دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» کودکانی که زمان زیادی را مقابل صفحه نمایش می گذرانند

کودکانی که زمان زیادی را مقابل صفحه نمایش می گذرانند

قرار گرفتن در معرض طولانی مدت صفحه نمایش در دوران کودکی می تواند پیامدهای منفی در روند رشد کودک داشته باشد. این وضعیت نه تنها بر روند یادگیری تأثیر منفی می گذارد ، بلکه می تواند مشکلات مختلفی را در ایجاد میکند.


مطالعات مختلفی وجود دارد که نشان می دهد کودکانی که مدت زمان زیادی وقت خود را مقابل صفحه می گذرانند بر رشد شناختی ، اجتماعی و عاطفی آنها تأثیر منفی می گذارد. وقتی نوبت به صفحه نمایش می رسد ، همه تلفن های هوشمند ، تبلت ها ، تلویزیون ها ، رایانه ها و دستگاه های مشابه در این گروه قرار می گیرند.


غالباً والدین از تأثیر استفاده بیش از حد از چنین وسایلی بر فرزندان خود بی اطلاع هستند.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

همانطور که در بالا بیان کردیم ، کودکان در اثر استفاده بیش از حد از این دستگاه ها از طرق مختلف تحت تأثیر قرار می گیرند


طبق مطالعات اخیر ، روند رشد 2400 کودک کانادایی از نزدیک تحت نظارت قرار گرفت و ثابت شد کودکانی که بین 2 تا 3 ساعت در روز از این دستگاه ها استفاده میکنند ، در سن 4 تا 5 سالگی دارای عملکرد پایین تری نسبت به همسن های خود هستند.


دانشمندان اظهار داشتند که مغز انسان تا 5 سالگی نسبت به محرک ها بسیار حساس است. این دوره به عنوان یک دوره حساس برای رشد و نمو فرد تعریف می شود.


نتایج قرار گرفتن بیش از حد طولانی در معرض صفحه نمایش


تمام داده های به دست آمده نشان می دهد کودکان که برای مدت طولانی به صفحه نمایش خیره می شوند فرصت های زیادی را از دست میدهند. به طور کلی ، می توانیم خصوصیاتی را که این وضعیت بر آنها تأثیر منفی می گذارد ، به شرح زیر لیست کنیم:


تعامل با افراد دیگر

مهارت های حرکتی

یادگیری و رشد عاطفی


همانطور که در مطالعه ای که در بالا به آن اشاره کردیم بیان شد ، کودکان ممکن است هنگام نگاه به صفحه نمایش ، توانایی تعامل با مردم ، مهارتهای حرکتی و ارتباطی خود را از دست دهند.


این وضعیت ما را به یک نتیجه گیری بسیار جدی رهنمون می کند. مشاهده طولانی مدت صفحه نمایش بر رشد کودکان در همه سطوح تأثیر منفی می گذارد. به عبارت دیگر ، این کودکان در مقایسه با کودکانی که از چنین وسایلی برای مدت زمانی کوتاه تر در روز استفاده می کنند ، سطح هوش پایین تری خواهند داشت و از ویژگی های محدودتری در استفاده از توانایی ها و ظرفیت های خود برخوردار خواهند بود.


نگاه بیش از حد به صفحه نمایش بر توانایی های اجتماعی کودکان تأثیر منفی می گذارد. همچنین به پروسه های یادگیری آسیب قابل توجهی می رساند.


طبق این مطالعات انجام شده ، دختران کمتر از پسران ممکن است دچار آسیب هایی که در بالا ذکر کردیم شوند.


از طرف دیگر ، افزایش زمان قرار گرفتن در معرض صفحه نمایش بر مشارکت افراد خردسال در هر دو بازی انفرادی و گروهی تأثیر منفی می گذارد.


سعی کنید شرایطی را برای کودکتان مهیا کنید که او بیشتر کتاب بخواند ، بیشتر ورزش کند و بیشتر بخوابد و در نتیجه کمتر محو تماشای صفحه های نمایش شود.


علاوه بر این ، مشخص شده است که فرزندانی که در خانواده هایی با وضعیت اقتصادی - اجتماعی پایین زندگی میکنند ، بیشتر به صفحه نمایش ها وابسته هستند. در نتیجه ، کودکان این گروه به عنوان کودکانی که بیشترین تأثیرات منفی صفحه ها را متحمل می شوند ، شناخته می شوند.


اگرچه بسیاری از دانشمندان از نظر علمی پیامدهای مضر صرف وقت در مقابل صفحه نمایش را فاش کرده اند ، اما این مطالعه یافته های بسیار مهمی را در اختیار ما قرار داده است. این جزئیاتی است که باید برای اولین بار مورد توجه قرار گیرد که یک مطالعه بسیار جامع شامل 2400 نفر ، به ویژه نشان داد که زمان صرف شده در مقابل صفحه عاملی است که به طور مستقیم بر رشد کودک تأثیر می گذارد.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده