خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بیماری های تنفسی در نوزادان

بیماری های تنفسی در نوزادان

بیماری های تنفسی می تواند در نوزادان تهدید کننده زندگی باشد. بنابراین ، تشخیص به موقع کلیدی است.


نوزادان به ویژه در برابر برخی بیماری ها آسیب پذیر هستند. بنابراین ، تشخیص زودهنگام این بیماری ها به منظور کنترل شرایطی مانند بیماری های تنفسی در نوزادان ، تشخیص و درمان موثر را امکان پذیر می کند.

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


طبق مطالعه ای تحت عنوان "بیماری های تنفسی در نوزادان" ، مشکلات تنفسی در نوزادان بسیار شایع است. این واقعیت ممکن است تعجب آور به نظر برسد. این بیماری های تنفسی در نوزادان به درمان زودهنگام نیاز دارند زیرا می توانند زندگی آنها را تهدید کنند. شما با برخی از شایع ترین این بیماری ها و نحوه درمان آنها آشنا خواهید شد.


نوزادان تازه متولد شده مستعد ابتلا به بیماری های تنفسی هستند. بیماری های تنفسی در نوزادان می توانند به دلایل عفونی یا نقص مادرزادی رخ دهند.


بیماری ریه بینابینی (ILD)


این اولین بیماری در میان بیماری های تنفسی در نوزادان است که می تواند کل ریه یا فقط بخشی از ریه را تحت تأثیر قرار دهد. مشکل این است که این بیماری باعث آسیب جبران ناپذیری به سپتوم آلوئولار می شود این بیماری به خودی خود اتفاق می افتد ، معمولاً در نوزادانی که وزن آنها بسیار کمتر از وزن توصیه شده است نیز رخ دهد.


معمول ترین روش درمانی قرار این است که پزشکان یک لوله تراشه را وارد ریه سالم می کنند تا ریه دیگر بتواند بهبود یابد.


پنوموتوراکس


این بیماری تنفسی به طور کلی در نوزادان نارس بیشتر دیده می شود. مشکل این است که هوا در نواحی اطراف برونش محبوس شده و مجاری تنفسی را سرکوب می کند. این هوای محبوس شده معمولاً به درون فضاهای بین ریه و دیواره قفسه سینه می رود که به آن فضای پلور گفته می شود. وقتی این اتفاق می افتد ، پوست نوزاد تازه متولد شده اغلب مایل به آبی میشود.


متخصصان این بیماری را یک وضعیت اضطراری می دانند زیرا خطر مرگ در نوزاد تازه متولد شده بسیار زیاد است. راه حل این است که معمولاً با قرار دادن کاتتر در قفسه سینه نوزاد ، هوای موجود در فضای پلور را خارج کنید.


سایر بیماریهای تنفسی در نوزادان

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


ما در مورد دو بیماری تنفسی بسیار متفاوت در نوزادان صحبت کردیم. با این حال ، از آنجا که بسیاری از مشکلات دیگر از این نوع می تواند بوجود بیاید ، ما بیماری های دیگری را که ممکن است نوزاد تازه متولد شده را تحت تأثیر قرار دهد ، بازگو خواهیم کرد.


تراکئومالازی


 در این حالت نای به درستی رشد نمی کند ، یعنی ضعیف و شل است. هنگامی که نوزادان به این وضعیت مبتلا می شوند ، معمولاً هنگام تنفس صدایی ایجاد می کنند. معمولاً طی 18 ماه وضعیت بهتر می شود.


برونشکتازی مادرزادی


 در اینجا ، مجاری تنفسی به دلیل عفونت یا استنشاق ماده خارجی گسترش می یابد. به طور کلی ، این شرایط اغلب عوارضی ایجاد می کند و هدف از درمان درمان عفونت است (این موارد اغلب به طور مکرر اتفاق می افتد).


هیپوپلازی ریوی


 این امر بر رشد ریه تأثیر می گذارد و از انشعاب در مجاری تنفسی و عروق جلوگیری می کند. به طور طبیعی ، این وضعیت باعث اختلال تنفسی می شود که اغلب منجر به مرگ می شود. با این حال ، این یک بیماری بسیار نادر است.


ذات الریه مادرزادی


 در این شرایط ، بافت ریه ملتهب می شود ، به همین دلیل میزان مرگ و میر بسیار زیاد است. با این حال ، یک درمان سریع آنتی بیوتیکی می تواند به جلوگیری از مرگ کمک کند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده