خرید از سراسر دنیا


» قطع شیردهی کودک

قطع شیردهی کودک

آیا می دانید چه زمانی باید از شیردهی به کودک خود اجتناب کنید؟


سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که نوزادان فقط تا سن 6 ماهگی شیر مادر بخورند. متأسفانه ، گاهی اوقات ممکن است لازم باشد از شیردهی اجتناب کنید. امروز ، ما در مورد برخی از این شرایط صحبت خواهیم کرد.


به طور کلی ، مادران می توانند به نوزاد خود حتی در صورت بیماری شیر دهند ، به شرطی که یکی از بیماری هایی نباشد که در زیر شرح خواهیم داد. اگر بیماری تهدید کننده زندگی است یا آنها دارویی مصرف می کنند که به شیر منتقل می شود ، آنها نباید به نوزاد خود شیر دهند.


1. ویروس لنفوتروپیک T انسانی


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

ویروس لنفوتروپیک T انسانی توسط ویروس رترو ایجاد می شود. پس از آلوده سازی موفقیت آمیز سلول ، از آنزیمی برای تبدیل RNA خود به DNA استفاده می کند. در اینجا با DNA سلول میزبان مخلوط شده و تولید مثل می شود. این عفونت می تواند از طریق شیردهی از مادر به کودک دیگر منتقل شود.


2. ویروس HIV


ثابت شده است که ویروس HIV از طریق شیر مادر منتقل می شود. بنابراین ، اگر کسی به این ویروس مبتلا است ، بهتر است از شیردهی خودداری کند.


اما محققان در حال کار بر روی روش های مختلفی هستند که مادران HIV مثبت می توانند به نوزادان خود شیر دهند. تحقیقات درباره گزینه ها هنوز ادامه دارد.


3. گالاکتوزومی


مشخصه این بیماری عدم توانایی کودک در هضم گالاکتوز ، یکی از قندهای تشکیل دهنده لاکتوز در شیر مادر است. این یک بیماری ارثی نادر است که می تواند به کبد و سیستم عصبی مرکزی کودک آسیب برساند.


سه نوع گالاکتوزمی وجود دارد اما تشخیص آنها بسیار دشوار است. اگرچه افراد مبتلا به گالاکتوزمی ​​می توانند مقدار مشخصی گالاکتوز مصرف کنند ، اما بسیاری از پزشکان توصیه می کنند از شیردهی به چنین کودکانی خودداری شود. به این دلیل است که تعیین دقیق نوع بیماری بسیار دشوار و گاه امکان پذیر نیست.


4. سیتومگالوویروس


اطلاعات مربوط به اینکه آیا در صورت داشتن سیتومگالوویروس می توانید از شیر مادر تغذیه کنید یا نه بحث برانگیز است. برخی مطالعات نشان می دهد که انتقال این ویروس در شیر مادر می تواند آسیب جدی به نوزادان نارس وارد کند. با این حال ، اطلاعات دقیقی در مورد این موضوع وجود ندارد.


علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهد که منجمد کردن شیر مادر می تواند به غیرفعال شدن ویروس و اطمینان از تغذیه سالم نوزاد کمک کند. در این مورد حتما با پزشک خود صحبت کنید.


5. مصرف داروهای خاص


مصرف بعضی از داروها به طور منظم معمولاً به این معنی است که باید از شیردهی خودداری کنید. این مورد ، به عنوان مثال ، در مورد افرادی که از داروهای ضد استرس و افسردگی ، داروهای ضد ویروس ، داروهای میگرن یا قرص های خواب آور استفاده می کنند صدق میکند. در شیمی درمانی نیز همین طور است.


با پزشک خود صحبت کنید تا از وضعیت شخصی منحصر به فرد خود مطلع شوید.


6. اعتیاد


دو موقعیتی که نمی توانید به کودک خود شیر دهید ، اعتیاد به الکل و مواد مخدر است. ترک الکل و مواد مخدر حتی قبل از اقدام به بارداری توصیه می شود.


بیماری هایی که نیازی به اجتناب از شیردهی ندارند


بیماری های غیر از موارد ذکر شده در بالا مانع از شیردهی ندارند مگر اینکه موارد منع مصرف پزشکی وجود داشته باشد. علاوه بر این ، اگر از بیماری های زیر رنج می برید ، با پزشک خود مشورت کنید:


هپاتیت:


هپاتیت B و C از شیر مادر عبور نمی کند. در حالت اول ، نوزاد تازه متولد شده معمولاً علیه بیماری و ایمونوگلوبولین خاص واکسینه می شود تا وقتی مادر ناقل است از شیوع بیماری جلوگیری کند.


شاگاس :


اطلاعات مربوط به این موضوع کافی نیست. با این حال ، مطالعات اخیر سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد مادران مبتلا به این بیماری نیازی به قطع شیردهی ندارند.


ورم سینه:


التهاب غده سینه در مادران شیرده شایع است. دیگر نیازی به قطع شیردهی توسط آنها نیست. در واقع مکیدن سینه توسط کودک به رفع ناراحتی آنها کمک می کند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


سل:


طبق اطلاعات انجمن اطفال اسپانیا ، شیردهی در صورت ابتلا به این بیماری مشکلی ندارد.


آبله مرغان:


پزشکان معمولاً ادامه شیردهی و نظارت بر نوزاد را توصیه می کنند. حتی می توان واکسن آبله مرغان را نیز به کودک تزریق کرد.


جراحی سینه:


اگر برای بزرگ شدن یا کوچک شدن سینه خود جراحی کرده اید ، می توانید کودک خود را بدون هیچ مشکلی شیر دهید.


آسم ، آلرژی و پرکاری تیروئید بیماری هایی نیستند که به معنای جلوگیری از شیردهی باشند. همانطور که همیشه می گوییم ، در مورد وضعیت شخصی خاص خود با پزشک خود مشورت کنید. هیچ کس بهتر از پزشک نمی تواند به شما مشاوره دهد.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده