بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» لارنژیت در کودکان

لارنژیت در کودکان

لارنژیت (التهاب حنجره) در کودکان یکی از مهمترین دلایل مراجعه به اورژانس کودکان است. علائم تنفسی همراه با این آسیب شناسی می تواند منجر به برخی عوارض ناخوشایند شود که باعث اضطراب و وحشت والدین می شود.

 

روش های درمانی برای جلوگیری از تشدید لارنژیت در کودکان و در نتیجه کاهش عوارض ناشی از آن وجود دارد. در مورد جلوگیری از شایعترین عواقب این بیماری پیشگیری یکی از مهمترین آنهاست.

 

لارنژیت در کودکان چیست؟

 

لارنژیت نوعی بیماری تنفسی است که معمولاً به سرعت اتفاق می افتد ، به این معنی که با شروع ناگهانی و تکامل سریع خود را نشان می دهد. این بیماری شامل التهاب حنجره است و اغلب نتیجه عفونت ویروسی یا باکتریایی است.

 

وقتی ویروس، بیماری را ایجاد می کند ، داروهای موجود بر کاهش علائم تمرکز دارند. زیرا بدن خود عفونت را ریشه کن می کند. به همین دلیل ، نباید بدون نسخه پزشک به کودک خود دارو بدهید.

 

در بیشتر موارد ، التهاب حنجره در کودکان معمولاً خفیف است. از طرف دیگر ، مهم است که بدانید چه علائمی نگران کننده است و به خدمات اضطراری نیاز دارد.

 

چگونه از لارنژیت در کودکان جلوگیری کنید ؟

 

شستن مرتب دستهای کودک

 

آموزش شستن مداوم دست ها به کودکان یکی از روش های پیشگیری و درمان لارنژیت است. دستها معمولاً قسمتی هستند که ویروسها و باکتریها را به بدن می رسانند.

 

راه اصلی برای کاهش خطر ابتلا به این بیماری تمرین عادات پیشگیری است. برای این کار به موارد زیر توجه کنید:

 

راه اصلی انتشار ویروس ها و باکتری ها از طریق دست است. به همین دلیل ، مهم است که به طور مداوم به کودکان خود این را یاد آوری کنید که دستهایشان را مرتب با آب و صابون بشویند.

 

از حضور در محیط های دودزا خودداری کنید. آگاهی از اهمیت حذف رفتارهای مضر مهم است.

 

مایعات زیادی بنوشید. همچنین مهم است که به کودکان خود مرتباً آب بدهید تا پوست آنها مرطوب وآب لازم برای بدن تامین شود. بعد از ورزش و بازی حتی بیشتر به این نکته توجه کنید.

مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید. مصرف این غذاها به فعالیت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

 

از تماس با افراد بیمار خودداری کنید. خوب نیست که کودکان به اقوام یا دوستانی که به نوعی بیماری ، به ویژه بیماری های تنفسی مبتلا هستند ، نزدیک شوند.

 

علائم لارنژیت در کودکان

 

التهاب حنجره در کودکان از بسیاری جهات می تواند رخ دهد ، اما شایع ترین آنها عبارتند از:

 

سرفه یکی از علائمی است که والدین بیشترین نگرانی را از خود نشان می دهند. شما میتوانید با مرطوب نگه داشتن اتاق کودک این مشکل را به حداقل برسانید.

 

گرفتگی صدا در نتیجه التهاب تارهای صوتی ، که باعث تغییر در صدای کودک می شود.

 

کودکان ممکن است هنگام بلع در طول روز از درد شکایت کنند. این درد هنگام خوردن غذاهای جامد بدتر می شود.

 

مشکل تنفس. هنگامی که کودک نفس می کشد ممکن است صدای سوت یا خس خس کوچکی ظاهر شود.

 

علائم هشدار دهنده لارنژیت و زمان مراجعه به بیمارستان

 

مشکل تنفسی

 

مشکلات تنفسی و تب علائم هشدار دهنده عارضه لارنژیت است. در این موارد مهم است که کودک خود را به اورژانس برسانید.

 

مشکلات تنفسی به مواردی اشاره دارد که کودک شما در تنفس مشکل دارد. متوجه حرکت شدید قفسه سینه یا شکم او خواهید شد و همچنین ممکن است بتوانید جمع شدگی بین دنده ای را تشخیص دهید.

 

تب شدید

 

فقط باید تبی را به عنوان علامت هشدار در نظر بگیرید که دارای ویژگی های خاصی باشد. به عنوان مثال ، اگر بیش از 39 درجه سانتیگراد در هر زمان باشد ، فرزند خود را نزد پزشک ببرید. همچنین ، اگر کودک شما به درمان های ضد تب و یا ضد التهاب تجویز شده توسط متخصص اطفال پاسخ ندهد مراجعه به بیمارستان ضروری است.

 

باز هم ، شما هرگز نباید بدون مشورت با پزشک هیچ دارویی به کودک خود بدهید. با این حال ، از درمان های ضد تب و ضد التهاب که قبلاً توسط پزشک تجویز شده باید به اندازه و درست استفاده شود.

 

لارنژیت می تواند انواع بیماری ها از سرفه تا مشکلات تنفسی را ایجاد کند. با این حال ، با مراقبت مناسب و توجه به موقع می تواند از عوارض جلوگیری کرد.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده