خرید از سراسر دنیا


» مصرف چیا در دوران بارداری

مصرف چیا در دوران بارداری

مصرف چیا در دوران بارداری / مزایا و معایب


یکی از غذاهایی که امروزه بسیار محبوب شده اند، دانه های چیا هستند. آنها بسیار مقوی هستند و حتی ممکن است برخی از بیماری ها را درمان کنند. بیایید با هم مزایای مصرف آنرا در دوران بارداری بررسی کنیم.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

بارداری یک دوره حساس برای زنان است و زنان باردار باید تمام ارزش های غذایی موجود را بدست آورند. دانه های چیا در دوران بارداری هنگامی که به میزان متوسط ​​مصرف شود مفید است در حالی که مصرف زیاد آن ممکن است اثرات منفی داشته باشد.

 

می توان آن را به هر دستور غذایی اضافه کرد. باید در چند بار اول مراقب باشید زیرا مانند بسیاری از غذاها باعث واکنش های آلرژیک و مشکلات گوارشی می شوند. در زیر ، ما در مورد فواید مصرف چیا و توصیه هایی که در مورد چیا ارائه شده است ، به جزئیات می پردازیم.

 

دانه های چیا


چیا ، غذایی با ارزش غذایی بالا ، بومی مکزیک و گواتمالا است. این دانه بیش از 5000 سال است که بخشی از سنتهای غذایی و پزشکی در آمریکای لاتین است. امروزه به محصولی تبدیل شده است که در بسیاری از نقاط جهان رشد میکند.


همچنین می تواند به دلیل داشتن فیبر ، تأمین ویتامین ها ، پروتئین ها ، مواد معدنی (کلسیم ، فسفر و منگنز) و آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی مورد استفاده قرار گیرد.

 

فواید مصرف دانه های چیا در دوران بارداری


توجه به رژیم غذایی در دوران بارداری مهم است. مواد مغذی خاصی در مقادیر بیشتر برای تقویت رشد جنین و جلوگیری از مشکلات سلامتی مادر مورد نیاز است. علاوه بر این ، برخی از بیماری های جزئی مانند یبوست را می توان با یک برنامه ساده مصرف مواد غذایی برطرف یا تسکین داد.

 

بیایید ببینیم که دانه های چیا در شرایط خاص چه کاری می توانند انجام دهند.

 

یبوست را درمان می کند


همانطور که انجمن تغذیه آمریکا اشاره کرده است ، دانه های چیا مقدار کافی فیبر محلول را تأمین می کنند. این وضعیت هنگامی که در حرکات روده مشکل ایجاد شده است ، وضعیت مثبتی است ، زیرا حجم مدفوع را افزایش می دهد و روند تخلیه را تسهیل می کند.

 

از بروز کم خونی جلوگیری می کند


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

کمبود آهن در برخی از زنان باردار یک بیماری شایع است. ممکن است که سطح مواد معدنی در بدن قبل از بارداری کم باشد. علاوه بر این ، اگر از قبل کم خونی داشته باشید ، این وضعیت در بارداری بدتر می شود.

 

بنابراین ، مهم است که در این دوره آهن کافی مصرف کنید. اگرچه دانه های چیا یکی از پرمصرف ترین غذاها مانند گوشت یا حبوبات نیست ، اما به شما کمک می کند کمبود را تا حدی جبران کنید.

 

دانه های چیا غذای جالبی است که حتی در دوران بارداری نیز در رژیم های غذایی میتواند وجود داشته باشد.


استخوان ها را تقویت می کند


علاوه بر آهن ، کلسیم یکی دیگر از مواد معدنی مهم در دوران بارداری است. از یک طرف ، به جلوگیری از اثرات منفی مانند خطر پوکی استخوان و پره اکلامپسی در مادران باردار کمک می کند ، در حالی که از طرف دیگر رشد و نمو جنین را تضمین می کند.

 

همانطور که توسط انجمن متخصصان زنان و زایمان آمریکا بیان شده است ، زنان بالای 19 سال باید روزانه 1000 میلی گرم از این ماده معدنی مصرف کنند. دو قاشق غذاخوری چیا 20٪ از این مقدار را پوشش می دهد .

 

سطح قند را کنترل می کند


سطح بالای قند خون تأثیرات منفی بر سلامتی دارد. یکی از این موارد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 است که برای نوزاد و مادر ضرر محسوب می شود ، خصوصاً در موارد زنان باردار ، زیرا افزایش قند خون در دوران بارداری با خطر بیشتر ناهنجاری در جنین و اضافه وزن همراه است.

 

مصرف چیا می تواند به تنظیم قند خون کمک کند. مصرف 25 گرم در روز تأثیر مثبتی در کاهش سطح گلوکز بعد از خوردن غذا دارد. همچنین هنگام مصرف برخی غذاها مانند نان ، افزایش قند خون را تنظیم می کند.

 

سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است


این نوع اسید چرب اشباع نشده چند منظوره برای رشد خوب جنین ضروری است. اگرچه مهم است که بدانید دانه های چیا در دوران بارداری به عنوان تنها منبع امگا 3 معتبر نیستند ، اما این دانه ها کمبود را تا حدود قابل توجهی برطرف میکنند.

 

اثر سیر کنندگی دارد


بعضی از خانم های باردار وزن بیشتری نسبت به آنچه که باید در دوران بارداری اضافه می کنندو

بنابراین ، در برخی موارد ، لازم است افزایش وزن زنان باردار با رژیم و ورزش کنترل شود. اگر مشکلی در افزایش وزن وجود داشته باشد و یا اینکه مادر دائماً احساس گرسنگی و تمایل به غذا خوردن داشته باشد ، دانه های چیا می توانند کمک کنند ، زیرا اثر سیرکنندگی در آنها اثبات شده است.

 

ثابت شده است که مصرف 7-14 گرم در روز احساس سیری را افزایش می دهد و کل کالری دریافتی در وعده بعدی را کاهش می دهد. علاوه بر این ، قند خون بعد از خوردن آن با سرعت کمتری افزایش می یابد. دلیل آن این است که این دانه ها غنی از فیبر و پروتئین هستند.

 

چگونگی مصرف در زنان باردار


برای انجام این کار ، بهترین گزینه این است که آنها را خرد یا آسیاب کنید. بدین ترتیب بدن از تمام مواد مغذی موجود در دانه ها بهره می برد. اینها روشی است که زنان باردار باید انتخاب کنند تا از همه مزایای آن بهره مند شوند.

 

بعد از اینکه آسیاب شدند ، با پاشیدن یک یا دو قاشق چای خوری به دستور العمل های مختلف اضافه می شوند. در اینجا چند ایده برای گنجاندن دانه های چیا در وعده های غذایی آورده شده است:

 

دانه ها را به ماست یا پنیر اضافه کنید.

آن را با یک اسموتی میوه به ماست ، شیر یا نوشیدنی و سبزیجات خود بریزید.

با سایر غلات صبحانه ترکیب کنید

آن را روی سالادها یا غذای خود بپاشید.

 

اگر فقط برای التیام مشکلات ترشح روده از این دانه استفاده می شوند ، حداقل 10 دقیقه دانه های چیا را در آب خیس کنید تا نرم شود. این یک اثر ملین ایجاد می کند که جذب مایعات را افزایش می دهد.

 

آیا عوارض جانبی مصرف دانه های چیا در دوران بارداری وجود دارد؟


فواید چیا برای زنان باردار با تنظیم گلیسمی ، سوزاندن اسیدهای چرب و تنظیم ترشح روده در ارتباط است.


سازمان ایمنی غذایی اروپا استفاده از دانه های چیا را ارزیابی کرد. پس از ورود به بازار اروپا در سال 2010 ، هیچ کشور عضوی ، خطرات و عوارضی را مشاهده نکرده است که بتواند مصرف کنندگان را در معرض خطر قرار دهد. بنابراین ، به عنوان یک قاعده کلی ، مصرف چیا برای اکثر افراد بی خطر است.

 

احتمال واکنش آلرژیک تأکید می شود. هنگام مصرف برای اولین بار باید مراقب باشید.

 

نکاتی برای استفاده از چیا در دوران بارداری


لازم به یادآوری است که آنها می توانند با برخی داروها تداخل داشته و جذب آنها را کاهش دهند. اگر فردی به دلیل بارداری تحت درمان است ، توصیه می شود که در مورد نحوه مصرف چیا با پزشک مشورت کنید.

 

اثرات مثبتی که این ماده غذایی می تواند داشته باشد را در مقاله توضیح دادیم . بنابراین ، مصرف آن در دوران بارداری به اندازه کافی و متوسط، برای شما مفید خواهد بود و نباید از حداکثر دو قاشق چای خوری در روز بیشتر مصرف کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده