بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» مصرف مکمل های آهن در دوران بارداری

مصرف مکمل های آهن در دوران بارداری

بارداری آغاز یک زندگی کاملاً جدید و یک ماجراجویی هیجان انگیز برای زنان است. شما در این دوره که به موجود جدیدی در بدن خود حیات می بخشید ، باید بیش از گذشته به خود توجه کنید. به همین دلیل ، ممکن است لازم باشد برخی از مکمل ها را در بارداری مصرف کنید.


اینها شامل ویتامین ها و مواد معدنی مانند اسید فولیک ، منیزیم ، کلسیم و آهن هستند. از آنجا که موارد نام برده شده ، که هر یک از اجزای سازنده بدن ما هستند ، کارهای بسیار مهمی را در بدن ما انجام می دهند ، کمبود آنها ممکن است برخی از مشکلات را به همراه داشته باشد. آهن همچنین ماده معدنی است که باید با دارو جبران شود ، زیرا اگر مقدار آن در دوران بارداری کاهش یابد ، مشکل ایجاد می کند.


بنابراین چرا آهن در بارداری مهم است؟ چه مدت باید از داروهای مکمل پس از تولد استفاده کرد؟


آهن چه کاری در بدن ما انجام می دهد؟


مهمترین وظیفه خون تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن است. خون این تبادل را با هموگلوبین ایجاد می کند ، ماده ای که به آن رنگ قرمز می دهد. آهن برای تولید هموگلوبین استفاده می شود. اگر آهن کافی در بدن شما نباشد ، سلول های خونی کمتری تولید می شود و بنابراین مقدار اکسیژن که برای عملکرد اندام ها و بافت ها ضروری است ، کم میشود. در نتیجه ، سیستم ایمنی بدن شما و همچنین عملکردهای ذهنی شما ممکن است ضعیف شود.


مشکلات احتمالی که در صورت کمبود آهن ممکن است بوجود بیایند عبارتند از:


خستگی مزمن

سرگیجه

تنگی نفس

ضعف

سردرد

عدم تمرکز

سرگیجه

حالت عصبی بودن

مشکل در بلعیدن

اختلالات خواب


علاوه بر این مشکلات ، کودکان ممکن است دارای اختلالات گفتاری و مشکل در راه رفتن شوند .


مکمل های آهن در دوران بارداری


با بارداری ، بدن شما شروع به کار متفاوت می کند. از ویتامین ها و مواد معدنی ذخیره شده در بدن برای رشد و نمو کودک استفاده می شود. به همین دلیل ، مادر باردار نباید اجازه دهد که برخی از مواد معدنی و ویتامین ها در بدن در دوران بارداری کاهش یابد. آهن مورد نیاز مادر و کودک نیز در طول بارداری نیاز به توجه و پیگیری دارد. در صورت کمبود ، باید بلافاصله با مکمل مشکل حل شود.


با ورود به دوره بارداری ، به خون بیشتری احتیاج دارید. به همین دلیل ، سطح آهن نیز در آزمایش خون اندازه گیری می شود ، که اغلب هنگام مراجعه به پزشک انجام می شود. اگرچه در روزهای اولیه سطح هموگلوبین زیاد است ، اما ممکن است لازم باشد مکمل های آهن مصرف شود زیرا در آینده این نیاز بیشتر می شود. به طور کلی ، پزشکان توصیه می کنند مکمل های آهن روزانه را از هفته شانزدهم یا ماه 4بارداری شروع کنید.


ما می توانیم میزان نیاز شما به آهن در دوران بارداری را به شرح زیر بیان کنیم: طبق گفته متخصصان ، اگر به مادران مکمل آهن لازم را ندهند ، 2 سال طول می کشد تا ذخیره آهن به سطح قبل از بارداری برسد. این نشان می دهد که مادران چقدر به آهن احتیاج دارند.


کمبود آهن در دوران بارداری چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

از آنجا که آهن یک ماده معدنی بسیار مهم برای مادر و کودک است ،کمبود آن ، باعث بوجود مشکلات ناخواسته می شود. می توانیم این مشکلات را به صورت زیر لیست کنیم:


افزایش خطر زایمان زودرس

کودک کم وزن

عقب ماندگی رشد در رحم

تأخیر در بهبودی مادران پس از زایمان

افزایش خطر عفونت در مادر پس از تولد


چه مدت باید از داروی مکمل پس از تولد استفاده کرد؟


اینکه آیا باید از مکمل آهن استفاده کنید یا خیر و اینکه چه مدت باید از این مکمل استفاده شود ، سوالاتی است که بسیار کنجکاو است. پاسخ مشترکی که کارشناسان به این س givenال می دهند بله است ، باید همچنان استفاده شود. زیرا خونی که با تولد از دست داده اید باید توسط بدن شما بازیابی شود. تغذیه به تنهایی ممکن است برای این امر ناکافی باشد.


علاوه بر از دست دادن خون در بدو تولد ، مدتی پس از تولد نیز دچار از دست دادن خون خواهید شد. خونریزی پس از زایمان که به خونریزی پس از زایمان معروف است ، می تواند تا 6 هفته طول بکشد. این وضعیت ممکن است برای زایمان سزارین کمی بیشتر طول بکشد. در روزهای اول ، این خونریزی ها که به شدت خونریزی قاعدگی شدید است ، به تدریج کاهش می یابد و با تبدیل شدن به لکه های قهوه ای پایان می یابد.


به همین دلیل ، نیاز شما به آهن افزایش می یابد زیرا برای مدتی مانند قاعدگی خود دچار از دست دادن خون می شوید. مهمترین دلیل این خونریزی این است که رحم شما که با بارداری رشد کرده است ، شروع به جمع شدن و بهبود یافتن می کند. رحم در این مدت شروع به انقباض کرده بنابراین به مرور زمان به حالت سابق خود برمی گردد و خونریزی متوقف می شود.


اگر به دلیل اختلاط داروی آهن در شیر نگران هستید ، می توانید این مورد را با پزشک خود در میان بگذارید. با این حال ، از آنجا که کودک در حال رشد به آهن زیادی احتیاج دارد ، این امر در نوزادانی که منحصراً با شیر مادر تغذیه می شوند ، اثر منفی نخواهد داشت.


به دلیل خونریزی مداوم در حین و پس از تولد ، باید از داروهای غنی شده با آهن که به عنوان داروهای خونی معروف هستند استفاده کنید. اگرچه مدت زمان استفاده حدود 3 ماه است ، اما طبق توصیه پزشک می تواند تغییر کند. با آزمایش خون پس از زایمان ، پزشک به شما می گوید که چه مدت باید دارو را ادامه دهید.


غذاهای غنی از آهن


حتی اگر به مکمل داروهای خون پس از زایمان ادامه می دهید ، مصرف غذاهای غنی از آهن سهم بسیار مهمی برای سلامتی شما دارد. در حقیقت ، با توجه به اینکه زنان هر ماه به طور منظم خونریزی قاعدگی را تجربه می کنند ، افزودن این مواد مغذی به رژیم غذایی مفید خواهد بود. ما می توانیم غذاهای غنی از آهن را به شرح زیر لیست کنیم:


سبزیجات برگ سبز تیره: مانند اسفناج ، کلم بروکلی ، کلم پیچ

گوشت قرمز

جگر

تخم مرغ

کدو تنبل

حبوباتی مانند عدس و لوبیا

آجیل مانند فندق ، بادام ، بادام هندی ، پسته

غلات مانند گندم سبوس دار و برنج قهوه ای

میوه های خشک و خرما

دانه هایی مانند کنجد و دانه های کتان

سیب زمینی

نیشکر


چگونه می توان میزان جذب آهن را افزایش داد؟


شما هم از مکمل های آهن استفاده می کنید و هم از غذاهای سرشار از آهن در رژیم خود استفاده می کنید ... آیا آهن به اندازه کافی در روده ها جذب می شود؟ در اینجا مواردی که شما باید انجام دهید تا حداکثر میزان جذب آهن در بدن حفظ شود وجود دارد.


مصرف اسفناج که ما از کودکی به عنوان منبع آهن می شناسیم با ماست از جذب محتوای آهن جلوگیری می کند. در عوض ، مصرف غذاهای غنی از آهن با ویتامین C ضروری است. از آنجا که ویتامین C جذب آهن را افزایش می دهد ، مصرف تخم مرغ به همراه آب پرتقال یا گوجه فرنگی برای صبحانه مفیدتر خواهد بود. در حقیقت ، اگر اسفناج را با تخم مرغ مصرف می کنید ، می توانید حداکثر سود را ببرید و یا برعکس ، مصرف غذاهای حاوی آهن با غذاهای غنی از کلسیم یا مصرف همزمان مکمل های کلسیم و آهن باعث کاهش جذب می شود. به همین دلیل ، باید این مکمل ها را در زمان های مختلف مصرف کنید.


چای و قهوه نیز از جمله غذاهایی هستند که باعث کاهش جذب آهن می شوند. به همین دلیل ، مصرف چای و قهوه به عنوان میان وعده مفیدتر است تا انکه بلافاصله آنها را بعد از غذا مصرف کنید.


استفاده از مکمل های آهن با معده خالی یا 2 ساعت بعد از غذا روش دیگری است که باعث افزایش جذب می شود.


بنابراین، خون برای هر سلول ، بافت و اندام بدن حیاتی است. نیاز به خون با بارداری افزایش می یابد. از آنجا که کودک شما در دوران بارداری از ذخایر خون و آهن شما استفاده می کند و بدن شما به آهن نیاز دارد ، استفاده از داروهای خون برای دوره توصیه شده توسط پزشک برای حدود 3 ماه پس از تولد مفید خواهد بود.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : bebek.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده