دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» فواید نقاشی کردن برای کودکان

فواید نقاشی کردن برای کودکان

چرا طراحی کردن برای بچه ها خوب است؟


آیا می دانید نقاشی فواید زیادی برای کودکان دارد؟ 


طراحی برای کودکان فعالیت بسیار مفیدی است. در ابتدای این موارد ، می توان گفت که آنها راهی ایده آل برای توسعه مهارت های حرکتی و ذهنی خود هستند. همچنین باعث با تقویت رشد روانی و عاطفی آنها میشود.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


برخلاف بزرگسالان ، کودکان در مورد آنچه دیگران فکر می کنند نگران نیستند. آنها در مورد نقاشی های خود تعصب ، محدودیت عاطفی یا ذهنی ندارند.


کودک می تواند با مقداری رنگ ، چند مداد رنگی و یک کاغذ معجزه کند. بعضی اوقات فقط خط خطی می کنند. بعضی اوقات می بینید که آنها وقتی کارهای هنری خارق العاده ای تولید می کنند چقدر پتانسیل دارند.


در این مقاله ، نگاهی خواهیم انداخت به بسیاری از مزایای بزرگ نقاشی برای کودکان.


مزایای اصلی طراحی برای کودکان


یکی از مزایای اصلی نقاشی برای کودکان این است که باعث ایجاد خلاقیت می شود.


طراحی می تواند هم سمت چپ مغز را که تصمیمات منطقی را امکان پذیر می کند و هم سمت راست مغز را که با خصوصیات احساسی و خلاقانه مطابقت دارد تقویت کند. همچنین ، کودکان مانند بازی از نقاشی لذت می برند.


طراحی و نقاشی مهارت مهمی است که باید کودکان را از لحظه به دست گرفتن اولین مداد رنگی تشویق کنیم. در اینجا برخی از مزایای زیادی که نقاشی برای بچه ها دارد ، آورده شده است.


1. تخیل و خلاقیت را تشویق می کند


كودكان از اینكه كلمات روی كاغذ با علامت خاصی نوشته شده اند ، بی اطلاع هستند. دلیل اینکه آنها اغلب کتاب های داستانی پر از تصاویر و نقاشی ها را تحسین می کنند این است که این کتاب ها به زبانی هستند که کودکان می توانند درک کنند.


نقاشی تخیل کودک شما را تحریک می کند. آنها با ردپایی که روی کاغذ می گذارند شروع به نماد کردن شخصیت ها و اشیایی می کنند که از محیط پیرامون خود انتخاب می کنند. آنها همچنین توصیف می کنند که چه کاری انجام داده اند و چرا این کار را انجام داده اند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


کودکان از نقاشی های خود برای پشتیبانی از داستان های باورنکردنی و خارق العاده ای که محصول تصورات آنها است ، استفاده می کنند.


از این فرصت به عنوان فرصتی برای کشف دنیای درونی کودک خود استفاده کنید. از آنها بخواهید آنچه را ترسیم کرده اند به شما نشان دهند. مطمئن باشید از خلاقیت آنها تعجب خواهید کرد.


2. کمک به توسعه هماهنگی مغز و چشم 


ممکن است اولین چیزهایی که کودک ترسیم می کند برای ما منطقی نباشد. این به این دلیل است که کودکان هنوز رشد هماهنگی مغز و چشم خود را کامل نکرده اند. به همین دلیل ، چیزهایی که ترسیم می کنند در ابتدا فاقد نظم و مفهوم خواهد بود .


به کودکان اجازه دهید مداد رنگی ها را به شکلی که احساس راحتی می کنند نگه دارند. از این گذشته ، آنها هنوز در مرحله آزمایش هستند. آنها می توانند با وارد آوردن فشار زیاد با دستها و حرکت دادن بازوها و شانه ها ، تعدادی فیگور درست کنند. بعضی اوقات می توانند تمام بدن خود را طوری حرکت دهند که انگار با مداد رنگی می رقصند.


کودک شما روز به روز تکنیک نقاشی خود را کامل می کند و کشف می کند که حرکاتی که انجام می دهد مربوط به نقاشی او روی کاغذ است.


به همین دلیل طراحی برای رشد مهارت های حرکتی ، فعالیت خوبی است. نقاشی همچنین در مهارت های نوشتاری آینده به آنها کمک می کند زیرا به هر استخوان انگشتان اجازه می دهد تا حرکت کنند.


3. نقاشی راهی برای اندازه گیری رشد کودکان است


انواع مختلف خطوطی که ترسیم می کند نشان دهنده مراحل مختلفی است که کودک طی می کند.


مرحله اولیه همیشه بی نظم است و به نظر می رسد بچه ها كنترل خطوط خود را ندارند.

بعد از حدود 18 ماه ، خطوط برجسته تر می شوند و این تا سال سوم یا چهارم ادامه دارد.

سپس آنها تا سن 6 سالگی شروع به ساختن شمایل می کنند. 


4. تمرکز و مشاهده را بهبود می بخشد


نقاشی علاوه بر فواید بسیار ، کودکان را به تمرکز تشویق می کند. به هر حال ، نقاشی به کودکان کمک می کند تا ایده ها و برداشت های خود را از محیط اطراف خود سازمان دهند ، زیرا کودکان عمدتا سعی می کنند آنچه را که می آموزند و می دانند ترسیم کنند.


همچنین نقاشی حس مشاهده را در کودک تحریک می کند. مغز در فرآیند انتقال واقعیت های انتزاعی به کاغذ بیشتر کار می کند. علاوه بر این ، این تمرین از رشد درک بصری و مهارت های تفکر انتزاعی در کودکان پشتیبانی می کند.


5. برروی سلامت روان کودک تاثیر مثبت دارد


رسم و نقاشی به تسکین احساسات کمک می کند.


طراحی یکی از فعالیتهای تقویت کننده سلامت روان در کودکان است. زیرا این کار باعث آرامش آنها می شود و به آنها کمک می کند موقعیت های پیچیده ای را که در محیط زندگی خود احساس می کنند فراموش کنند. از طرف دیگر ، به آنها این امکان را می دهد که با انجام کاری سرگرم کننده اوقات خوشی را سپری کنند.


هنگامی که کودکان شروع به تسلط بر طراحی می کنند ، از نظر روانی ، عاطفی و جسمی بالغ می شوند. این قطعاً به شکل گیری شخصیت آنها کمک می کند.


6. اعتماد بنفس کودکان را بهبود می بخشد


طراحی ، نقاشی و رنگ آمیزی بر عزت نفس کودک تأثیر مثبت می گذارد. کودکان احساس می کنند با تأکید بر توانایی های هنری خود کار مهمی انجام می دهند. این امر باعث شادی و رضایت آنها می شود.


وقتی بچه ای تصویری را به شما نشان می دهد ، با افتخار زیادی این کار را می کند. تشویق و قدردانی از کارهای خلاقانه کودکان مهم است.


به کاری که انجام می دهند علاقه نشان دهید. طراحی یکی از اولین اشکال ارتباطی و بیان برای کودکان است و آنها در حال کشف این زبان جدید هستند.


به آنچه او درباره نقاشی های خود می گوید توجه کنید.


7. میتوانند به خوبی احساسات خود را بیان کنند


کودکان احساسات خود را از طریق نقاشی منتقل می کنند.

کودکان از طریق هنر، جهانی را بین جهان پیرامون خود و تجربیات خود بنا می کنند و این را به عنوان یک تصویر روی کاغذ منعکس می کنند. بنابراین ، کودکان پلی بین احساسات و افکار خود می سازند.


8. طراحی مشترک روابط خانوادگی را تقویت می کند


کما اینکه همه موارد بالا کافی نیست ، نقاشی روابط خانوادگی را نیز تقویت می کند. نقاشی با والدین یا خواهر و برادرها نیز صمیمیت عاطفی و ارتباط را ترغیب می کند.


از هر فرصتی که می توانید استفاده کنید و با کودک خود به نقاشی بپردازید. 


چگونه طراحی می تواند برای کودکان مفیدتر باشد


اگرچه نقاشی مزایای زیادی برای کودکان دارد ، اما اگر فعلا نمیخواهند این کار را انجام دهند ، هرگز کودک خود را مجبور به نقاشی نکنید. می توانید بدون مجبور کردن ، توجه آنها را جلب کنید. همچنین به نگرش آنها احترام بگذارید.


طراحی برای کودکان یک فعالیت سرگرم کننده است. بگذارید آنها رنگها و اشیای مورد نظر خود را انتخاب کنند.


علاوه بر این ، به آنها یک فضای آزاد بدهید و به آنها اجازه دهید کارهایشان را توضیح دهند. از این طریق ، و همچنین گوش دادن به توضیحات آنها که باعث می شود شما احساس کنید آنها فیلسوف به دنیا آمده اند ، از رشد زبان آنها نیز پشتیبانی خواهید کرد.


سرانجام ، همیشه از تلاش فرزندتان قدردانی کنید. بنابراین خواهید دید که چگونه عزت نفس آنها بهبود می یابد و چگونه مهارت های خلاقیت خود را تقویت می کنند.


ارم بلاگ

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده