ثروتسازی با هیپنوتیزم

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» افزایش اعتماد به نفس در کودکان

افزایش اعتماد به نفس در کودکان

نکاتی برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان


اعتماد به نفس یک پدیده فوق العاده مهم ، در زندگی افراد است. اعتماد به نفس چیزی است که ، باعث می شود احساس کنیم ، می توانیم در این دنیا کاری انجام دهیم. افزایش اعتماد به نفس در کودکان برای آینده آنها امری بسیار مهم است.


متأسفانه ، توسعه عزت نفس فرآیند ساده ای نیست. زیرا تربیت کودک چیزی نیست که ما از بدو تولد آنرا به خوبی بدانیم. البته روش هایی وجود دارد که در آن فرد می تواند خود را ارتقا دهد. با خواندن این مقاله ، می توانید چیزهای جدیدی یاد بگیرید و در مورد برخی از تکنیک های مفید ایده بگیرید.


برای یادگیری نحوه افزایش اعتماد به نفس در بچه ها ، ادامه مطلب را بخوانید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


اهمیت اعتماد به نفس در کودکان


هیچ کس از بدو تولد نمی داند چگونه کودکانی را پرورش دهد که بتوانند در بزرگسالی به هر چیزی برسند. این نیز همیشه کار آسانی نیست. با این حال ، افزایش اعتماد به نفس در کودکان برای رشد مناسب کودکان بسیار مهم است.


اعتماد به نفس به کودکان کمک می کند تا شخصیتی مستقل ، قوی و مسئولیت پذیرتر داشته باشند. کودکان باید بدانند که چگونه از خود محافظت کنند و چرا باید برای خود ارزش قائل شوند. دلیل این امر این است که والدین ممکن است همیشه در کنار فرزندان خود نباشند و بنابراین کودکان می توانند مورد آزار و اذیت قرار گیرند.


قلدری واقعیتی غم انگیز است که می توانیم با تدبیر برخی از استراتژی ها ، کودک خود را بر آن غلبه دهیم. علاوه بر این ، اگر اطمینان حاصل کنیم که آنها از اعتماد به نفس سالم در سنین پایین برخوردار هستند ، می توان اطمینان داشت که آنها می توانند روابط سالم برقرار کنند. به این ترتیب ، هیچ کس نمی تواند آنها را کنترل کند یا از آنها سوء استفاده کند.


اعتماد به نفس اولین قدم برای داشتن فرزندی بالغ و مسئولیت پذیر است.


1. اعتماد به نفس و احساس مسئولیت باید در کودکان پرورش یابد.


به یاد داشته باشید که شما از همان بدو تولد فرزندان خود را آموزش می دهید. به همین دلیل است که باید زمان آنها را برای غذا خوردن ، خوابیدن ، استراحت یا استحمام برنامه ریزی کنید و رشد آنها را دنبال کنید. همچنین باید وظایفی مانند جمع آوری اسباب بازی ها و بردن ظروف به سینک ظرفشویی را برای کودکاتن تعیین کنید. به عهده گرفتن مسئولیت بعضی از کارهای خانه به آنها کمک می کند تا زندگی خود را سازماندهی کنند.


داشتن مسئولیت به آنها کمک می کند ، بفهمند که بعضی از وظایف را برای انجام دارند به همین دلیل ، آنها به خود افتخار میکنند ، زمانی که کارها را به پایان برسانند و موفق شوند. زیرا احساس می کنند می توانند کارهایی انجام دهند و مفید هستند. احساس ارزش داشتن به آنها این قدرت را می دهد تا هر بار اتاق خود را تمیز کنند ، لباس های خود را جمع کنند و حتی از حیوانات خانگی خود مراقبت کنند.


2. وقتی آنها کاری را درست انجام می دهند آنها را تحسین کنید و هنگامی که قادر به انجام آنها نیستند از آنها حمایت کنید.


بعضی از والدین صبور نیستند فکر می کنند فقط باید در برابر اشتباهات و شکست ها واکنش نشان دهند. با این حال ، این یک رویکرد بسیار منفی برای اعتماد به نفس در کودکان است. زیرا اگر این کار انجام شود ، کودکان سرانجام از وظایف خود غافل می شوند و تلاشی برای انجام صحیح آنها نمی کنند. بدتر از همه اینکه انتقاد شما روی فرزندتان تأثیر منفی می گذارد.


درعوض ، شما همیشه باید قدردان کاری باشید که آنها انجام می دهند. همچنین سرزنش كردن آنها در صورت انجام كار اشتباهی روش درستی نیست. باید به آنها اعتماد به نفس بدهید. "من می دانم که این کار دشوار است ، اما من اطمینان دارم که اگر تلاش خود را ادامه دهی موفق خواهی شد. نگران نباش." شما باید آنها را با جملاتی مانند این تشویق کنید.


مطالعه ای در مورد تأثیر مقایسه بر روی کودکان انجام شد. در این مطالعه مشخص شد کودکانی که بیش از حد تلویزیون تماشا می کنند از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند زیرا خود را با کودکان در تلویزیون مقایسه می کنند.


3. نشان دهید به آنها اعتماد دارید و آنها را دوست دارید


کودکانی که در محیطی پر از اعتماد و عشق بزرگ می شوند ، اعتماد به نفس بالاتری دارند.


عشق و اعتماد در تربیت فرزندان امری ضروری است.


اگر برای کودکتان ارزش قائل باشید ، آنها نیز برای خود ارزش قائل هستند. زیرا ما مانند بازتاب آنها در آینه هستیم.


به کودک خود بگویید که چقدر برای شما ارزشمند هستند و آنها را بدون چشم داشت دوست بدارید. این امر برای سلامتی عاطفی و عزت نفس آنها بسیار مهم است.


4- فرصت هایی را برای ابراز وجود فراهم کنید.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

ابراز وجود با دفاع از خود همراه است. کودکان باید یاد بگیرند که خود صحبت کنند و در صورت لزوم بتوانند به خواسته های غیر معقول و غیر دلخواهشان "نه" بگویند. آنها باید این کار را به تنهایی انجام دهند ، خواسته های خود را بیان کنند و مورد تسلط دیگران قرار نگیرند.


با استفاده از قوانین روشن و واضح ، آموزش دموکراتیک را برای کودک خود فراهم کنید اما مطمئن شوید که او نیز این مسئله را درک می کند. به وضوح با کودک خود ارتباط برقرار کنید و فضایی را فراهم کنید تا کودک در مورد هر مسئله ای بتواند با شما صحبت کند. اگر آنها را به خاطر گفتن حقیقت مجازات کنید ، آنها به شما دروغ می گویند و از شما دور می شوند.


این که کودک بداند و بتواند از حق خود دفاع کند، باعث افزایش عزت نفس آنها می شود و می توانند در طول زندگی خود قوی و مدبر باشند.


سرانجام ، به یاد داشته باشید که آموزش صحیح از خانه آغاز می شود ، و شما باید به عنوان والدین یا مربی برای کودکان الگو باشید. تربیت کودکان کار آسانی نیست ، اما اگر بتوانید در چارچوب اعتماد ، احترام و عشق ، خطوط روشنی را ترسیم کنید ، کودک شما در آینده به عنوان یک فردی با اعتماد به نفس به زندگی خود ادامه می دهد.


مجله ارم بلاگ


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده