خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونگی استحمام نوزادان تازه متولد شده

چگونگی استحمام نوزادان تازه متولد شده

استحمام کودک در چند روز اول ممکن است برای شما کمی دشوار باشد ، اما بعد از چند حمام اول ، می توانید از حرفه ای بودن خود مطمئن باشید. بعد از توجه به نکات مهم و اقدامات احتیاطی ، حمام کودک حتی می تواند فعالیت مورد علاقه و سرگرم کننده شما باشد.


نوزادان نیازی به استحمام روزانه ندارند. نوزادان تازه متولد شده می توانند 2 یا 3 بار در هفته حمام کنند. حمام با اسفنج خیس تقریباً 1 تا 4 هفته پس از تولد تا زمان بهبودی بند ناف نوزادان انجام می شود. با شروع رشد کودک ، استفاده از دوش و وان جایگزین آن میشود.


اولین حمام نوزاد تازه متولد شده


پس از تولد کودک ، لازم است مدت کوتاهی منتظر بمانید تا بتوانید حمام روتین را شروع کنید. پس چه وقت نوزاد تازه متولد شده حمام ​​می شود؟ برخی از متخصصان اطفال توصیه می کنند اینکار را به مدت دو تا سه روز به تأخیر بیندازید. پراکه هنگام تولد نوزادان ، بدن آنها با ماده مومی به نام ورنیکس پوشانده می شود. این ماده مومی از کودک در برابر میکروب های محیط محافظت می کند.


یکی از مهمترین نکات توجه به بند ناف در هنگام اولین حمام کودک است. بنابراین ، روش شستشوی ایمن کودک تا زمان خشک شدن بندناف ، حمام اسفنجی است. با استفاده از حمام اسفنجی می توانید ناحیه سر ، بدن و پوشک کودک خود را تمیز نگه دارید. پس از افتادن بند ناف ، می توانید با وان های حمام کودک شستشو را شروع کنید.


چگونه می توان برای نوزاد تازه متولد شده حمام اسفنجی درست کرد؟


حمام اسفنجی در هفته های اول به نوزاد تازه متولد شده توصیه می شود. تمیز نگه داشتن کودک قبل از افتادن بند ناف کودک ساده ترین و سالم ترین راه است. علاوه بر این ، حمام اسفنجی عملی ترین روش برای شستن کودکان تازه متولد شده است. بنابراین هنگام استحمام با اسفنج به چه چیزی نیاز دارید و باید به چه نکاتی توجه کنید؟


مواد لازم برای حمام اسفنجی

 

حوله ، پتو یا بالش بادی مخصوص آب.

یک کاسه آب گرم و تمیز. اطمینان حاصل کنید که خیلی داغ نباشد. آب گرم می تواند به پوست کودک شما آسیب برساند زیرا پوست کودک بسیار حساس است.

یک اسفنج نرم.

پوشک تمیز.

شامپو یا صابون کودک.

 

آموزش حمام اسفنجی گام به گام


سعی کنید دمای اتاق را روی 24 درجه تنظیم کنید. مطمئناً اتاق نباید سرد باشد. لباس ها و پوشک های کودک خود را درآورید و آنها را در یک حوله تمیز بپیچید.


کودک خود را روی یک سطح صاف مانند تخت یا میز تعویض قرار دهید. اگر این کف صاف بلند است ، اقدامات ایمنی را انجام دهید. مناطقی را که ممکن است سقوط کند با مواد نرم پر کنید و هرگز دستتان از کودک جدا نکنید.


حمام اسفنجی کودک خود را از ناحیه صورت و سر شروع کنید. هنگام تمیز کردن ناحیه سر و صورت ، فقط از آب گرم و بدون صابون استفاده کنید تا از صابون در چشم و دهان جلوگیری کنید. سپس چانه ، زیر گردن ، چین ها و دور چشم ها را با دقت پاک کنید.


بعد از این مرحله مقداری شامپو یا صابون کودک به آب گرم اضافه کنید. اسفنج خود را در این آب گرم خیس کنید و آن را فشرده کنید.


در حالی که قسمت باقی مانده بدن را با آب صابون تمیز می کنید ، اطمینان حاصل کنید که هنگام استحمام ناحیه بند ناف را لمس نکنید ، زیرا باید خشک بماند.


سپس قسمت های پاک شده را با آب گرم به آرامی بشویید.


پس از شستن بدن ، حال نوبت خشک کردن کودک شماست. او را به آرامی اما کامل خشک کنید.


چگونه نوزاد را در وان حمام کنیم؟


اکنون که بند ناف کودک شما افتاده است ، می توانید شروع به شستن او در وان کنید. استفاده از وان کودک هنگام استحمام کودک کار شما را آسان می کند. نکات مهمی که باید هنگام استحمام کودک در وان بدانید.


اول از همه ، باید بدانیم که آب حمام کودک باید چند درجه باشد. دمای آب مورد نیاز برای استحمام کودک باید بین 37 تا 38 درجه باشد. می توانید از دماسنج حمام استفاده کنید یا با مچ دست و آرنج دمای آب را بررسی کنید. توجه داشته باشید که خیلی گرم یا کمی سردتر از گرم نباشد. هنگام بررسی دمای آب به نقاط مختلف داخل وان نگاه کنید. بعضی جاها ممکن است گرم و بعضی جاها سرد باشد.


باید آب را به خوبی متعادل کنید تا به پوست کودک شما آسیب نرساند.


شستن سر و موهای او دو بار در هفته کافی خواهد بود. موها و سر کودک خود را تا حد ممکن آرام بشویید. مراقب باشید پوست او خراشیده نشود و تحت فشار قرار نگیرد. در حالی که آب گرم روی سر ریخته می شود ، کودک می تواند سر خود را به جلو و عقب متمایل کند. حرکات سر را با یک دست کنترل کنید. آب را از دو طرف سر کودک بریزید تا موهای او به خوبی آبکشی شود.


هنگام شستن کودک از صابون معمولی استفاده نکنید. صابون های معمولی برای پوست کودک خیلی خشن هستند و ممکن است باعث خشکی و تحریک پوست شوند. راحت تر است که از صابون و شامپو کودک استفاده کنید.


هنگام استحمام کودک باید هر ثانیه اورا کنترل کنید. قطعاً نباید کوچولوهای خود را در اطراف آب تنها بگذارید.


اگر کودک شما حین استحمام گریه می کند ، اطمینان حاصل کنید که اتاق به اندازه کافی گرم است ، آب خیلی داغ نیست جای کودک شما راحت است.


برای لذت بخشیدن به حمام کودک می توانید از اسباب بازی های حمام ، اسباب بازی هایی که صدا می دهند استفاده کنید و موسیقی آرامش بخشی را روشن کنید.


آموزش حمام کردن کودک در وان گام به گام


مقدار کمی آب گرم را در وان کودک پر کنید. به طور متوسط ​​2 یا 3 لیتر آب کافی خواهد بود.

پس از اطمینان از دمای اتاق و دمای آب ، لباس و پوشک کودک خود را در بیاورید. حالا ، می توانید بلافاصله آن را در آب قرار دهید تا سرد نشود.


در حالی که با یک دست از سر کودک خود پشتیبانی می کنید ، با دست دیگر پاهای او را در وان قرار دهید. برای ایمنی ، گردن به بالای بدن کودک باید بیرون از آب باشد. در این مرحله تلاش برای مکالمه ، خندیدن یا آواز خواندن برای کودکتان بسیار موثر خواهد بود.


با گذشت زمان ، آب می تواند شروع به خنک شدن کند. فراموش نکنید که آب را باید گرم نگه دارید و آب گرم را به وان اضافه کنید تا دمای وان کودک را حفظ کنید.


استفاده از پارچه های جداگانه برای تمیز کردن صورت و موهایشان سالم تر خواهد بود. با هر استحمام پوست سر را شامپو نزنید. استفاده از شامپو هفته ای یک یا دوبار کافی خواهد بود.


بقیه بدن او را از بالا به پایین با آب گرم و یک اسفنج یا لیف مخصوص نرم بشویید.


پس از پایان مراحل تمیز کردن ، کودک خود را با احتیاط بلند کرده و خشک کردن او را به آرامی شروع کنید.


اگر مراحل خشک کردن را با حوله پیچیده شده به دور کودک انجام دهید ، تا حد زیادی از یخ کردن کودک جلوگیری خواهید کرد.


معمولاً بعد از 6 ماه می توانید از وان حمامتان برای حمام کودک استفاده کنید. و در آخر فراموش نکنید هر اتفاقی که می افتد ، کودک را حتی لحظه ای در حمام نگذارید. 


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت : bebek.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده