خرید از سراسر دنیا


» مراقبت از نوزاد تازه متولد

مراقبت از نوزاد تازه متولد

مراقبت از نوزاد تازه متولد شده در ماه های اول


در طی چند ماه اول ، مراقبت از نوزاد برای محافظت از سلامت کودک بسیار حیاتی است. در ابتدا والدین باید تلاش زیادی انجام دهند. با این حال ، با گذشت زمان ، دستورالعمل هایی که باید رعایت شوند از سختگیری کمتری برخوردار می شوند.


مادری دروازه ای است برای تغییرات و تحولات بزرگ. در واقع ، این به معنای ورود فرد جدیدی به زندگی شما است که نیازهای خاص او کاملاً به خود شما بستگی دارد. بنابراین ، بسیار مهم است که زودتر از موعد آماده شوید و بدانید که چگونه از ماههای اول مراقبت از یک نوزاد تازه متولد شده را انجام دهید.

 

بازگشت به خانه با یک نوزاد تازه متولد شده احساسات عجیبی در شما ایجاد می کند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

 

از یک طرف ، این هیجان را دارید که به کودک خود خانه جدید خود را نشان دهید. با این حال ، از طرف دیگر ، ممکن است احساس ترس و عدم اطمینان داشته باشید ، اینکه آیا میتوانید نیازهای کودک را برآورده کنید یا خیر!

 

والدین همیشه همه چیز را نمی دانند. شناخت و درک کودک شما روندی زمانبر است ، خصوصاً با توجه به اینکه هر نوزادی با دیگری متفاوت است.

 

با این حال ، در این پست ، ما برخی از دستورالعمل ها و توصیه ها را در مورد مراقبت از نوزادتان به اشتراک گذاشته ایم.

 

معاینات پزشکی


کودک شما باید به محض تولد با استفاده از آزمایش APGAR که شرایط زندگی نوزاد را تعیین می کند ، ارزیابی شود. در طی این ارزیابی مواردی مانند ضربان قلب ، گریه یا تنفس ، کشش عضلانی ، پاسخ به محرک ها و رنگ بدن در نظر گرفته می شود.

بر اساس نتایج ، پزشکان رژیم مورد نیاز برای رشد کودک را تعیین می کنند.

 

روز اول در خانه

 

باور کنید یا نکنید ، روز اول کودک در خانه اغلب از سخترین روزهای شما است ، زیرا شما دیگر تحت نظارت پزشک یا پرستار نیستید.


در زیر ما یک راهنما را به اشتراک گذاشته ایم که قصد داریم به شما در مراقبت از نوزادتان کمک کنیم.

 

سلامتی و تمیزی


قبل از لمس نوزاد تازه متولد شده ، دستان خود را کاملاً با آب و صابون بشویید تا از عفونت و بیماری جلوگیری کند. از تماس با افراد بیمار خودداری کنید. سیستم دفاعی کودک هنوز بسیار ضعیف است ، بنابراین بهترین پیشگیری جلوگیری از قرار گرفتن در معرض ویروس ها و باکتری ها است.


محیط زندگی کودک


سعی کنید به طور مکرر هوای خانه خود را تهویه کنید. به این ترتیب می توانید از کم و زیاد شدن دمای خانه جلوگیری کنید. شما باید خانه خود را تمیز نگه دارید زیرا گرد و غبار و دود می تواند بر سلامت کودک تأثیر بگذارد. ما همچنین توصیه می کنیم که از ایجاد صداهایی که باعث آزار کودک می شود خودداری کنید.

 

نوزادان به نور بسیار حساس هستند ، بنابراین از عکس گرفتن با فلاش خودداری کنید. همچنین در حین تولد از تلفن های همراه یا وسایل الکترونیکی خود به طور مداوم استفاده نکنید.

 

تغذیه کودک

 

تغذیه کودک در این مرحله احتمالاً برای شما عملی پیچیده است. اگر نوزاد شما هنوز نمی تواند شیر مادر را به راحتی بنوشد ، نگران نباشید. از دستورالعمل های داده شده در بیمارستان پیروی کنید. به این ترتیب می توانید به کودک خود کمک کنید که بدون ایجاد اختلال در تنفس ، نوک سینه را در دهان خود نگه دارد.


شما باید حدود 8 بار در روز به کودک خود شیر دهید و به یاد داشته باشید ، فقط می توانید 4 ساعت بین هر وعده فاصله بگذارید. ممکن است در ابتدا نتوانید شیر زیادی تولید کنید ، اما هرچه کودک شما شیر بیشتری بنوشد و پستان شما را خالی کند ، شیر بیشتری تولید خواهید کرد.

 

شیر مادر/ سرشار از مواد مغذی


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

بسیار مهم است که شما از بدو تولد به کودک خود شیر دهید. اولین شیر مادر ، معروف به آغوز ، بسیار متراکم تر از شیری است که بدن شما بعداً تولید خواهد کرد. این شیر بسیار غنی از پروتئین و آنتی بادی است که کودک را در برابر بیماری ها محافظت می کند و به او کمک می کند تا او را بهتر تغذیه کند.

 

باید به یاد داشته باشید که سینه های خود را روزی یک بار با آب و صابون طبیعی تمیز کنید. این برای محافظت از نوزاد تازه متولد شده در برابر بیماری های دهان و دندان مهم است.

 

همچنین ، در روزهای اول شیردهی درد یا تورم در پستان خود خواهید داشت. وحشت نکنید این به دلیل افزایش تولید شیر ایجاد می شود.

 

با وجود احساس ناراحتی ، شما باید به تغذیه کودک ادامه دهید ، و هر دو پستان را تخلیه کنید. در صورت لزوم ، با پزشک خود مشورت کنید تا نسخه ای برای مقابله با درد بنویسد.

 

گریه کردن کودک


در آغاز ، این یکی از ترسناک ترین و استرس زا ترین اقدامات کودک است. این کاملا طبیعی است ، زیرا شما تفاوت بین گریه های کودک و دلایل آنها را یاد نگرفته اید.

 

در چند روز اول ، احتمالاً دائماً گریه نوزاد تازه متولد شده خود را خواهید شنید. اما آرام باشید، نوزادان نیازهای خود را از این طریق بیان می کنند.

 

ببینید گرسنه است ، اگر لازم است پوشک او را عوض کنید ، خوابش می آید!؟ سرد یا گرمش شده است؟! بله شما به تدریج کودک خود را می شناسید ، نیازهای او و نحوه تأمین آنها را می آموزید.

 

درجه حرارت


گرچه دمای بدن نوزادان مانند بزرگسالان است ، اما نوزادان نسبت به گرما حساسیت بیشتری دارند. در ابتدا تشخیص سرد یا گرم بودن آنها بسیار دشوار است.

 

با لمس دست ها یا پاهای کودک می توانید این مسئله را کنترل کنید. اگر دست ها یا پاهای او سرد است ، باید او را گرم کنید. در چنین مواردی ، توجه به توصیه های پزشک بسیار مفید خواهد بود.

 

کودک خود را غسل کنید


در بعضی از کشورها ، نوزادان خود را از اولین روز تولد خود را غسل می دهند. با این حال ، در فرهنگ های دیگر انتظار می رود که بند ناف بیفتد و ناف خشک شود ، یا حداقل یک هفته از تولد بگذرد.

 

حمام اسفنجی


کودک خود را با یک حمام اسفنجی آرام دو یا سه بار در هفته تمیز کنید. اولین کاری که باید انجام دهید خیساندن حوله یا اسفنج در صابون طبیعی (صابون کودک) و آب گرم است.

با تمیزترین نواحی (اطراف چشم) شروع کرده و به سمت کثیف ترین (ناحیه پوشک) حرکت کنید. برای شستشو ، حوله را مجدداً در آب گرم و تمیز مرطوب کرده و بدن کودک را از باقی مانده صابون پاک کنید.

 

استحمام در آب


اگر حمام با آب را انتخاب می کنید ، می توانید از صابونی که مخصوص نوزادان ساخته شده است (در صورت تمایل در ماههای بعد شامپو بزنید) و اسفنج ، کاسه حمام و حوله استفاده کنید.

 

نیازی نیست هر روز کودک خود را غسل دهید. در واقع توصیه می شود برای حفظ تعادل pH و روغنهای طبیعی محافظت کننده از پوست کودک ، حدود دو یا سه روز بین حمام ها صبر کنید ، زیرا پوست کودک بسیار حساس است.

 

از استفاده از قطره چکان برای تمیز کردن بینی کودک خودداری کنید. در عوض ، 2 یا 3 قطره آب گرم از قبل جوشانده شده به داخل بینی خود بچکانید تا هنگام عطسه مخاط شل شود و خارج شود. وقتی صحبت از گوش است ، گوش پاک کن را در گوش کودک قرار ندهید. در عوض ، از یک قطعه دستمال مرطوب استفاده کنید و فقط قسمت خارجی گوش را تمیز کنید.

 

همچنین ، دمای اتاق باید ایده آل باشد و دمای آب بین 35 تا 37 درجه سانتیگراد باشد.

 

بسیار مهم است که هرگز کودک خود را تنها نگذارید. به همین دلیل وسایل مورد نیاز خود را از قبل آماده کنید و با خود ببرید تا حواس شما پرت نشود.

 

لباس کودک


توصیه می شود از پارچه های الیاف مصنوعی دور باشید و از لباس هایی که کاملاً از پنبه ساخته شده اند استفاده کنید.

 

برای شستن لباس کودک ، صابون های خاص یا طبیعی را انتخاب کنید و کاملاً بشویید و ترجیحاً لباس نوزاد تازه متولد شده خود را جدا از لباس خود بشویید.

 

نتیجه


همانطور که مشاهده می کنید ، مراقبت هایی که نوزاد تازه متولد شده در ماه های اول به آن نیاز دارد بسیار ویژه است. در واقع نمی توان گفت که ما در این مقاله به طور مفصل همه مراحل را شرح داده ایم.

 

صرف نظر از این ، نظافت مادر و کودک هر دو ضروری هستند. فقط از این طریق می توانید از بیمار شدن کودک یا تحریک پوست او جلوگیری کنید.

 

با ادامه رشد و نمو کودک ، تدابیر بهداشتی که باید انجام دهید به تدریج تغییر می کند و مراقبت از کودک نیز تغییر می یابد. با این حال ، شما باید صبور باشید. خواهید فهمید که داشتن یک کودک سالم بهترین پاداشی است که برای زحمات خود می گیرید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده