بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سینوزیت در دوران بارداری

سینوزیت در دوران بارداری

سینوزیت در دوران بارداری / 5 راه برای مبارزه با آن


درد در اطراف چشم و گرفتگی بینی از علائم سینوزیت است. علاوه بر علائم بارداری و محدودیت های دارویی ، سینوزیت بارداری می تواند واقعاً ناراحت کننده باشد. در این مقاله می توانید یاد بگیرید که چگونه با سینوزیت در دوران بارداری مبارزه کنید.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

سینوزیت التهاب سینوسهای پارانازال است. این یک عفونت است که در فضاهای سینوس ها، در استخوان های اطراف بینی ایجاد می شود. بنابراین ، گرفتگی بینی و درد در ناحیه اطراف چشم از علائم عفونت سینوسی است. این بیماری به خصوص در دوران بارداری نگران کننده است. علاوه بر این ، بر ناراحتی و محدودیت های بارداری افزوده می شود و باعث می شود که زن باردار احساس بدتری داشته باشد. به تمام این دلایل ، در این مقاله پنج نکته برای مبارزه با سینوزیت در دوران بارداری را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

سینوزیت چیست؟


همانطور که در بالا ذکر شد ، سینوزیت التهاب سینوسهای پارانازال است. با این حال ، می تواند علل مختلفی مانند آلرژی ، عفونت یا مشکلات بینی و غیره نیز داشته باشد.

 

بسیاری از موارد می توانند باعث التهاب سینوس ها شوند و این بسیار ناراحت کننده است.

به طور معمول چندین نوع سینوزیت وجود دارد:

 

سینوزیت حاد به طور متوسط ​​4 هفته طول می کشد

سینوزیت زیر حاد 4 تا 12 هفته طول می کشد

سینوزیت مزمن بیش از 12 هفته ، ماه ها یا حتی سالها ادامه دارد

سینوزیت مکرر در طول سال چندین بار اتفاق می افتد

علائم مشخص سینوزیت درد در اطراف چشم و گونه ها و گرفتگی بینی است. با این حال ، علائم دیگری نیز ممکن است رخ دهد ، مانند:

 

سرفه کردن

خستگی و ضعف

تب شدید

آبریزش بینی

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

پزشکان پس از معاینه بینی و صورت و ارزیابی علائم ، بیماری را تشخیص می دهند و ممکن است پس از تشخیص ، آنتی بیوتیک ، ضد احتقان و مسکن برای شما تجویز کنند.

 

با این حال ، وقتی صحبت از زنان باردار می شود ، درمان های دارویی (استفاده از دارو) اغلب امکان پذیر نیست. این به این دلیل است که زن باردار نباید از داروهای خاصی استفاده کند ، بنابراین همیشه باید طبق دستور پزشک عمل کند.

 

رینیت در بارداری (التهاب مخاط بینی)


از طرف دیگر ، سینوزیت را نباید با رینیت بارداری اشتباه گرفت. در حالی که سینوزیت التهاب حفره های استخوانی - سینوس های پارانازال است - رینیت التهاب مخاط بینی است. بنابراین ، سینوزیت و رینیت دو شرایط مختلف هستند که نباید باهم اشتباه گرفته شوند.

 

نوعی رینیت نیز وجود دارد که رینیت «بارداری» نامیده می شود زیرا معمولاً در دوران بارداری اتفاق می افتد و پس از تولد از بین می رود. علائم این رینیت گرفتگی بینی ، خارش ، عطسه و سرفه است.

 

اگرچه متخصصان از دلایل آن مطمئن نیستند ، رینیت حاملگی هیچ خطری برای زنان باردار یا روند بارداری ایجاد نمی کند ، اما به اندازه کافی ناراحت کننده است که می تواند حتی از خواب خوب جلوگیری کند. این امر علاوه بر علائم بارداری ، می تواند ناراحتی زیادی را در خانم باردار ایجاد کند ، علائمی مانند خستگی ، سردرد یا حالت تهوع.

 

چگونه با سینوزیت در دوران بارداری مبارزه کنیم؟


زن باردار هرگز نباید خوددرمانی کند و باید از مصرف دارو بدون نظارت پزشکی خودداری کند. بنابراین شاید او بتواند به برخی نکات طبیعی فکر کند که می تواند به او کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد و علائم ناراحت کننده و دردناک سینوزیت را تسکین دهد.

 

همچنین ، یک زن باردار باید از مصرف داروهای طبیعی مبتنی بر گیاهان یا داروهای جایگزین خودداری کند. بنابراین ، می توانید مطمئن باشید که توصیه های ارائه شده در زیر کاملاً طبیعی بوده و بارداری را به خطر نمی اندازد.

 

نوشیدن مقدار زیادی آب


آبرسانی کافی باعث می شود مخاط شما مایعات بیشتری داشته باشد و فشار در سینوس های پارانازال کاهش یابد.


بنابراین ، یکی از نکات اصلی در درمان سینوزیت نوشیدن مایعات است. متخصصان توصیه می کنند که زنان باردار مقدار زیادی آب و آب میوه طبیعی بنوشند. به این ترتیب ترشحات بینی به راحتی جریان می یابد و در نتیجه می توان گرفتگی را از بین برد.

 

استفاده از بالش بلند هنگام خواب


حالت بد خوابیدن باعث سرفه بیشتر می شود. بنابراین ، یکی از نکات مربوط به تسکین علائم سینوزیت استفاده از بالش بلند در شب است تا سرتان کمی بالا باشد.

 

با بالا آمدن بالش ، تنفس راحت تر می شود ، مخاط به راحتی جریان می یابد و نیاز به سرفه و عطسه کاهش می یابد.

 

از بخور استفاده کنید


برای باز نگه داشتن مجاری بینی می توانید شب از بخور کننده استفاده کنید.

 

به این ترتیب بخار به باز شدن مجاری بینی و از بین بردن مخاط انباشته شده پستان کمک می کند. بخار به باز شدن سوراخ های بینی و روان سازی مخاط جمع شده کمک می کند.

 

از محلول نمکی استفاده کنید


متخصصان توصیه می کنند هنگام شستشوی بینی از محلول نمکی طبیعی (محلول آب مقطر حاوی بی کربنات سدیم و کلرید سدیم) برای رفع گرفتگی بینی استفاده کنید. در این راستا ، محلول های موجود در داروخانه معمولاً طبیعی است ، به این معنی که زنان باردار می توانند با خیال راحت از آنها استفاده کنند.

 

با این حال ، می توانید محلول نمکی  را خود در خانه تهیه کنید:

 

1 قاشق چایخوری (5 گرم) نمک غیر ید دار

یک پیمانه جوش شیرین

نیم لیتر آب خالص ، فیلتر شده یا جوشانده شده

استفاده از این مخلوط انسداد را تا حد زیادی از بین می برد.

 

از نوارهای مخصوص بینی استفاده کنید

 

برای جلوگیری از ناراحتی در هنگام سینوزیت می توانید از نوارهای بینی نیز استفاده کنید. در واقع ، این نوارها به باز شدن حفره های بینی کمک می کنند ، به شما کمک می کنند تا راحت تر نفس بکشید و در نتیجه گرفتگی را کاهش می دهید.

 

می توانید شب ها از این نوارها برای رفع گرفتگی بینی و خواب بهتر استفاده کنید.

 

علاوه بر این نکات برای رفع گرفتگی بینی ، هرگز نباید فراموش کنید که باید در طول بارداری کاملاً به توصیه های پزشک خود عمل کنید. فقط آنها می توانند تعیین کنند که کدام داروها را می توانید استفاده کنید.

 

همچنین از داروهای گیاهی و جایگزین خودداری کنید ، زیرا مواد تشکیل دهنده آنها می تواند برای بارداری مضر باشد.

 

امیدواریم از این نکات برای مقابله با سینوزیت در دوران بارداری لذت برده باشید!


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده