خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کودکانی که از خوردن سبزیجات امتناع می ورزند

کودکانی که از خوردن سبزیجات امتناع می ورزند

امتناع از خوردن سبزیجات در کودکان، یک مکانیسم دفاعی است که توسط مغز آنها اتفاق می افتد. اما اطمینان از مصرف کودکان از این غذاها به عهده والدین است.


کودکانی که از خوردن سبزیجات امتناع می ورزند در سراسر جهان وجود دارند. این واکنش ها نسبت به غذا ، یک واکنش تقریباً جهانی است. آنها سر خود را برمی گردانند ، یکجا نمیشینند یا با غذای خود بازی می کنند تا زمانی که چیزی جالب در بشقاب خود پیدا کنند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


بعضی از والدین تصور می کنند مشکل از فرزندشان است اما این موضوع ربطی به کودک شما ندارد و برخلاف تصور عموم ، این واکنش بیشتر مربوط یه رنگ و طعم سبزیجات است.


برخی از رنگهای روشن مانند سبز روشن ، سیگنال های خطر را در مغز فعال می کنند .


اگر رنگ ها را بررسی کنیم ، رنگ هایی مانند سبز و نارنجی در غذا باعث می شود کودکان خردسال از خوردن آن غذا خودداری کنند. به همین دلیل ، کودکان بین سه تا پنج سال بیشتر از خوردن کلم بروکلی ، جوانه بروکسل یا کرفس امتناع میکنند.


اگرچه این حرکات بخشی از روند رشد طبیعی کودکان است ، اما مسئولیت والدین این است که این مواد غذایی که حاوی مقدار زیادی فیبر ، مواد معدنی و ویتامین ها هستند را به نحوی کودکان خود بدهند.

همچنین حس چشایی و بویایی کودکان در سالهای اول زندگی شکل می گیرد و به همین دلیل بسیاری از کودکان به غذاهای دیگری غیر از شیر مادر یا شیر خشک واکنش نشان میدهند و ممکن است از خوردن آنها خودداری کنند.


گزینه های خوشمزه را امتحان کنید


اکثر کودکان از خوردن سبزیجات امتناع می ورزند ، سبزیجاتی مانند ، بادمجان ، اسفناج ، بروکلی و تربچه از جمله سبزیجاتی هستند که کودکات تمایلی به مصرف آنها ندارند. در کنار این سبزیجات گزینه های دیگر مانند خیار، ذرت شیرین، سیب زمینی و هویج میتواند برای کودکان کمتر آزار دهنده باشد.


شما میتوانید برای ترغیب کودکتان به خوردن هویج ، آب هویج را گرفته و به همراه بستنی به آنها بدهید و یا بلال را کبابی کنید و حتی سیب زمینی را برایشان سرخ کنید و خیار را در کنار سایر میوه های مورد علاقه اش قرار دهید، مطمئن باشید کودک شما مقدار زیادی از اینها را مصرف خواهد کرد.

چگونه با کودکانی که از خوردن سبزیجات خودداری می کنند کنار بیاییم ؟

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

بزرگترین اشتباهی که والدین مرتکب می شوند این است که فرزندان خود را به خوردن سبزیجات ترغیب نمی کنند. کودکانی که از خوردن سبزیجات امتناع می ورزند از پتاسیم ، سدیم ، منیزیم ، کلسیم و ویتامین K کافی محروم هستند.


علاوه بر این ، آنها مقدار لازم آنتی اکسیدان و ویتامین A برای سلامت پوست ، بافت و غشاهای مخاطی دریافت نخواهند کرد. همچنین در صورت عدم مصرف سبزیجات کودکان ، کربوهیدرات هایی که از یبوست جلوگیری می کنند را نمی توانند در دوزهای کافی دریافت کنند.

هر کودک باید یک رژیم غذایی منحصر به فرد داشته باشد ، در این رژیم مصرف سبزیجات برای همه ی کودکان ضروری است فقط نوع سبزیجات مصرفی باهم متفاوت است چرا که ممکن است کودکی به نوع خاصی آلرژی داشته باشد.

توصیه هایی که باید در ذهن داشته باشید


غذای کودک را جداگانه به او ندهید! کودک را کنار خود بنشانید و خودتان نیز شروع به خوردن غذا همراه با سبزیجات کنید تا کودک شمارا الگو قرار دهد.


به غذا رنگ و لعاب دهید و در صورت امکان آنرا تزیین کنید چرا که باعث ترغیب بیشتر کودک به مصرف آن غذا میشود.


یکباره مقدار زیادی سبزیجات در بشقاب کودک قرار ندهید چرا که این کار باعث امتناع بیشتر او از خوردن غذا میشود. سعی کنید در هر وعده فقط یک تکه سبزیجات در بشقاب کودکتان قرار دهید.


شما میتوانید سبزیجات را در غذاهای مورد علاقه آنان میکس کنید اینگونه آنها بیشتر ترغیب به خوردن غذا خواهند داشت.


از تهدید و مجازات در صورت امتناع از خوردن سبزیجات خودداری کنید به جای آن ، کودک را با پاداش تشویق به خوردن کنید اگر بازهم کودکتان امتناع کرد به او تنقلات ندهید تا گرسنه شود و خودش خوردن سبزیجات را قبول کند.


بعد از سه سالگی ، همیشه سبزیجات را به وعده های غذایی آنها اضافه کنید و به آنها کمک کنید تا به آن عادت کنند.


سعی کنید سبزیجات را زمانی به آنها بدهید که میدانید کودکتان گرسنه است اینگونه ممکن است از خوردن سبزیجات خودداری نکنند.


صبور و آرام باشید ، همیشه آنها را به جای بحث و گفتگو ، با روش مثبت تشویق کنید.


به یاد داشته باشید تشویق کلامی میتواند موثر باشد. مثلا با گفتن کلماتی مانند آفرین ببین چقدر رشد کرده ای به آنها انگیزه دهید.


عمل به این توصیه ها معمولاً نتایج خوبی می دهند. ممکن است برای همه سبزیجات قابل استفاده نباشد ، اما بعید است کودکی از همه سبزیجات خوشش بیاید.

در آخر به یاد داشته باشید که هر فرآیندی به زمان نیاز دارد و با رعایت نکات ساده که در بالا ذکر کردیم ، شما خیلی راحت میتوانید به موفقیت دست پیدا کنید.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده