خرید از سراسر دنیا


» پره اکلامپسی در بارداری

پره اکلامپسی در بارداری

پره اکلامپسی / عارضه بارداری


پره اکلامپسی یک عارضه مهم بارداری است که زندگی مادر و نوزادش را تهدید می کند. بنابراین ، داشتن یک سبک زندگی سالم و معاینات منظم قبل از زایمان بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

پره اکلامپسی یک عارضه بارداری است که احتمالاً در اثر فشار خون بالا یا آسیب کلیه ، در میان موارد دیگر ایجاد می شود. 5-8٪ زنان باردار را درگیر می کند و می تواند برای مادر و کودک بسیار خطرناک باشد.


پره اکلامپسی معمولاً در سه ماهه آخر بارداری اتفاق می افتد. با این حال ، حتی در هنگام زایمان ، در نیمه دوم بارداری یا حتی در هفته های اول پس از تولد نیز می تواند رخ دهد.


این بیماری می تواند خفیف یا شدید باشد. علاوه بر این ، اگر به درستی یا به موقع درمان نشود ، می تواند منجر به مشکلات جدی تری مانند سندرم HELLP شود.


چرا پره اکلامپسی اتفاق می افتد؟


پره اکلامپسی به دلیل کاهش جریان خون در جفت رخ می دهد. در نتیجه ، جفت نمی تواند خود را به درستی در دیواره رحم قرار دهد و عروق آن ناحیه نمی توانند آنطور که باید منبسط شوند.


فشار خون مزمن و دیابت همچنین می توانند جریان خون به جفت را کاهش دهند. برخی از متخصصان معتقدند که پره اکلامپسی در اوایل بارداری اتفاق می افتد ، اگرچه علائم ممکن است دیرتر ظاهر شود.


علائم پره اکلامپسی


برخی از زنان مبتلا به پره اکلامپسی علائم مشخصه بیماری را ندارند. به همین ترتیب ، همه زنان علائم یکسانی را تجربه نمی کنند.


مشکل اصلی در این مرحله این است که برخی از علائم پره اکلامپسی مانند حالت تهوع یا تورم را می توان به عنوان علائم طبیعی بارداری تفسیر کرد.


بنابراین ، پزشکان باید بدانند که چگونه علائم هشدار دهنده این عارضه را به موقع و به طور موثر شناسایی کنند.


این علائم، در صورت پره اکلامپسی خفیف:

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


فشار خون

احتباس مایعات

وجود پروتئین در ادرار


در پره اکلامپسی شدید:


سردرد و تاری دید

سختی تحمل نور شدید

خستگی ، حالت تهوع و استفراغ

کمتر ادرار کردن

درد در قسمت فوقانی شکم ، معمولاً در سمت راست است.


بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که همه زنانی که از پره اکلامپسی رنج می برند ، مشکلاتی مانند تورم قابل مشاهده یا افزایش ناگهانی وزن را تجربه نمی کنند. علاوه بر این ، نمی توان گفت که همه زنانی که این علائم را تجربه می کنند نیز از پره اکلامپسی رنج می برند. همانطور که در بالا ذکر کردیم ، علائم می توانند گیج کننده باشند.


عوامل خطر برای پره اکلامپسی


چاقی ، دیابت و فشار خون از عوامل اصلی مرتبط با پره اکلامپسی هستند.


بسیاری از عوامل دیگر می توانند خطر بروز این بیماری را افزایش دهند. اگر خانم باردار در اولین بارداری باشد ، سابقه پزشکی فشار خون بالا یا بیماری کلیوی یا سابقه خانوادگی پره اکلامپسی داشته باشد ، احتمال بروز این عارضه بیشتر است.


به همین ترتیب ، نسبت خطر در زنان با چند بارداری ، زنان با فشار خون قبلی یا با سابقه پره اکلامپسی در دوران بارداری یا زنان با شاخص توده بدنی 30 یا بیشتر، بیشتر است.


پره اکلامپسی در خانم های باردار زیر 20 سال یا بالای 40 سال به راحتی ایجاد می شود.


اقدامات پیشگیرانه


از طریق معاینات منظم قبل از تولد ، پزشک آزمایشات را برای موارد زیر تجویز می کند:


فشار خون

سطح ادرار

آزمایش خون


علاوه بر این ، روش های دیگری برای بررسی این مشکل وجود دارد:


آزمایشاتی برای بررسی انعقاد خون و عملکرد کلیه

سونوگرافی

سونوگرافی داپلر


صرف نظر از این آزمایشات ، هیچ روش مطمئنی برای جلوگیری از این مشکل وجود ندارد زیرا کنترل تمام عواملی که در بروز آن نقش داشته اند امکان پذیر نیست.


به همین دلیل ، متخصصان مراقبت های بهداشتی معمولاً توصیه می کنند که از یک رژیم غذایی متعادل و ورزش پیروی کنید و به طور منظم معاینه شوید.


روشهای درمانی


معاینات دوره ای قبل از زایمان امکان تشخیص به موقع این عارضه و سایر موارد را فراهم می کند.

روش درمانی مورد استفاده بستگی به مرحله بارداری دارد. اگر کودک رشد خود را به پایان رسانده باشد ، احتمالاً پزشک قصد دارد زایمان را در اسرع وقت انجام دهد.


اگر پره اکلامپسی خفیف باشد و کودک هنوز رشد نکرده باشد ، درمان بر اساس مصرف افزایش معاینات قبل از تولد انجام می شود. به همین ترتیب ، پزشک از شما می خواهد پروتئین بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید.


در این مرحله ، مصرف نمک کمتر و نوشیدن مقدار زیادی آب نیز بسیار مهم است. سرانجام ، استراحت کافی لازم است.


اگر خانمی از پره اکلامپسی شدید رنج می برد ، علاوه بر روش های درمانی ذکر شده در بالا ، پزشک ممکن است دارویی برای کنترل فشار خون مادر تجویز کند.


پره اکلامپسی یک عارضه بزرگ بارداری است که زندگی مادر و نوزادش را تهدید می کند. بنابراین ، داشتن یک سبک زندگی سالم و معاینات منظم قبل از زایمان بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل است.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده