دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» شیردهی و تداخل با داروها

شیردهی و تداخل با داروها

شیردهی / داروهای سازگار


پزشک شما بررسی می کند که آیا این دارو که شما مصرف میکنید با  شیردهی سازگار هستند یا خیر چراکه اکثر داروها با شیردهی سازگار هستند. اجازه ندهید که این امر مانع شیردهی به کودک شما شود ، مگر اینکه منع شیردهی کاملاً ضروری باشد.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

در دوران بارداری ، زنان باردار باید مصرف دارو را تا آنجا که ممکن است محدود کنند و فقط موارد تجویز شده توسط پزشک خود را بطور دقیق مصرف کنند. با این حال ، این سوالات مطرح می شود که آیا آنها باید محدودیت های مشابهی را در دوران شیردهی نیز اعمال کنند؟

 

هیچ تغذیه ای بهتر از شیر مادر برای تغذیه کودکان در ماههای اول زندگی آنها وجود ندارد. بسیاری از مزایای شیردهی به خوبی شناخته شده است:

 

حاوی تمام مواد مغذی لازم برای رشد صحیح کودک است.

آنتی بادی هایی برای محافظت در برابر عفونت ، اسهال ، آلرژی و سایر شرایط فراهم می کند.

هضم آسان را مهیا میسازد.

یبوست را کاهش می دهید.

از سلامتی مادام العمر پشتیبانی می کند.

 

همچنین شیردهی فواید بسیاری برای مادران شیرده نیز دارد. این امر می تواند خطر ابتلا به برخی از بیماری ها را کاهش دهد:

 

سرطان پستان و تخمدان

دیابت نوع 2

افسردگی پس از زایمان

کم خونی

پوکی استخوان

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

در بیشتر موارد ، متخصصان مراقبت های بهداشتی به دلیل مزایای آن برای کودک و مادر ، به شدت شیردهی را توصیه می کنند.


به همه این دلایل ، مهم است که مادران بدانند شیردهی بهترین گزینه برای خود و کودکانشان است.

 

بنابراین ، مصرف برخی از داروها دلیل معتبری برای قطع شیردهی نیست. بسیاری از خانم ها فکر می کنند آنچه را که در دوران شیردهی می خورند می تواند به کودک خود از طریق شیر منتقل کنند ، درست مثل زمان بارداری. بنابراین ، آنها فکر می کنند که بهترین گزینه هنگام مصرف دارو ، قطع شیردهی است.

 

با این حال ، این یک اشتباه است. تعداد کمی از داروها در شیردهی تداخل ایجاد می کنند ، بنابراین مصرف اکثر داروها در هنگام شیردهی به کودک بی خطر هستند. در هر صورت ، تشخیص اینکه آیا این دارو با شیردهی سازگار است یا خیر ، همیشه به عهده پزشک متخصص است.

 

همچنین به خاطر داشته باشید که ما اغلب برای درمان بیماری هایی که بدون نیاز به دارو قابل کنترل هستند ، به استفاده از دارو متوسل می شویم. به همین دلیل ، بهتر است از مصرف داروها در دوران شیردهی خودداری کنید ، مگر اینکه لازم و ضروری باشد.

 

کدام داروها با شیردهی سازگار هستند؟


ما به شما توصیه می کنیم که به پزشک مراجعه کنید و از پزشک خود بخواهید که به شما بگوید که آیا داروی شما برای شیردهی مناسب است یا خیر. با این حال ، همانطور که قبلاً گفتیم ، مصرف بیشتر داروها در دوران شیردهی امکان پذیر است:

 

پاراستامول مشکلی ایجاد نمی کند. با این حال ، همانطور که می دانید ، مصرف بیش از حد دارو توصیه نمی شود. بنابراین ، بهتر است آن را مصرف نکنید ، مگر اینکه کاملا ضروری باشد.


برخی از گروه های آنتی بیوتیکی با شیردهی نیز سازگار هستند. در این حالت ، پزشک به شما می گوید که کدام آنتی بیوتیک را مصرف کنید تا در شیردهی تداخل ایجاد نکند.


انسولین نیز مشکلی ایجاد نمی کند. در واقع ، تقریباً همه هورمون های دیگر به غیر از استروژن که می توانند تولید شیر مادر را کاهش دهند ، می توانند در این ماه ها تجویز شوند.


تقریباً تمام داروهای ضد تیروئید ، ضد صرع ، ضد روماتیسمی ، بیماری التهابی روده و داروهای مختلف سرکوب کننده سیستم ایمنی نیز در دوزهای مشخص شده سازگار هستند.


اگر نیاز به مراجعه به دندانپزشک دارید ، باید بدانید که بی حسی موضعی و آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهابی که آنها تجویز می کنند نیز بر شیردهی تأثیری نخواهد داشت.

 

چه داروهایی را نمی توانید در دوران شیردهی مصرف کنید؟


انجمن اطفال اسپانیا اظهار داشت که موارد زیر را هنگام شیردهی نباید مصرف کرد:

 

برخی از داروهای ضد انعقاد خون

مشتقات ارگوتامین در درمان میگرن مورد استفاده قرار می گیرند زیرا پرولاکتین را مهار می کنند.

داروهای روان درمانی

مواد مخدر (آمفتامین ، کوکائین ، الکل و غیره)

داروهایی با محتوای ید بالا

داروهای ضد سرطان

 

اگر در مورد استفاده از دارو در دوران شیردهی شک دارید ، با پزشک خود مشورت کنید.


در حالی که اکثر داروها منع مصرف ندارند ، اما همیشه به توصیه های پزشک خود اعتماد کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکل و خطری برای مادر یا نوزاد ندارد.

 

موارد زیر باید در نظر گرفته شود:

 

در مصرف هر دارویی باید همیشه مراقب باشید. بنابراین ، بهتر است از مصرف هر چیزی در حالی که از بیماری ها و شرایط جزئی رنج می برید و بدون توسل به دارو برطرف می شود ، خودداری کنید.


اگر کودک یا مادر مشکلات سلامتی خاصی دارند (به عنوان مثال مشکلات کلیوی ) لیست داروهای سازگار با شیردهی ممکن است بسیار کوتاه تر باشد. بنابراین ، باید با پزشک خود مشورت کنید.


هنگام شیردهی یا در هر زمان دیگری از زندگی خود نباید خود به خود دارو مصرف کنید.


شیردهی را قطع نکنید مگر اینکه دلیل خوبی برای این کار وجود داشته باشد.


به طور خلاصه ، شیردهی مزایای بی شماری را برای مادر و کودک فراهم می کند. لیستی از داروها وجود دارد که می توانید هنگام شیردهی مصرف کنید ، بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آنها بی خطر هستند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده