بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» استفراغ در نوزادان

استفراغ در نوزادان

استفراغ در نوزادان / آیا باید نگران این مسئله بود؟


استفراغ در نوزادان می تواند علائم خاصی داشته باشد که می تواند نشان دهنده یک مشکل جدی باشد.


استفراغ یک پدیده بسیار رایج در نوزادان زیر یک سال است. به طور خاص تر ، ما در مورد بازگشت محتوای معده به حلق یا دهان صحبت می کنیم. این امر برخلاف استفراغ در بزرگسالان ، بدون زحمت یا بدون حالت تهوع رخ می دهد.

 

این مشکل آنقدر شایع است که در واقع در بیش از 50٪ نوزادان بروز می کند. با این حال ، گاهی اوقات ، استفراغ در دوران کودکی می تواند نشانه ای از بیماری ناشی از ریفلاکس معده باشد. ما در مقاله زیر درباره علل و علائم آن به شما خواهیم گفت.

 

استفراغ در نوزادان / چرا این امر اتفاق می افتد؟


استفراغ در نوزادان به این دلیل اتفاق می افتد که سیستم گوارش هنوز به طور کامل رشد نکرده است. مری دریچه ای دارد که عبور غذا به معده را تنظیم می کند. این دریچه - اسفنکتر مری - در نوزادان نابالغ است. به همین دلیل است که محتویات معده آنها به مری برمی گردد. با رشد نوزادان ، دریچه کامل شکل میگیرد و استفراغ به خودی خود از بین می رود.

 

علاوه بر این ، یکی دیگر از عواملی که در استفراغ نوزادان موثر است ، وضعیتی است که کودکان در آن قرار میگیرند. قبل از 8 ماهگی ، کودکان بیشتر وقت خود را به حالت دراز کشیده می گذرانند. این امر به حرکت غذا به داخل دهان کمک می کند.

 

علاوه بر این ، این واقعیت که تغذیه نوزادان به طور کامل یا تقریباً از شیر تشکیل شده است ، عامل مهم دیگری است. به همین دلیل است که نوزادان با شروع به خوردن غذاهای جامد ، کمتر استفراغ می کنند. به همین ترتیب ، میزان شیر مصرفی نوزادان بر احتمال استفراغ آنها تأثیر می گذارد.

  

آیا استفراغ نوزادان باید باعث نگرانی والدین شود؟


به طور کلی ، استفراغ در نوزادان در ماه های اول زندگی به دلیل عدم بلوغ دستگاه گوارش طبیعی است.


همانطور که اشاره کردیم ، استفراغ مشکلی است که بیش از نیمی از نوزادان را درگیر می کند. به طور کلی جای نگرانی نیست. با این حال ، اگر کودک شما علائم زیر را نشان داد ، باید با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید:

 

ناتوانی در افزایش وزن

استفراغ زیاد

اگر کودک شما خسته ، کم تحرک و خواب آلود است

کمبود قدرت

در صورت وجود علائم کم آبی

اگر مایعی که کودک شما بالا می آورد سبز یا قهوه ای است


علائم بالا ممکن است نشانه این باشد که کودک شما از ریفلاکس معده رنج می برد. به عبارت دیگر ، اگر استفراغ به مرور زمان ادامه یابد یا این علائم را مشاهده کردید ، ممکن است منادی یک امر جدی تر باشد.

 

رفلاکس مداوم می تواند باعث تغییر در مخاط مری شود زیرا محتوای معده دارای pH اسیدی است. در واقع می تواند باعث کم خونی و مشکلات مجاری تنفسی کودک شود. بنابراین ، ممکن است کودکان شما ، از حملات تنگی نفس ، سرفه مداوم یا برونشیت مکرر رنج ببرند.

 

برای تشخیص ریفلاکس ، پزشکان از آزمایشات تکمیلی مانند آندوسکوپی ، نظارت بر pH مری و رادیوگرافی استفاده می کنند.

  

هنگام استفراغ چه باید کرد؟


هنگام تغذیه نوزادان ، وضعیت و روال در ایجاد استفراغ نقش دارد.


در حالی که استفراغ تقریباً بی ضرر و طبیعی است ، هم برای نوزادان و هم برای والدین می تواند ناراحت کننده باشد. خوشبختانه اقدامات احتیاطی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن این مشکل انجام دهید. اول از همه ، شما باید کودک خود را به حالت ایستاده نگه دارید .

 

این امر به ویژه در نیم ساعت اول بعد از غذا خوردن بسیار مهم است. می توانید بالشی را زیر سر کودک خود قرار دهید. به همین ترتیب ، از بازی شدید بعد از غذا خوردن با کودک خودداری کنید زیرا ممکن است باعث استفراغ شود.

 

همچنین ، مهم است که کودک خود را با آرامش تغذیه کنید و از دادن غذای زیاد به کودک خودداری کنید. به همین ترتیب ، همیشه ایده خوبی است که پس از شیردهی اجازه دهید کودک شما آروغ بزند. آروغ زدن مانع تجمع هوا در معده می شود و همچنین به هضم غذا کمک می کند.

 

اگر به کودک خود شیر خشک می دهید ، مهم است که مقدار آن را زیاد ندهید. دلیل آن این است که هضم غذا برای نوزادان دشوارتر از شیر طبیعی مادر است.

 

اگر هیچ یک از پیشنهادهای فوق تفاوتی در وضعیت کودک شما ایجاد نکرد ، یا اگر کودک شما علائمی را که در بالا ذکر کردیم نشان می دهد ، پزشک ممکن است دارو را توصیه کند. اینها به کاهش میزان اسید در معده کمک می کنند. با این حال ، نباید به کودک خود دارو یا فرمول خاصی بدهید ، مگر اینکه پزشک آن را تجویز کند.


بعضی اوقات داروها نیز موثر نیستند. بنابراین ، روشهای جراحی مختص این شرایط استثنایی وجود دارد. پزشکان فقط در صورتی جراحی را انجام می دهند که نوزادی دارای مشکلات تنفسی شدیدی باشد و یا علت اصلی آناتومیک داشته باشد.

 

در نتیجه ، استفراغ در نوزادان امری طبیعی است. با این حال ، مهم است که از علائم هشدار دهنده آگاهی داشته باشید ، از آنها مراقبت کنید و در صورت تردید با پزشک خود صحبت کنید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده