خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کولیک در نوزادان

کولیک در نوزادان

کولیک نوزادان باعث ایجاد گریه در نوزادان می شود که اغلب والدین را ناراحت و نگران می کند. ما در این مقاله پیشنهاداتی برای راحتی شما و کودک شما ارائه می دهیم.

 

برخی از دلایل اصلی مراجعه والدین به پزشک معمولاً خواب ، تغذیه ، شیردهی و بروز حساسیت در نوزاد است. امروز ما قصد داریم در مورد کولیک نوزادان صحبت کنیم ، زیرا معمولاً ایجاد این مسئله باعث اضطراب و گیجی والدین می شود.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

 

این حملات حداقل سه ساعت در روز ، سه روز در هفته و به مدت حداقل سه هفته در یک کودک سالم و دارای تغذیه خوب طول می کشد.غالباً ، کولیک در شش هفتگی رخ می دهد.

 

این حملات چه شکلی هستند؟


معمولاً کودکان در این حالت پاهای خود را به سمت شکم خود جعم درکده و دستان خود را محکم مشت میکنند. در همان زمان ، صورت آنها به طور محسوسی سرخ می شود و شکم آنها بسیار متشنج می شود.

  

این حملات می توانند از چند دقیقه تا چند ساعت ادامه داشته باشند. در دوره های بین حملات ، کودکان کاملاً بدون علامت هستند و لبخند می زنند. علاوه بر این ، آنها خوب غذا می خورند و وزن طبیعی دارند.

 

دلایل بروز کولیک در نوزادان

 

دلایل کولیک نوزادان چند عاملی است . اغلب اوقات ، چندین عامل مستعد کننده باعث می شود که فرد خاصی از این بیماری رنج ببرد. مثلا:

 

سیستم هضم نابالغ ، عدم تحمل لاکتوز و غیره

خلق و خوی کودک ، رفتارهای والدین ، استفاده صحیح از پستانک ، شیردهی نامناسب.

تغییر در کام و وزن کم.

 

والدین چه کاری میتوانند انجام دهند؟

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

 

برای اطمینان دادن به والدین ، ​​اولین چیزی که باید بگوییم این است که این یک فرآیند خوش خیم است. نکته مهم این است که کودک خود را آرام کنید و اجازه ندهید که خیلی گریه کند.

 

اگر کودک شما دائما گریه می کند ، شما باید محتمل ترین دلایل را از بین ببرید. به عنوان مثال ، آیا کودک شما گرسنه است، سرد و گرمش شده است ، خواب آلود است یا به تعویض پوشک و غیره نیاز دارد.

 

به همین ترتیب ، شما باید هر گونه آسیب شناسی یا بیماری مانند گوش درد یا خارش لثه را از بین ببرید. برای انجام این کار ، مهم است که وقتی می بینید کودک شما به نوعی درد می کشد ، به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید.

  

از نظر پزشکی ، اگر کودک شما سالم است اما احتمال دارد که به کولیک مبتلا باشد ، ممکن است لازم باشد به یک متخصص مراجعه کنید.

 

به طور کلی متخصص ، با ارزیابی تولد کودک ، بارداری ، اولین روزهای زندگی و سابقه خانوادگی بررسی را شروع می کند. سپس معاینه جسمی کودک را انجام می دهد: شکم ، دیافراگم ، معاینه دهان ، علائم درماتیت آتوپیک و غیره.

 

همچنین نحوه تغذیه کودک را مشاهده می کنند تا مشکلات تغذیه را از بین ببرند. به این دلیل که در بسیاری از موارد ، تغذیه نامناسب باعث می شود کودک هوا را ببلعد و به این مشکل مبتلا شود.

  

سرانجام ، ممکن است درمان شامل فیزیوتراپی باشد و متخصصان راهنمایی های مربوطه را به والدین ارائه می دهند.

 

توصیه هایی برای والدین نوزاد

 

باید به کودک اجازه دهید تا جایی که می خواهد شیر بخورد. این زمانی است که می توانید کودک خود را در آغوش بگیرید تا آروغ بزند. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که کودک شما می تواند زبان خود را به درستی حرکت دهد.


حتی اگر کودک خود را با شیشه، شیر می دهید ، مهم است که این روش صحیح باشد و تغییری در دهان کودک ایجاد نشود. شما می توانید یک بطری ضد کولیک انتخاب کنید که جریان شیر را تنظیم کند.


بعد از شیردهی مهم است که کودک خود را در حالت ایستاده قرار دهید تا تمام هوا بتواند از بدن او خارج شود.


پزشکان ، در صورتی که نوزاد مشکوک به آلرژی باشند ، می توانند دستورالعمل های غذایی را به مادر کودک ارائه دهند. این ممکن است شامل حذف شیر ، گلوتن ، تخم مرغ ، آجیل ، سویا یا ماهی از رژیم غذایی به مدت دو یا سه هفته باشد تا ببینند آیا بهبودی وجود دارد یا خیر. اگر بهبودی حاصل شود و مادر در حال شیردهی به کودک باشد ، پس او باید رژیم محدودی را دنبال کند. اگر بهبودی حاصل نشود ، او می تواند تمام غذاهایی را که حذف کرده دوباره به رژیم خود اضافه کند.


ماساژ کودک توسط والدین می تواند برای بچه های کوچک مفید باشد. یک فیزیوتراپیست که متخصص کولیک در نوزادان است نیز می تواند ماساژ را انجام دهد. در حالی که شواهد علمی کمی وجود دارد مبنی بر اینکه ماساژ شکمی سیستم هضم را بهبود میبخشد، شواهدی وجود دارد که ماساژ گریه را کاهش می دهد و خواب و کودک را بهبود می بخشد.


والدین همیشه باید مراقب گریه کودک خود باشند.


اندکی بالا بردن سر گهواره یا تخت پیشنهاد خوبی برای جلوگیری از کولیک است.

 

در نتیجه ، کولیک یک بیماری بسیار شایع در نوزادان کمتر از 4 ماه است.

 

شما می توانید برای تسکین علائم ، ​​برخی از پیشنهادات بالا را دنبال کنید.

 

با این حال ، بهترین کار این است که همیشه با یک متخصص اطفال مشورت کنید تا تشخیص و درمان متناسب با هر مورد را انجام دهید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده