دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه غذایی سالم برای کودکان تهیه کنیم؟

چگونه غذایی سالم برای کودکان تهیه کنیم؟

تهیه غذای سالم برای کودک/ تکنیک های آشپزی سالم


شما وقتی مادر شوید، میفهمید که تغذیه سالم برای نوزادان چقدر مهم است.


لحظه ای که شما برای کودک کوچک خود آشپزی میکنید ، به دنبال راه هایی هستید که مغذی ترین غذاها که مملو از انواع ویتامین ها هستند را به سالم ترین شیوه ممکن درست کنید.

پس بیایید نکاتی در این باره را باهم بررسی کنین:

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


چه موقع غذای کمکی را در نوزادان شروع کنیم؟


قبل از یادگیری نحوه تهیه وعده های غذایی سالم برای کودک ، باید تصمیم بگیرید که کودک شما آماده است تا به غذای کمکی روی بیاورد یا خیر. همانطور که می دانید شیر مادر اساس رشد کودک را فراهم می کند. شیر مادر به طور معمول به تنهایی تا 6 ماه برای کودک کافی و لازم است.


با این حال ، اگر کودک شما ضعیف است و یا وزن زیادی ندارد ، ممکن است لازم باشد با مشورت پزشک زودتر از موعد مقرر به غذای کمکی روی آورید. البته این امر به توسعه یافتن دستگاه گوارش کودک شما نیز مربوط میشوند .


شرایط نامطلوب در صورت مصرف زود هنگام غذای کمکی


باعث افزایش اوره در کلیه ها شده و باعث ریزش مایعات می شود.


از آنجا که کودک شما عادت به جویدن ندارد چرا که او با عادت مکیدن به دنیا |آمده است ، ممکن است رفلکس استفراغ رخ دهد.


در صورت کمبود ویتامین ها ، ممکن است رشد کودک کند شود.


آلرژی غذایی و حساسیت به محصولات لبنی ممکن است مشاهده شود. این امر گاهی منجر به بروز بیماری "سلیاک" در نوزادان می شود.


باکتری هایی که ممکن است از مواد غذایی حاصل شود می تواند به روده و معده کودک شما آسیب برساند.


چنین مشکلاتی که ممکن است رخ دهند اگر شما زود هنگام،دادن غذاهای کمکی را به فرزندتان شروع کنید، بنابراین ، تغذیه سالم در نوزادان موضوعی است که باید به آن اهمیت داده شود.


چگونه بفهمیم چه زمانی یک نوزاد برای دریافت غذای کمکی آماده است؟


شما می توانید بفهمید که کودک شما با معیارهای زیر آماده دریافت غذای کمکی است یا خیر:


آیا او رفلکس هایی مانند بلع و گاز گرفتن را نشان می دهد؟

آیا او شروع به جویدن اشیاء کرده است؟

آیا او می تواند با استفاده از دستان خود چیزی را در دهان خود بگذارد؟

آیا او می تواند گردن خود را به تنهایی صاف نگه دارد؟


اگرچه پاسخ هایی که به این سؤالات می دهید شما را در مورد زمان استفاده از غذای کمکی راهنمایی می کند ، اما باید به یاد داشته باشید که فقط می توانید با مشورت پزشک متخصص خود تصمیم درستی بگیرید.


روشهای آشپزی سالم برای نوزادان


اگر فرزند شما شیر مادر را ترک کرده است و مانند یک بزرگسال شروع به خوردن انواع غذا کرده است ، او به ویتامین های مهمی مانند آهن ، کلسیم ، پروتئین و امگا 3 احتیاج دارد. برای تهیه این موارد ، باید مراقب باشید که بهترین مواد مغذی ممکن را به کودک خود بدهید. تخم های ارگانیک ، ماهی ، گوشت ، حبوبات مختلف ، میوه و سبزیجات از جمله محصولات مفید و لازم برای کودکان شما میباشند. فرزندان شما باید از بیشمار غذاهای رنگارنگ و مغذی موجود تغذیه کنند تا سالم و قوی بمانند.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

می توانید از تکنیک های پخت و پز زیر برای ارائه مواد مغذی غذایی به نوزادان استفاده کنید.


روش های آشپزی سالم برای نوزادانمان


شما باید از سالم بودن روغن هایی که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید.


بسیار مهم است که در هنگام پختن غذای نوزاد از کدام روغن استفاده می کنید. شما باید از آن به طریقی استفاده کنید که به معده ضعیف کودک شما آسیب نرساند و از ارزش مواد مغذی کم نشود. چربی ها برای بدن ضروری هستند اما وقتی بیش از حد مشخصی در غذا استفاده شود میتواند مشکلات اساسی به بار بیاورند. بهتر است کودک شما از روغنهای سالم و ارگانیک مانند کره ، روغن آووکادو و روغن زیتون استفاده کند.


شما باید هنگام پختن سبزیجات تازه و هر آنچه برای کودک آماده میکنید از روش سرخ کردن خودداری کنید.


به جای روش سرخ کردن از روش بخارپز یا پخت و پز فر استفاده کنید. بنابراین ، شما می توانید بدون از دست دادن ارزش غذایی غذاها ، غذای سالم و مقوی را برای کودک خود تهیه کنید.


سبزیجاتی که به عنوان پوره از آنها استفاده می کنید باید فصلی باشد.


پرکاربردترین روش برای نوزادان ما که تازه به خوردن غذا عادت کرده اند ، روش پوره است. شما باید میوه ها و سبزیجات سالم را انتخاب کنید که بتوانیم آنها را با صبحانه با تخم مرغ مخلوط کنیم. میوه ها و سبزیجات که در فصل آنها رشد می کنند ، نیازهای ویتامین کودک شما را برآورده می کنند.از استفاده میوه و سبزیجات فیریز شده برای تهیه پوره خودداری کنید.


از دادن غذای زیادی به کودکتان خودداری کنید.


 از آنجا که کودک شما هنوز معده ضعیفی دارد ، پر کردن آن آسان است. هدف این است که کودک انواع ویتامین ها و طعم ها را دریافت کند ، و همچنین با غذاها آشنا شود و به آنها عادت کند.


مهم است که غذا به خوبی پخته شود.


وقتی می گوییم خوب پخته شود ، منظور ما این نیست که شما غذا را آنقدر طبخ کنید تا ذوب شود. منظور این است که غذا باید در دمای مناسب و بدون از دست دادن مقدار ویتامین بدون تبدیل غذاها به دوغاب پخته شود.


اگر کودکی دارید که گوشت و مرغ را دوست دارد ، می توانید به جای سرخ کردن ، این غذاها را روی آتش کباب کنید. اگر گوشت خیلی کم پخته شود ، باکتری ها به راحتی می توانند تولید مثل کرده و باعث بیماری شوند.


استفاده از وسایل آشپزی سالم امری بسیار مهم است.


استفاده از موادی مانند آلومینیوم در پخت و پز بسیار مضر است. پختن غذا در قابلمه ها حتی در محصولاتی مانند فویل آلومینیومی برای کودک شما بسیار خطرناک است. اگر می خواهید غذای خود را سالم تهیه کنید ، از وسایل آشپزی سالم استفاده کنید. لوازم پخت و پز بخار انتخاب خوبی خواهد بود.


ما بر اهمیت تغذیه سالم و روشهای تغذیه سالم در نوزادان تأکید کردیم. دانستن این تکنیک ها پایه و اساس آینده ای سالم است که شما به کودک خود تحویل خواهید داد. بخارپز کردن سبزیجات و طعم دادن آنها با استفاده از روغنهای ارگانیک بسیار مهم است. همچنین بسیار مهم است که کودک خود را به قند و نمک عادت ندهید و از محصولاتی استفاده کنید که می توانند جایگزین قند طبیعی در وعده های غذایی باشند.


نکات مهم برای وعده های غذایی سالم و خوشمزه


صبحانه


اگر مشغول تهیه غذاهای اساسی برای وعده صبحانه مانند تخم مرغ ، زیتون و پنیر هستید ، اطمینان حاصل کنید که تخم مرغ به خوبی پخته شده است. حال اگر کودکی دارید که به جای روش پوره ، در صندلی کودک خود صبحانه می خورد ، می توانید تخم مرغ ها را برش زده و همراه با صبحانه آنها را سرو کنید.


اگر شما غذاهای نرم مانند پنکیک را ترجیح می دهید ، بدون روغن آنرا طبخ کنید.


اگر در حال تهیه املت هستید می توانید یک املت سبزیجات و املت میوه تهیه کرده و صبحانه سالم و خوشمزه به کودک خود بدهید.


میان وعده


میان وعده برای کودکانی که در طول روز از بازی خسته شده اند بسیار مهم است تا بتوانند از آنها انرژی بگیرند.


میوه های خشک که که کودکتان می تواند آنها را بخورد؛ غذاهایی مانند بادام و گردو انرژی لازم را به آنها می دهد. یا کاسه های اسموتی ، که به چشم کودک شما بسیار جداب می آید و البته بسیار مغذی نیز هستند یک انتخاب عالی است.


برای تهیه یک کاسه اسموتی می توانید از موز ، شیر یا ماست و مقدار کمی از جو استفاده کنید. از مواد طبیعی مانند عسل یا ملاس می توان به عنوان شیرین کننده استفاده کرد تا کمی به اسموتی اضافه شود.


شام


یک وعده شام ​​سالم هم باعث رشد صحیح کودک شما می شود. اگر سوپ سبزیجات را ترجیح می دهید ، باید بدانید که انتخاب خوبی است چرا که سرشار از انواع ویتامین هاست.


این که کودکان شما به یک رژیم غذایی سالم عادت کرده باشند و با اشتها غذا بخورند تصویری است که هر مادر می خواهد در فرزند خود ببیند. به همین دلیل ،ایجاد تغذیه سالم در نوزادان بهترین کاریست که شما میتوانید برای فرزندتان انجام دهید.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : bebek.com


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده