بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بثورات پوستی رایج در نوزادان

بثورات پوستی رایج در نوزادان

پوست نوزادان بسیار حساس است. به همین دلیل ، معمولاً در نوزادان تازه متولد شده در چند ماه اول زندگی ، بثورات پوستی مشاهده می شود. در این مقاله می توانید با 5 نوع رایج بثورات پوستی در نوزادان آشنا شوید.


پنج نوع بثورات پوستی شایع نوزادی وجود دارد که باید در مورد آنها بدانید. این موارد عبارتند از:

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


بثورات پوشک ، آکنه ، بثورات پوستی پوست سر ، درماتیت آتوپیک و بثورات شایع در نوزادان.

 

در این مقاله ، ما ویژگی های اصلی آنها و نتایج برخی از مطالعات اخیر را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. ما همچنین چند نکته ساده و موثر برای جلوگیری از این مشکلات پوستی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

پوست کودک


پوست کودک با پوست بزرگسالان بسیار متفاوت است. پوست نوزادان نازک تر و کم مو تر است ، عرق کمتری تولید می کند و همچنین ترشح روغن و چربی کمتری ایجاد می کند. این اختلافات در نوزادان نارس حتی بیشتر دیده می شود.

 

این پوست حساس در معرض آب و هوا ، باکتری ها و آسیب های احتمالی تماسی قرار دارد که این عواملباعث می شوند در ماه های اول زندگی بسیار آسیب پذیر شود. بنابراین ، همیشه نیاز به مراقبت ویژه دارد.

 

5 نوع معمول راش پوستی در نوزادان


بیشترین بثورات پوستی نوزادان جدی نیستند. با این حال ، آنها اغلب والدین را عصبی می کنند و آنها را بسیار نگران می کنند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم پنج مورد رایج را در این مقاله با جزئیات شرح دهیم.

 

با این حال ، در صورت مشاهده علائم ، همیشه باید به پزشک مراجعه کنید. این به این دلیل است که برخی از بیماری های شایع می توانند علائم را از طریق پوست نشان دهند. در این موارد تشخیص به موقع ضروری است.

 

1. راش پوشک

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

اول از همه ، اگرچه پیشرفت های زیادی در زمینه پوشک و مواد جاذب حاصل شده است ، اما همچنین می تواند پوست در حال رشد کودک را تحریک کند. رطوبت و تماس با مدفوع از عواملی هستند که بثورات پوشک را تسهیل می کنند.

 

2. آکنه


آکنه نوزادان معمولاً در ماه اول زندگی رخ می دهد. در بیشتر موارد ، این یک بیماری پوستی خوش خیم و موقتی است. با این حال ، برخی موارد ممکن است با عدم تعادل هورمونی شدیدتری رخ دهد.

 

این نوع آکنه بیشتر در پیشانی ، بینی و گونه ها ظاهر می شود و ممکن است مربوط به نوعی قارچ باشد. برای درمان آن ، متخصصان پوست یک لوسیون موضعی تجویز می کنند. این لوسیون ،این وضعیت را معمولاً ظرف چند هفته از بین می رود.

 

3. بثورات پوستی روی پوست سر


اگرچه بثورات پوستی که در پوست سر دیده می شود معمولاً پس از ماه های اول زندگی از بین می روند ، اما می توانید برای بهبود علائم این بیماری از کرم استفاده کنید.

 

بثورات پوستی که در پوست سر دیده می شود ، درماتیت سبورئیک است که در سه ماه اول زندگی نوزادان را درگیر می کند. علاوه بر قرمزی ، باعث ایجاد بثورات روغنی و پوسته ای روی پوست سر می شود.

 

بثورات پوستی که روی پوست سر مشاهده می شود خود به خود از بین میروند. با این حال ، می توانید برای کمک به بهبودی ، روغن زیتون را به منطقه آسیب دیده بمالید. اما باز هم ، برخی موارد نیاز به درمان پزشکی دارند.

 

4. درماتیت آتوپیک


از هر ده نوزاد شیرده یک نفر می تواند در سه ماه اول زندگی به این بیماری مبتلا شود. این نوع درماتیت معمولاً در گونه ها ، گردن و بازوها ایجاد می شود.

 

علت آن تغییر لیپیدهای پوستی است که مانع عملکرد محافظتی آن می شود. علاوه بر این ، این تغییر می تواند باعث قرمزی ، خارش و خشکی پوست شود که ممکن است کودک با خاراندن خود، آنها را به زخم تبدیل کند.

 

متخصصان استفاده از روغن های گیاهی و همچنین صابون های ملایم و طبیعی را که به بازگرداندن سد محافظتی پوست کمک می کنند ، توصیه می کنند. در این حالت می توانید از روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید.

 

5. بثورات شایع پوستی در نوزادان


سرانجام ، این اختلال پوستی 40٪ از نوزادان را تحت تأثیر قرار می دهد. در بیشتر موارد ، در ماه اول زندگی رخ می دهد. با این حال ، این بیماری در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد ، به خصوص در مکان هایی که دارای آب و هوای گرم و مرطوب هستند.

 

این اتفاق زمانی می افتد که منافذ غدد عرق مسدود شود. این انسداد منجر به ایجاد جوش های کوچک قرمز یا سفید و حتی تاول هایی می شود که در صورت ، گردن یا پشت ظاهر می شوند.

  

بثورات نوزاد معمولاً بدون نیاز به هیچ درمان خاصی از بین می رود. با این حال ، شما می توانید با انتخاب لباس های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پنبه ، به بهبودی آنها کمک کنید.

 

به طور خلاصه ، این ها بثورات پوستی نوزادان هستند که در ماه های اول زندگی شایع هستند. برای درمان ، شما باید گام به گام موارد تجویز شده را دنبال کنید و در صورت تردید با پزشک خود مشورت کنید.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده