خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تولد لوتوس یا نیلوفر آبی

تولد لوتوس یا نیلوفر آبی

تولد لوتوس / ویژگی ها ، خطرات و مزایا

 

امروزه تمایل به کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان است که باعث شده است زایمان به یک روش کاملاً پزشکی و کنترل شده در بیمارستان تبدیل شود.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

مراقبت کافی از مادران و نوزادان در اولویت سازمان بهداشت جهانی (WHO) است. اجرای مداخلات بهداشتی مبتنی بر شواهد ، خطر جهانی مرگ و میر مادران را از حدود 1 مرگ در 73 زن به 1 مرگ در 180 نفر زن کاهش داده است.

 

بنابراین والدین باید در هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی به دنیا آوردن فرزندان خود ، به خوبی آگاه شوند.

 

تولد نیلوفر آبی چیست؟


این نوع زایمان بر سالم ماندن بند ناف پس از تولد کودک متمرکز است. کودک تا زمان جدا شدن خود به بند ناف و جفت متصل است. پارگی معمولاً بین روز سوم و دهم پس از تولد اتفاق می افتد.

 

جفت برای از بین بردن خون باقیمانده نیاز به شستشو دارد و افراد اغلب آن را در ماده جاذب مانند پوشک می پیچند. سرانجام ، برای تنظیم رطوبت و جلوگیری از بوی نامطبوع به آن نمک و گیاهان معطر می مالند.

 

تولد لوتوس به نام Clair Lotus Day نامگذاری شده است ، وی در سال 1974 مشاهده كرد كه شامپانزه های تازه متولد شده به طور طبیعی از جفت جدا می شوند. این امر سوالاتی در مورد نحوه برخورد انسانها با آن در هنگام زایمان در او ایجاد کرد.

 

بارداری بدون جفت اتفاق نمی افتد زیرا جفت به عنوان مانعی عمل می کند و مانع از حمله سیستم ایمنی مادر به کودک می شود.

 

اکسیژن و تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد کودک از طریق جفت و بند ناف از مادر به کودک منتقل می شود. همچنین ، نوزادان فقط هنگام تولد می توانند از طریق ریه های خود اکسیژن را وارد خون کنند.

 

مزایای مرتبط با تولد نیلوفر آبی

 

اولین فایده مورد انتظار در تولد نیلوفر آبی، جلوگیری از ابتلای کودک به کم خونی است زیرا در جریان خون از طریق جفت خللی ایجاد نخواهد شد. همچنین یک فرض وجود دارد که از آنجا که بند ناف هنوز متصل است ، خطر عفونت وجود ندارد. باید روشن باشیم که اینها فقط فرضیه هستند ، زیرا هیچ مدرک علمی برای تأیید آنها وجود ندارد.

 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

چرا بعضی از خانواده ها تولد نیلوفر آبی را انتخاب می کنند؟

 

اما هیچ یک از موارد بالا دلیل اصلی انتخاب والدین برای تولد نیلوفر آبی نیست. آنها این کار را برای فواید معنوی آن انجام می دهند .

 

از نظر آنها ، جفت عضوی مقدس است ، نمادی از زندگی ، باروری و پیوند ناگسستنی بین مادر و کودک است. بنابراین جفت از مادر و نوزاد تازه متولد شده او محافظت می کند.

 

در تولد نیلوفر ، بند ناف و جفت با نوزاد متولد می شوند و نوزاد تصمیم می گیرد در چه مرحله ای آماده جدایی است.

 

تولد لوتوس و خطرات آن

 

در این مرحله ، ممکن است از خود بپرسید که اگر تولد نیلوفر آبی انقدر مزایا دارد چرا این تولد قاعده ای ندارد. همانطور که در بالا ذکر شد ، هیچ مدرک علمی به نفع آن به عنوان یک عمل ایمن و مفید وجود ندارد.

 

در واقع ، تولد نیلوفر آبی خطرناک است و اکثر متخصصان آن را توصیه نمی کنند. توصیه این امر نه اخلاقی است و نه امکان پذیر است مگر اینکه شواهد مشخصی به نفع آن باشد.

 

گزارش هایی وجود دارد که این امر خطری را برای نوزادان ایجاد می کند. برخلاف تصور اینکه با قطع نکردن بند ناف ، خطر ابتلا به عفونت برای کودک وجود ندارد ، جفت پوسیده می تواند منبع باکتری باشد. در این باره، مواردی از آمفالیت (عفونت ناف) و سپسیس (عفونت خون) گزارش شده است.

 

علاوه بر این ، جریان کنترل نشده و مداوم خون از طریق جفت می تواند منجر به زردی (زردی چشم و پوست) ، پلی سیتمی (افزایش غلظت خون که طی آن میزان گلبول های قرمز خون بیش از حد در بدن افزایش پیدا می کند) و ترومبوز ( ه موقعیتی گفته می‌شود که یک لخته در داخل عروق سالم تحت شرایطی خاص ایجاد شود) شود.

 

نکاتی درباره تولد نیلوفر آبی

 

هنگام تصمیم گیری در باره این که در چه شرایطی فرزند شما باید متولد شود ، موارد زیر را بخاطر بسپارید:

 

خود را از طریق منابع معتبر آگاه کنید و درمورد شک و نگرانی خود با پزشکی که به او اعتماد دارید مشورت کنید.

روش زایمان (طبیعی یا سزارین) به سابقه سلامتی شما ، رشد بارداری و سلامت کودک بستگی دارد. زمانی که کنترل دوره بارداری و آزمایش های لازم انجام شود تصمیم گیری راحت تر خواهد بود.

کودک را در خانه به دنیا نیاورید ، مگر اینکه بارداری کم خطر باشد.

دسترسی آسان به یک مرکز بهداشتی ضروری است. عملکرد شبکه بهداشت در همه کشورها یکسان نیست. بنابراین ، ممکن است تا 40٪ بارداری های کم خطر در حین زایمان پیچیده باشد.

پزشکان آماده شدن برای زایمان را توصیه می کنند و این شامل دوره های برنامه ریزی و زایمان است.

 

درد زایمان و مدیریت فعال زایمان

 

خونریزی پس از زایمان همچنان شایع ترین علت مرگ مادران است. مدیریت فعال دردهای زایمان یا مرحله سوم زایمان یک مداخله حیاتی برای جلوگیری از این عارضه است.

 

مدیریت فعال به سه رفتار اشاره دارد:

 

بر اساس سازمان جهانی بهداشت (WHO) ، مداخله اولیه استفاده از دارویی مانند Oxycontin برای کمک به انقباض رحم است.

 

انقباضات بند ناف کنترل شده

ماساژ رحم

فشرده سازی بند ناف


WHO همچنین بستن با تاخیر بند ناف را توصیه می کند. این بدان معنی است که بند ناف را بلافاصله بعد از تولد گره نزنید و برش ندهید و حداقل یک دقیقه پس از تولد کودک منتظر بمانید.

 

این استثنا در نوزادانی است که فقط به پشتیبانی تنفسی احتیاج دارند ، زیرا بستن با تاخیر بند ناف از کم خونی و سایر بیماریهای جدی که می توانند روی آنها تأثیر بگذارند جلوگیری می کند.

 

مراقبت های مادرانه محترمانه

 

توصیه های سازمان های بین المللی در مورد بارداری و مراقبت های دوران بارداری باهدف و احترام نسبت به مادر است. آنها همچنین از حریم خصوصی ، عزت و صداقت مادر محافظت می کنند.

 

هدف نه تنها جلوگیری از بیماری و مرگ مادر ، بلکه توانمند سازی زنان و حمایت از حقوق آنها است. این روند قبل از بارداری آغاز می شود و پس از تولد کودک نیز ادامه می یابد.

 

تماس پوست با پوست در اولین ساعت پس از تولد برای تسهیل شیردهی بسیار مهم است. به طور عمده وقتی مادر خوب است و کودک بدون عارضه متولد می شود ، پرستار حاضر ، نوزاد تازه متولد شده را بر روی شکم مادر قرار می دهد ، خشک می کند و تنفس آن را ارزیابی می کند. در همین حال ، آنها چند دقیقه صبر می کنند تا بند بند را فشار دهند. سپس کودک را با پتو می پوشانند.

 

آنها از مراقبت های معمول دیگر چشم پوشی نمی کنند ، فقط آنها را برای ساعت های بعد موکول میکنند.

 

علم پزشکی، خطر مرگ مادران و نوزادان آنها را کاهش داده است.

 

اگرچه هیچ مدرک علمی برای تأیید تولد نیلوفر آبی وجود ندارد ، اما والدینی که آن را تجربه کرده اند ، تولد نیلوفر آبی را تجربه مثبتی می دانند که می خواهند آنرا در آینده نیز تکرار کنند.

 

این تا حدی به این دلیل است که احساسات ، اعتقادات ، افکار و معنویت انسانی ما بخشی مهم از زندگی ما است. از سوی دیگر ، دانش پزشکی اغلب بر روی امور بیولوژیک و جسمی متمرکز است و سایر نیازها را نادیده می گیرد.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده