بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گودی کمر در کودکان

گودی کمر در کودکان

گودی کمر چیست و چگونه بر کودکان تأثیر می گذارد؟

 

گودی کمر ممکن است به صورت یک گودی ساده روی کمر ظاهر شود ، اما برخی از انواع آن ممکن است در اثر ناهنجاری های رشد ایجاد شود. در مقاله امروز ، این وضعیت را با پیامدهای آن توضیح خواهیم داد.

 

در برخی از نوزادان ، یک تورفتگی کوچک وجود دارد که به عنوان گودی کمر در ناحیه کمر شناخته می شود ، و استخوان دنبالچه (استخوان خلف) استخوانی است که در این ناحیه قرار دارد.

 

گودی کمر ممکن است یک گودی ساده باشد که هیچ گونه ناراحتی ایجاد نکند ، اما این فرورفتگی گاهی به کانال نخاع متصل می شود و بنابراین می تواند در سیستم عصبی مشکل ایجاد کند.

 

در مقاله امروز ، این وضعیت با جزئیات بیشتری شرح داده خواهد شد و همچنین در مورد درمان آن بحث خواهد شد.

 

گودی کمر چیست؟


همانطور که در بالا ذکر شد ، گودی کمر یک شیار یا تورفتگی است که در قسمت پایین کمر قابل مشاهده است و این یک ویژگی ذاتی است. این وضعیت فقط در بالای لگن دیده می شود.

 

بیشتر این گودی ها بی خطر هستند. با این حال ، درصد قابل توجهی با دیس رافیسم ستون فقرات مرتبط است. این امر ناشی از برخی نقایص مادرزادی است که باعث می شود ساختارهای خاصی مانند ستون فقرات به طور کامل بسته نشود.

 

اول از همه ، مقدار زیادی مو در اطراف گودی کمر وجود دارد یا اگر تغییرات رنگی در پوست در آن قسمت وجود دارد ، می توانید جدی بودن آن را فرض کنید. در این موارد ، مشکلات عصبی ، ادراری ، مقعدی و حتی ارتوپدی به دلیل تغییرات عصبی دیده می شود. به همین دلیل است که توانایی تمایز ، بررسی و درمان آن بسیار مهم است.

 

انواع گودی کمر


گودی های می توانند معمول یا غیرمعمول باشند. همین تمایز ساده است که امکان تمایز بین یک بیماری خوش خیم و یک بیماری جدی را فراهم می کند. گودی معمولی یا ساده در ناحیه کمر کوچک است و در بالای لگن قرار دارد.

 

قطر این گودی ها معمولاً کمتر از33 سانتی متر و نزدیک به لبه مقعد است. آنها کاملاً رایج هستند و هیچ خطر در رابطه با ابتلا به دیس رافیسم ندارند. ارزیابی ها نشان می دهد که تقریباً 5٪ نوزادان تازه متولد شده دارای این موارد هستند.

 

در مقابل ، گودی های غیر معمولی عمیق تر از 35 سانتی متر و دورتر از مقعد وجود هستند و آنها در هر دو طرف قرار دارند.

 

گودی غیرمعمول یک عامل خطر برای دیس رافیسم ستون فقرات است و اگر خیلی عمیق باشد ، می تواند ارتباط غیرطبیعی با کانال نخاع ایجاد کند. کانال نخاعی ساختاری ظریف است که تعداد زیادی فیبر عصبی از آن عبور می کند.

 

این ارتباط غیر عادی می تواند منجر به آسیب ستون فقرات و عصب شود. علاوه بر این ، چنین فرورفتگی ممکن است با تغییر در رنگ پوست همراه باشد و حتی رشد غیرمعمول مو در برخی مناطق دیده شود.

 

تفاوت بین گودی کمر و کیست پیلونیدال


کیست پیلونیدال ، یک کیسه کوچک پوستی حاوی مو در قسمت پایین کمر است. این کیست ها ، مانند گودی کمر ، در ناحیه بین گلوتئال دقیقاً بالای ران قرار دارند.

 

آنچه با کیست پیلونیدال اتفاق می افتد ، تجمع مو ، سلول ها ، مواد زائد و مایعات است. این معمولاً پس از تولد ایجاد می شود ، در مردان بیشتر دیده می شود و عفونت اغلب با درد و تورم شدید اتفاق می افتد.

 

چه چیزی باعث گودی کمر می شود؟


اگرچه هنوز دلایل گودی در ناحیه کمر مشخص نیست ، اما ماد رزادی شناخته شده است. با این کار می توان گودی کمر را از کیست پیلونیدال که در بالا ذکر شد تشخیص داد.

 

گودی های غیرمعمول ممکن است به دلیل نقص در بسته شدن خط میانی ستون فقرات ایجاد شده باشند ، اما مشخص نیست که چه چیزی باعث این نقص می شود.

 

علائم و تشخیص

 

فرورفتگی ساکروم معمولاً بدون علامت است ، یعنی هیچ علائمی از خود نشان نمی دهد. زیرا این یک گودی است و فقط باعث ایجاد تغییر در کمر و یا پوست اطراف آن می شود.

 

با این حال ، گودی های خاجی غیرمعمول معمولاً علائمی دارند اما یک پزشک باید معاینه بدنی کاملی را برای تشخیص این موضوع انجام دهد.

 

پزشکان معمولاً در این معاینه خصوصیات گودی را اندازه گیری و بررسی می کنند و اگر گودی خیلی بزرگ یا عمیق باشد ، باید یک سری آزمایشات را انجام دهند. به همین ترتیب ، اگر عمق گودی زیاد باشد ، تغییر رنگ پوست وجود داشته باشد یا محل آن از مقعد دور باشد ، هنوز باید آزمایشات بیشتری انجام شود.

 

سونوگرافی روشی است که برای بررسی گودی استفاده می شود و نشان می دهد که در صورت یافتن ناهنجاری ها ، احتمال بروز مشکل در ستون فقرات شش برابر می شود.

 

سونوگرافی یک روش ارجح است زیرا سریع ، ایمن و مقرون به صرفه است. با این حال ، اگر در تشخیص انجام شده تردید دارید ، همیشه گزینه MRI نیز وجود دارد.

 

درمان گودی کمر


یک گودی ساده درمانی ندارد زیرا ضرورتی ندارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید جلوگیری از جمع شدن آلودگی در منطقه برای جلوگیری از عفونت است. دلیل آن این است که گودی بسیار نزدیک به مقعد قرار دارد و باکتری های روده می توانند آن را آلوده کنند.

 

بنابراین ، تمیز کردن صحیح ناحیه کمر کودک خصوصاً هنگام تعویض پوشک بسیار مهم است. اما یک گودی غیرمعمول ممکن است به فوریت به درمان نیاز داشته باشد.

 

هر موردی باید توسط پزشک معاینه و ارزیابی شود. کودکانی که نقص لوله عصبی دارند ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند.


روشی درمانی که باید دنبال شود به ویژگی های گودی بستگی دارد.

 

در حالت ایده آل ، تمام نوزادان تازه متولد شده باید توسط پزشک معاینه کامل شوند و در صورت داشتن گودی ، برسی شوند که این شامل اندازه گیری گودی و سایر ناهنجاری ها است.

 

اگر هر چیز دیگری طبیعی باشد و گودی کوچک باشد ، احتمالاً کودک از سلامتی خوبی برخوردار است. با این حال ، اگر گودی غیرمعمول است یا علائم هشدار دهنده دیگری دارد ، کودک باید به متخصص مراجعه کند.

 

پزشکان باید یک گودی را از نظر تغییرات عصبی یا نقص در رشد از نزدیک بررسی کنند. همچنین ، بهترین درمان برای یک مورد خاص باید بر اساس نتایج خاص به دست آمده برای آن مورد خاص در نظر گرفته شود.

 

در آخر ، به خاطر داشته باشید که بیشتر گودی های کمر بی ضرر هستند اما مطمئناً باید با یک پزشک مشورت کنید تا ببینید آیا یک مشکل عصبی و ستون فقراتی وجود دارد یا خیر.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده