند در گلو گیر کرده و باعث خفگی کودک شوند.

 

نکات مهم :

 

اکثر غذاهایی که می دهید باید پوره یا له شوند. اگر غذای خود را در لقمه هایی به اندازه لقمه می دهید ، مطمئن شوید که زنبور عسل بزرگتر از 1/5 سانتی متر نباشد.

 

متخصصان توصیه می كنند حداقل یک سال قبل از دادن غذاهایی كه می توانند باعث آلرژی به نوزادان شوند صبر كنید.

 

با این حال ، توصیه می شود که این غذاها را مرحله به مرحله و با مشاهده دقیق هر گونه واکنش به کودکتان بدهید ، به خصوص اگر استعداد ژنتیکی حساسیت در کودک شما وجود داشته باشد.

 

فراموش نکنید که حتما قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین راهکار ، با پزشک خود مشورت کنید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده