دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» از چه زمانی نوزادان باید مصرف غذای جامد را شروع کنند؟

از چه زمانی نوزادان باید مصرف غذای جامد را شروع کنند؟

تحول بسیار مهمی در غذا برای نوزادان بیش از شش ماه وجود دارد. زیرا اکنون زمان شروع خوردن غذاهای جامد است. بنابراین بدن کودک برای این کار آماده است. از دید والدین ، ​​این پیشرفت مهم به معنای چالش های جدیدی برای کودکشان است.


شروع دادن غذای جامد به نوزادان مسئله مهمی است. البته ما نمی توانیم هنگام تولد آنها به این مرحله وارد شویم. با این حال ، نوزادان پس از مدت زمان مشخصی به تدریج شروع به مصرف غذای جامد می کنند.

 

در دوران بارداری ، جفت برخی از عملکردهای تغذیه ای خود را انجام می دهد. به همین دلیل ، سیستم هضم کودک باید با روند پس از تولد سازگار شود. به همین دلیل است که یک نوزاد تازه متولد شده نمی تواند همه نوع غذایی را مصرف کند.

 

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

در این مقاله ، ما بررسی می کنیم که چه زمانی می توان غذای جامد به نوزادان داد ، چگونه می توانید بفهمید که کودک شما آماده رفتن به این مرحله است ، چه نوع مواد مغذی توصیه می شود و به طور کلی چه مواردی باید در نظر گرفته شود.

 

چگونه می توانم بفهمم کودکم برای غذای جامد آماده است؟


در ماه های اول زندگی کودک ، آنها باید منحصراً از شیر مادر تغذیه کنند. اکنون می توان از شش ماهگی غذاهای جامد به کودک داد. با این حال ، ممکن است مادر تا دو سالگی کودک خود را شیر دهد. در این روند کودک از یک طرف با شیر مادر تغذیه می شود و از طرف دیگر غذاهای جامد را نیز مصرف می کند.

 

علاوه بر سن ، عامل دیگری که باید در نظر گرفت قد و وزن کودک است. در چهار ماهگی ، نوزادان تقریباً به دو برابر وزن هنگام تولد می رسند. در برخی موارد خاص ، شروع به مصرف غذاهای جامد زودتر در نظر گرفته می شود. با این حال ، باید تأکید کرد که چنین شرایطی استثناء است که باید توسط متخصص اطفال تأیید شود.

 

سایر نکاتی که باید در نظر گرفت ، علائم مختلفی که توسط کودک نشان داده میشود. برخی از اینها اطلاعات مهمی در مورد آماده بودن یا نبودن آنها برای مصرف غذاهای جامد را فراهم می کنند مانند:

 

کودک می تواند بنشیند و سر خود را به حالت ایستاده نگه دارد.


او شروع به نشان دادن علاقه به غذاهای جامد می کند.


اگر چیزی در دهان او قرار گیرد ، دهان خود را باز می کند گویی که قصد دارد آن را قورت دهد.


حرکات جویدن را فرا گرفته است.

 

چه نوع غذایی در این مرحله توصیه می شود؟


هنگامی که کودک برای اولین بار غذای جامد را شروع می کند نیازی نیست فقط یک نوع غذا را بخورد. با این حال ، باید توجه داشت که برخی از غذاها بیش از سایرین توصیه می شوند. ما می توانیم موارد برجسته را در این لیست ذکر کنیم:

 

غلات: برنج ، جو دوسر ، ذرت یا جو از مواد غذایی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. همچنین باید به یاد داشته باشید که اینها منابع مهم فیبر هستند.


سبزیجات: آنها حاوی تعداد زیادی مواد مغذی از جمله پروتئین هستند. می تواند به عنوان سوپ اضافه کرده و به این صورت به نوزادان داده شود.


میوه ها: میوه ها از جمله غذاهایی هستند که مصرف آنها خوشمزه و دلپذیر است. به خصوص توصیه می شود میوه های تازه را به جای غذای کنسروی انتخاب کنید.


غذاهای حیوانی: گوشت و ماهی غذاهای غنی از ویتامین A ، آهن ، روی ، فسفر و کلسیم هستند.

حبوبات: مهمترین منبع پروتئین غیر حیوانی هستند.

 

چگونه غذای جامد به کودک بدهیم؟


هنگام معرفی غذاهای جامد برای اولین بار ، بسیار مهم است که کودک از خوردن غذا خودداری نکند.

ممکن است در مراحل اولیه با چنین وضعیتی روبرو شوید. به عبارت دیگر ، طبیعی است که کودک در برابر غذایی که می دهید مقاومت کند. با این حال ، شما باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید تا از تبدیل شدن آن به یک ضربه جلوگیری کنید.

 

در این زمینه ، لازم است که ابتدا مقدار کمی از غذای جامد شروع کنید. به یاد داشته باشید که کودک نسبت به بزرگسالان به غذای بسیار کمتری نیاز دارد. بنابراین مهلت دهید تا سیستم گوارش با این تغییر مهم سازگار شود. اگر او فقط مقدار بسیار کمی غذا می خورد ، بی تاب و ناامید نشوید.

 

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

دوم ، دادن غذاهای جامد به طور متناوب با شیر مادر یا شیر طبیعی ، روند سازگاری آسان تری را فراهم می کند. بنابراین ابتدا مقداری شیر به کودک بدهید ، سپس یک قاشق چای خوری غذای جامد و سپس کمی بیشتر شیر به او بدهید. با استفاده از این روش ، عادت کودک به خوردن غذاهای جامد راحت تر خواهد بود.

 

در این مدت ، کودک احتمالاً با این مواد غذایی جدید بازی خواهد کرد. گاهی روی صورت یا دستهایش میمالد ، گاهی اوقات آن را روی زمین می ریزد ، خلاصه غذا را به همه جا می برد به جز دهانش.

 

بنابراین کودک را سرزنش نکنید. زیرا اگر چنین کاری انجام دهید ، دفعه بعدی با شدت بیشتری غذا را رد می کند. شما باید با او صحبت کنید و او را به خوردن غذا تشویق کنید. و اگر او نمی خواهد و گریه میکند و دهان خود را باز نمیکند، بهتر است صبر کند و مدتی اصرار نکند.

 

بچه ها با چه تغییراتی تجربه غذای جامد را دارند؟


نوزادی که شروع به خوردن غذاهای جامد می کند ، تغییراتی را تجربه می کند. مدفوع او سفت تر و رنگ آن تیره میشود. همچنین نسبت به دوره قبل بوی دیگری دارد. به طور مشابه ، ادرار ظاهر تیره تری دارد.

 

بعضی اوقات غذای هضم نشده در مدفوع کودک دیده می شود. با این حال ، این یک مشکل به حساب نمی آید زیرا روند پردازش و حذف مواد مغذی از بدن ممکن است متفاوت باشد و گاهی اوقات به دفعات کمتری اتفاق می افتد. به محض بروز چنین وضعیتی نباید از آن به عنوان نشانه یبوست تعبیر کرد.

 

از طرف دیگر ، پس از عادت کودک به غذاهای جامد ، شاهد افزایش اشتهای وی و افزایش مقدار خوردن او خواهید بود. در این روند ، او به تدریج تغذیه با بطری را متوقف می کند.

 

مشاوره عمومی در مورد تغذیه کودک


هنگامی که شروع به دادن غذاهای جامد به کودک خود می کنید ، توصیه می کنیم ، توصیه های ساده زیر را در خاطر داشته باشید:

 

معمولاً در این مراحل ، باید قاشق را به دهان کودک بگذاریم. با این حال ، مهم است که وقتی کودک دست دراز می کند و می خواهد خودش غذا را بخورد ، این فرصت ها را از دست ندهید. در این مرحله ، البته لازم است اطمینان حاصل کنید که قطعاتی که وی انتخاب کرده به اندازه کافی کوچک ، برای خوردن هستند.


از آنها بخواهید غذاهای مختلفی را امتحان کنند. غذاهای مختلف را در همان بشقاب به کودک پیشنهاد نکنید. در عوض ، هر بار یک غذای متفاوت ارائه دهید. در این میان ، از غذاهای مورد علاقه او غافل نشوید.


می توانید آب میوه هایی که با استفاده از میوه های تازه تهیه شده است را با یک بطری به کودک بدهید. مراقب باشید به این نوع نوشیدنی ها قند اضافه نکنید.


در ابتدا بازی برای نوزادان با غذایی که جلوی آنها قرار گرفته امری طبیعی است. بنابراین ، مادران و پدرانی که با چنین چیزی روبرو می شوند نباید ناامید شوند.


برخی از مادران و پدران ممکن است مضطرب باشند که ببینند نوزادان آنها در ابتدا غذای جامد بسیار کمی می خورند. با این حال ، می توان گفت تقریباً 100 گرم غذا در ابتدا برای کودک کافی است.

 

برای کودک بسیار مهم است که از مواد غذایی قابل بلع استفاده کند تا از هر گونه خطری جلوگیری کند.

 

همیشه غذایی را که کودک خود می دهید له و پوره کنید تا کودک بتواند راحت غذا بخورد. بنابراین به او غذا را به شکل کامل و تکه ای به لو ندهید. در آخر ، به این غذاها نمک یا چاشنی اضافه نکنید. از آنجا که این موارد برای کودک لازم نیست ، خطر ابتلا به بیماری های مزمن را در آینده نیز افزایش می دهد.


ارم بلاگ

تگ ها :   غذای جامد کودک
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده