خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهداشت دهان و دندان در کودکان

بهداشت دهان و دندان در کودکان

تقویت بهداشت دهان و دندان در کودکان


مسواک زدن دندان کودکان بر بهداشت دهان و دندان آینده آنها تأثیر می گذارد. به همین دلیل ، آموزش بهداشت کودکان از سنین پایین دارای اهمیت است!

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


بهبود بهداشت دهان و دندان در کودکان


تقویت بهداشت دهان و دندان در کودکان بسیار مهم است زیرا سلامت آینده دندانپزشکی آنها به آن بستگی دارد. همچنین عدم اهمیت به بهداشت دهان و دندان کودک مینواند منجر به پوسدگی دندان کودک گردد.


بهترین راه برای مقابله با این مشکل ، پیشگیری از آن و آموزش خوب عادت های بهداشت دهان و دندان از کودکی است. آیا می خواهید بدانید که برای بهبود بهداشت دهان و دندان در کودکان چه باید کرد؟ پس خواندن این مقاله را ادامه دهید


بهداشت دهان و دندان در کودکان چیست؟


مراقبت از دندان کودکان شما به معنای چیزی بیشتر از جلوگیری از زرد شدن دندان های آنها است. اگرچه این مشکلی است که از نظر زیبایی شناختی ما را آزار می دهد ، بهداشت دهان و دندان در کودکان بسیار بیشتر از داشتن دندان های سفید روشن است.


وقتی در مورد تمیز نگه داشتن دهان صحبت می کنیم ، در مورد دندان ها ، لثه ها و زبان صحبت می کنیم. دهان سالم شامل موارد زیر است:


دندانهای سالم و سفید و بدون هیچ گونه مواد باقیمانده غذا یا پلاک روی آنها

لثه های صورتی که هنگام مسواک زدن دندان صدمه ندیده و خونریزی نمی کنند

تنفس خوشبو


پس کودکان برای مراقبت از دندان های خود در خانه باید چه کنند؟ آیا نیاز به خرید وسایلی بیشتر از یک مسواک و خمیر دندان دارید؟

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟


محصولات مکمل برای بهداشت دهان و دندان کودکان


دندانپزشکان توصیه می کنند که ما بزرگسالان حداقل دو بار در روز دندان های خود را مسواک بزنیم ، از نخ دندان و دهانشویه استفاده کنید. بچه ها چطور؟ بیایید نگاهی بیندازیم که آنها نیز برای تمیز و سالم نگه داشتن دهانشان چه باید بکنند:


مسواک


نوع مسواک باید برای سن کودک مناسب باشد. می توانید از دندانپزشکی که مورد اعتماد شماست بپرسید که کدام نوع از مسواک ها برای کودک کوچک شما بهترین خواهد بود. همچنین مهم است که کودک شما یاد بگیرد چگونه به طرز صحیح مسواک بزند.


خمیردندان


با توجه به سن کودک ، خمیردندان را انتخاب کنید. همچنین ، با دندانپزشک خود مشورت کنید که بهترین مارک چیست و آیا باید خمیر دندان کودک شما در فلان سن حاوی فلوراید باشد یا خیر.


نخ دندان


توصیه می کنیم کودکان از 4 سالگی با کمک والدینشان از نخ دندان استفاده کنند. در حدود 8 یا 9 سالگی ، آنها به تنهایی آمادگی این کار را خواهند داشت.


نکاتی برای بهبود بهداشت دهان و دندان در کودکان


اولین قدم برای کودکان ما برای داشتن دندانهای سالم و سفید این است که قبل از بروز مشکلات ، از دندان های خود مراقبت کنند. برای عملی شدن این امر ، پیروی از این نکات مهم است:


شروع به مسواک زدن دندان های کودک از سال های اول زندگیش کنید


ما اغلب فکر می کنیم بهداشت دهان و دندان در کودکان فقط به مسواک زدن دندان ها مربوط می شود ، اما این درست نیست. به همین دلیل ، توجه به بهداشت دهان فرزندانتان از بدو تولد بسیار مهم است.


لثه های کودک خود را با یک تکه دستمال مرطوب تمیز کنید. سپس ، وقتی دندانهایشان شروع به رشد کرد ، به آرامی دندانهای کوچک او را مسواک بزنید. با این روش می توانید از پوسیدگی آنها جلوگیری کنید.


 حداقل دو بار در روز دندان های کودک خود را مسواک بزنید


در حالت ایده آل ، کودکان باید سه بار در روز دندان های خود را مسواک بزنند: هنگام بیدار شدن ، بعد از ناهار و بعد از شام. مسواک زدن صحیح به معنای:


مقدار کمی خمیردندان را روی مسواک بگذارید. این مقدار نباید از نخود بزرگتر باشد.


ابتدا قسمت داخلی دندانها را یکی یکی مسواک بزنید. به یاد داشته باشید ، دندان ها را در همه ی زوایا مسواک کنید تا خوب تمیز شوند.


سطوح بیرونی دندانها را یکی یکی مسواک بزنید.


سپس قسمت بالای دندانها را یکی یکی مسواک بزنید. علاوه بر این ، به دندانهای پشتی نیز توجه ویژه ای داشته باشید.


در آخر ، مسواک زدن را فراموش نکنید.


اگر فرزندانتان بالای 4 سال سن دارند ، می توانید با استفاده از نخ دندان نیز اقدام به مراقبت کنید تا به لثه آسیب نرسانید. صبور باشید زیرا این امر در وهله اول دشوار خواهد بود.


اجازه ندهید فرزندتان از محصولاتی که دارای قند و شکر از زیاد استفاده کنند


البته کودکان می توانند آب نبات بخورند ، اما باید آن را با اعتدال بخورند. برای مثال آب نبات می تواند به دندان کودک بچسبد. سپس ، اگر بچه های شما دندانهای خود را مسواک نزنند ، این قند می تواند به دندانهای آنها آسیب برساند و باعث ایجاد حفره در دندان شود.


یک رژیم غذایی متعادل برای فرزندانتان ایجاد کنید


یک رژیم غذایی سالم نه تنها برای سلامتی کودک شما مفید است بلکه به ویژه برای سلامتی دهان و دندان او نیز مفید است. غذاهای سرشار از کلسیم ، فسفر و فلوئور را به رژیم غذایی فرزندان خود اضافه کنید تا دندان های قوی و سالم داشته باشند!


آب را به عنوان نوشیدنی پایه رژیم غذایی کودکتان ترجیح دهید


نوشیدنی های قندی می توانند به دندان آسیب برساند. تصور کنید کودک شما بعد از نوشیدن یک لیوان آب میوه دندان های خود را تمیز نکرده است. شکر موجود در آبمیوه در دهان او باقی می مانند و می توانند مشکلات مختلفی ایجاد کنند.


مراجعه ی سالانه به داندانپزشک کودک را فراموش نکنید


کودکان باید حداقل سالی یک بار به دندانپزشک مراجعه کنند. شما باید از این لحظه استفاده کنید تا با دندانپزشک کودک خود در مورد چگونگی بهترین مراقبت از دندان های کودک صحبت کنید.


سرانجام ، بهداشت دهان و دندان در کودکان نه تنها برای حال بلکه برای آینده بسیار مهم است. اگر در مورد مسواک زدن سؤال دارید ، با پزشک خود مشورت کنید. هیچ کس نمی تواند به شما توصیه های خوبی بهتر از آنها بدهد.


مجله ارم بلاگ

ترجمه شده از سایت :sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده