دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تغذیه کودکان در تابستان

تغذیه کودکان در تابستان

7 نکته برای تغذیه خوب کودکان در طول تابستان


اطمینان از اینکه کودکان در تابستان به خوبی تغذیه شوند بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که دما در این زمان از سال بالا است. این به معنای کمبود آب بدن است.

 

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

همه والدین به ویژه نگران آنچه بچه هایشان می خورند هستند. از این گذشته ، داشتن برنامه غذایی سالم برای سلامتی بسیار مهم است. بنابراین اکنون که تابستان است ، بسیاری از افراد می خواهند تمام تلاش خود را برای حفظ سلامت کودکان خود به خوبی انجام دهند ، اما نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند.

 

خوشبختانه داشتن وقت آزاد بیشتر و امکان خرید محصولات تازه و سالم این کار را آسان می کند. بنابراین ، در این مقاله ، ما در مورد 7 نکته با شما صحبت خواهیم کرد که می توانید در این زمان از سال استفاده کنید.

 

1. میوه های تابستانی

 

یکی از نکات جالب در مورد فصل تابستان ، تنوع زیاد میوه های تازه است که می توانید در بازار پیدا کنید. بیشتر آنها تازه ، شیرین و آبدار هستند. بنابراین آنها برای بچه ها عالی هستند.

 

این زمان مناسبی است که بیشتر میوه و سبزیجات تازه مصرف شوند. بعضی از کودکان در مورد غذا خوردن بسیار بی میل هستند. خوشبختانه دستورالعمل ها و غذاهای زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از این میوه ها تهیه کنید تا قرارگیری آنها در رژیم های غذایی کودکان آسان شود.

 

به عنوان مثال ، سوپ های سرد مانند هندوانه یا خربزه در ماه های تابستان بسیار محبوب هستند. علاوه بر این موارد ، گزینه های سالم و خوشمزه دیگری مانند سالاد تهیه شده با میوه هایی مانند انبه ، آناناس و سیب نیز وجود دارند.

 

2. پوره و سالاد سبزیجات

 

دستورالعمل های سبک و تازه وقتی بیرون هوا گرم است یک گزینه عالی هستند. به همین دلیل ، ممکن است انتخاب غذاهای دیگری به جای سبزیجات پخته شده یا سوپ های گرم مناسب باشد.

 

سبزیجات حاوی مواد مغذی بسیاری هستند. رعایت رژیم غذایی کودک برای آنها فوق العاده مهم است ، زیرا در هنگام بزرگسالی خطر ابتلا به برخی بیماری ها را در بزرگسالی کاهش می دهد.

 

 

سوپ گوجه و سالاد میوه دو وعده غذایی ایده آل برای کودکان در تابستان است. همچنین می توانید مواد جدیدی مانند خیار یا فلفل را به ماکارونی یا سالاد سبزیجات اضافه کنید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

 

3. بستنی خانگی

 

بدون شک کودکان به خصوص در ماه های تابستان عاشق بستنی خوردن هستند. با این حال ، بیشتر بستنی ها حاوی مقدار زیادی قند یا چربی ناسالم هستند.

 

خوشبختانه شما می توانید بستنی خانگی خود را خیلی راحت و سریع تهیه کنید. برای تهیه این دستور حتی نیازی به خرید ابزار خاصی نیست. در اینجا چند نکته وجود دارد:

 

شما می توانید با خرد کردن میوه های مورد علاقه خود ، بستنی های خوشمزه درست کنید.


اگر بستنی خامه ای دوست دارید ، می توانید آن را با هر شیر ، ماست یا حتی آووکادو به دلخواه تهیه کنید!


همچنین ، نیازی به افزودن رنگ یا طعم دهنده های مصنوعی نیست. اگر می خواهید به شدت طعم دار شود ، می توانید کاکائو ، وانیل یا میوه خرد شده به آن اضافه کنید.

 

4. بچه های خود را به حضور در آشپزخانه تشویق کنید

 

در طول سال متوجه می شویم که زندگی روزمره برای کودکان و والدین پر از روال و وظایف است. به همین دلیل ، تابستان و تعطیلات زمانهای ایده آل برای مشارکت کودکان در روند تهیه غذا و کمک به والدین خود است.

 

حمایت از همکاری آنها علاقه و کنجکاوی آنها را در آشپزی بیدار می کند. علاوه بر این ، به آنها کمک می کند تا حس چشایی و بویایی خود را توسعه دهند. نه تنها این ، بلکه تنوع و کیفیت برنامه های غذایی افزایش می یابد. تعداد غذاهای جدیدی که می خواهند در آینده امتحان کنند نیز افزایش می یابد.

 

نیازی نیست که دستورالعمل های دشوار و پیچیده ای را در این مراحل وارد کنید. کافیست به آنها بگویید تا سبزیجات را بشویید یا نخود را مخلوط کنند تا هوموس درست شود.

 

مهم این است که از آن لذت ببرید و به آنها کمک کنید مهارت های خود را متناسب با سن خود رشد دهند. شما میتوانید به آنها اجازه دهید ترکیبات غذایی آسان اما جالب خود را ایجاد کنند.

 

5. وعده های غذایی را با فرزندان خود به اشتراک بگذارید

 

نکته خوب دیگر برای تغذیه مناسب کودکان در تابستان این است که همه افراد خانواده برنامه غذایی خوبی داشته باشند که می تواند الگوی خوبی برای کودک باشد. به طور کلی ، والدین بیشتر از کودکان و نوجوانان سبزیجات می خورند. به همین دلیل مهم است که وقتی صحبت از تغذیه سالم می شود یک مثال و الگوی خوبی برای کودک خود باشید. در نظر گرفتن برخی جنبه ها در این مرحله مهم است :

 

کنار هم بنشینید تا با کودکان خود غذا بخورید و وقت کافی را با آنها بگذرانید .

انتخاب گسترده ای از غذاهای سالم (به ویژه میوه ها و سبزیجات) را در مقابل خود آماده کنید.

آنها را مجبور به خوردن غذاهای خاص نکنید. این می تواند باعث ایجاد رفتارهای غیر منتظره در روزهای آینده شود. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به آنها پیشنهاد دهید. بهتر است به مزایای برخی از سبزیجات اشاره کنید. بنابراین آنها احساس تشویق شدن می کنند که آنها را بخورند. مثال زدن برای آنها راهی عالی برای ترغیب بچه ها به انتخاب غذای سالم است.

 

6. غذای سبک برای اطمینان از تغذیه مناسب کودکان

 

در تابستان ، کودکان بیشتر وقت خود را به بازی و فعالیت در فضای باز می گذرانند. این می تواند اشتهای آنها را کاهش دهد. در واقع ، دمای بالا با کاهش میل به غذا خوردن ، میزان متابولیسم و ​​فعالیت آنزیم گوارشی همراه است.

 

در نتیجه ، بهتر است دستورالعمل هایی را انتخاب کنید که از سس کمی تهیه میشوند ، حاوی چربی کمی هستند و هضم آنها آسان هستند. افزودن آجیل ، ماهی ، حبوبات یا غلات سبوس دار ، وعده های غذایی سبک را به گزینه های بسیار مقوی تبدیل می کند.

 

7. اطمینان حاصل کنید که آنها مایعات کافی بنوشند

 

در ماه های تابستان دما می تواند بسیار بالا برود. بنابراین نباید مصرف مایعات را نادیده گرفت. میزان مایعات بدن کودکان در مقایسه با بزرگسالان بیشتر است و این مایعات باید به طور منظم تری تجدید شوند.

 

متخصصان بهداشت همیشه در مورد اهمیت نوشیدن آب در طول روز صحبت می کنند. کودکان دوست دارند در این موقع از سال فعالیت های خارج از منزل را انجام دهند و تمایل دارند که برای نوشیدن مایعات وارد خانه شوند.

 

برای والدین بسیار مهم است که مراقب هیدراتاسیون کودکان خود باشند. لازم به ذکر است که وقتی نوبت به حفظ آب بدن می رسد همه نوشیدنی ها یکسان نیستند.

 

آب یا شیر باید در اولویت باشد.

نوشیدنی های قندی مانند نوشابه یا آب میوه های شرکتی معمولاً سرشار از قند و مواد مغذی کمی هستند. علاوه بر این ، مصرف این محصولات با چاقی و افزایش پوسیدگی دندان همراه است.

نوشیدنی های انرژی زا را فراموش کنید. مواد موجود در آنها برای کودکان مناسب نیستند.

 

کلیدهای تغذیه مناسب کودکان در تمام تابستان

 

تشویق کودکان برای خوردن میوه ، سبزیجات و انواع غذاهای تازه برای تغذیه مناسب در طول تابستان بسیار مهم است. فراموش نکنید که وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید و دستور العمل های تازه و سبک را به کودکان خود برای داشتن جسمی سالم، تهیه و ارائه دهید. 


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده