خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ترسیدن کودکان از حیوانات خانگی

ترسیدن کودکان از حیوانات خانگی

کودک من از حیوانات می ترسد ، چه کاری باید انجام دهم؟


بسیاری از بچه ها ، عاشقانه حیوانات را دوست داشته و تمایل زیادی به داشتن حیوانات خانگی دارند ، اما بچه هایی نیز وجود دارند که از حیوانات خانگی میترسند. در این مقاله به شما یاد خواهیم داد که اگر کودک شما از حیوانات می ترسد چه باید بکنید.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

کودکان زمانی که حیوانی می بیند واکنش یکسانی از خود نشان نمی دهند. برخی از کودکان حیوانات را دوست داشته و به شدت به آنها وابسته میشوند. برخی دیگر ترجیح می دهند از حیوانات دوری کنند چرا که از آنان وحشت دارند. هیچ دلیل خاصی برای این اتفاق وجود ندارد. بعضی اوقات به دلیل یک تجربه بد قبلی است ، یا به آنها یاد داده شده است که حیوانات می تواند خطرناک باشند. همچنین ممکن است کودکانی باشند که از شکل و شمایل برخی از حیوانات وحشت داشته باشند.


طبق مطالعات کودکان آرام در مقابل کودکان پر جنب و جوش ، هنگام مواجهه با چیزهای جدید و ناشناخته استرس بیشتری را تجربه می کنند.


در حالی که ترس مکانیسم دفاعی است که کودکان را در امان نگه می دارد ، بهتر است به کودکان یاد دهیم که با حیوانات به خوبی رفتار کنند اما در عین حال در ارتباط با آنان مراقب خود نیز باشند.


چگونه به کودکانی که از حیوانات می ترسند کمک کنیم ؟


در اینجا چند نکته وجود دارد که والدین می توانند به فرزندانشان کمک کنند تا ترس از حیوانات را کنار بگذارند:


با فرزندان خود در مورد ترس آنها صحبت کنید


بهتر است سعی کنید بفهمید چه چیزی باعث ایجاد ترس شده است و به دنبال یک استراتژی برای کمک به کودک خود باشید. به عنوان مثال ، اگر کودک شما از اندازه سگ ترسیده است ، او را تشویق نکنید تا به یک سگ بزرگ نزدیک شود. بلکه ابتدا به سگ کوچکی نزدیک شوید و کودک خود را تشویق کنید تا در حالی که تحت حمایت شما است به او نزدیک شود.


به آنها بیاموزید که چگونه به حیوانات نزدیک شوند


کودکان ممکن است به طرز نامناسبی به حیوان نزدیک شوند و آن را بترسانند که این امر اغلب باعث واکنش خشونت آمیز حیوان می شود و کودک را بیش از پیش می ترساند.


بهترین کار این است که کودک را در هر مرحله راهنمایی کنید. بهتر است از به کار بردن عباراتی که ترس را در وجود کودکتان می اندازد ، مانند "مراقب باشید ، گازتان نگیرد" یا "خیلی نزدیک نشوید ، می تواند خطرناک باشد" خودداری کنید. از جملات مثبتی مانند "با حیوان با عشق رفتار کنید" یا "با حیوان با مهربانی رفتار کنید" استفاده کنید.


با این آموزش به کودک خود شروع کنید که، قبل از نزدیک شدن به حیوان ، باید همیشه از مالک آن اجازه بگیرد. پس از آن ، بهتر است قدم بعدی را متناسب با نوع حیوان بر دارید مثلا ، اجازه دهید حیواناتی مانند سگ و گربه ، دست کودکتان را بو کنند چرا که این نوع از حیوانات ، بعد از بوییدن فرد جدید احساس راحتی بیشتری با او می کنند.


سعی کنید نظر حیوان را به سمتی جلب کنید. سپس ، کودک خود را از یک طرف دیگر به حیوان نزدیک کنید . صورت حیوان می تواند برای کودک دلهره آور باشد.


کودک خود را به حیوانات نا بالغ نزدیک نکنید


توله سگها نسبت سگهای بالغ قابل کمتر قابل پیش بینی هستند.

حیوانات کوچک نسبت به حیوانات بالغ کمتر قابل پیش بینی هستند. گاز گرفتن و چنگ زدن توله سگ ها در حین بازی با انسان ها ممکن است اتفاق بی افتد. در واقع رفتاری که نماد شادی و عشق ورزیدن یک حیوان است می تواند رفتاری پرخاشگرانه برای کودک به حساب آید.


زبان حیوانات را به کودک خود یاد دهید


حیوانات خانگی راهی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط با مردم دارند. یادگیری این زبان و آموزش آن به فرزندتان می تواند در کنار آمدن آنها با این ترس مفید واقع شود.


به عنوان مثال ، سگی که دم تکان میدهد دوست شماست و دارد از شما قدر دانی میکند.


به کودک خود بیاموزید که با حیوانات ارتباط برقرار کند


از آنجا که کودک شما نمی داند چگونه با حیوانات ارتباط بگیرد ، ممکن است از آنها بترسد. با آموزش چگونگی انجام این کار به کودک کمک کنید تا ترس خود را از دست بدهد.


مانند توله سگها ، کودکان نیز قابل پیش بینی نیستند. برای کودک خود توضیح دهید که نباید حیوان را تحت فشار قرار دهد ، موی او را بگیرد یا آن را از دم بکشد.


برای رفع این ترس حیوانی را به منزل خود نیاورید


بسیاری از والدین معتقدند که آوردن یک حیوان خانگی به منزل ، ایده خوبی است. شاید با گذشت زمان ، کودک و حیوان خانگی شما به یکدیگر عادت کنند ، اما این امر منجر به استرس های بی مورد روزانه در کودک شما خواهد شد.


صبر کنید تا کودک شما آماده شود. برخی از افراد حیوان را در اتاق نگه می دارند تا زمانی که کودک به حیوان اعتماد کند اما این کار نیز توصیه نمی شود. اگر این کار را انجام دهید حیوان خانگی ممکن است پرخاشگر شود.


ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) صفر تا صد جوانی که توانست! (50%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده