خرید از سراسر دنیا


» کودک در چهار ماهگی

کودک در چهار ماهگی

نوزاد شما در حال حاضر سه ماهه است و کم کم وارد ماه چهارم زندگی خود می شود. در این ماه ها نوزاد به سرعت رشد می کند و هر روز شاهد شیرین کاری های جدید و لذت بخشی از او خواهید بود. برای اینکه شما مادر عزیز نسبت به اتفاقاتی که قرار است در ماه چهارم برای نوزاد دلبندتان بیفتد آگاه تر باشید در این مقاله همه موارد و نکات رشد نوزاد چهار ماهه را توضیج می دهیم. با ما همراه باشید.


نوزاد چهار ماهه در هفته اول


در هفته اول باید به موارد زیر توجه داشته باشید:


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

چگونگی رشد نوزاد چهار ماه


- مطالعات نشان می دهد نوزاد چهار ماهه نسبت به نوزاد سه ماهه در این سن تمام صداهای زبان مادری را می فهمد. در چهار ماهگی تا شش ماهگی، نوزاد شروع به تقلید این صداها می کند بنابراین شما صداهایی مانند ماما و بابا می شنوید.


- شما می توانید نوزاد را با تکرار کردن کلماتی که می گوید یا با استفاده از قرار دادن او در مقابل آینه تشویق کنید. او شروع به تقلید از شما می کند و کلماتی که می گویید را سعی می کند تکرار کند در نتیجه با این کار زودتر شروع به صحبت کردن می کند.


- همچنین واکنش به کلماتی که نوزاد می گوید یا صداهایی که در می آورد، باعث می شود نوزاد اعتماد به نفس بیشتری پیدا کند و حس کند کلماتش تغییری ایجاد می کند بنابراین سعی می کند آن را بهبود دهد.


زندگی شما در هفته اول نوزاد چهارماهه: ورزش کردن


- بدن شما در حال حاضر آمادگی لازم برای ورزش کردن را دارد. اما مفاصل شما به دلیل بارداری ضعیف شده اند بنابراین سعی کنید در شروع کار فشار کمی به خود وارد کنید و ورزش را به آرامی شروع کنید. البته ورزش بعد از زایمان بعد از هفته ششم اشکالی ندارد ولی بعضی خانم ها ترجیح می دهند کمی دیرتر شروع کنند. 


- اگر نوزاد را شیر می دهید، ورزش به شیردهی شما لطمه نمی زند. اما بهتر است پیش از ورزش کردن، شیر خود را بدوشید و سوتین مناسب بپوشید. با ورزش بعد از زایمان طبیعی و ورزشهای بعد از زایمان سزارین نیز آشنا شوید تا زودتر بتوانید به تناسب اندام قبل از بارداری برسید.


- می توانید با نوزاد خود به پیاده روی یا دوچرخه سواری بروید. همچنین در صورتی که کسی همراه شما باشد یا در زمان استراحت نوزاد می توانید نوزاد را با کالسکه با خود به باشگاه ببرید.


- به هر حال سعی کنید ورزش کنید. حتی می توانید در منزل هنگامی که نوزاد خواب است ورزش کنید. اگر با ماشین سرکار می روید، ماشین را دورتر پارک کنید و کمی پیاده روی کنید. سعی کنید با ورزش سبک شروع کنید تا از ادامه دادن آن خسته نشوید. 


- به خود سخت نگیرید. اگر خیلی نگران وضع ظاهری خود باشید، حال روحی شما بد می شود که روی فرزندتان هم تاثیر می گذارد. 


نوزاد چهار ماهه در هفته دوم


در ادامه با اتفاقاتی که قرار است در هفته دوم چهار ماهگی بیافتد آشنا می شویم:


چگونگی رشد نوزاد چهارماهه


در این زمان، نوزاد چند دقیقه در روز با دست ها و پاهایش بازی می کند. او چندبار پشت سر هم یک کار را انجام می دهد تا از نتیجه آن مطمئن شود. سپس کار جدیدی شروع می کند.

در این ماه ناگهان متوجه سکوت نوزاد می شوید. در این مدت او به توجه و نوازش شما نیاز دارد.


زندگی شما در هفته دوم نوزاد چهارماهه: همراه کردن همسر با خودتان


- بهتر است در این ماه به همسرتان اجازه دهید در کارهای مربوط به نوزاد به شما کمک کند. این امر علاوه بر نزدیک شدن پدر به فرزند، به شما فرصت استراحت بیشتری می دهد.


- بهتر است نوزاد را با پدرش تنها بگذارید و به او اجازه دهید خودش یاد بگیرد چگونه با فرزندش ارتباط برقرار کند.


- به همسرتان یادآوری کنید نیازهای اصلی نوزاد چیست. در صورتی که مدت طولانی نوزاد گریه می کند او را در آغوش بگیرد، نوازشش کند و یا ماساژش دهد.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


- نوزاد از حرکات ریتمیک لذت می برد بنابراین می توانید او را بغلتانید، برقصانید و ...


- همچنین می توانید با صداهای جذاب و شعر یا قصه خواندن نوزاد را سرگرم کنید.


تکامل و رشد نوزاد چهارماهه در هفته دوم


کاهش تعداد دفعات غذا خوردن


نوزاد در این ماه معده بزرگتری دارد بنابراین نیازی به پر کردن کامل معده نیست. در این ماه، نوزاد چهار یا پنج بار در روز غذا می خورد زیرا در هر وعده غذایی شیر بیشتری در معده او جای می گیرد و دیرتر گرسنه می شود.


نوزاد در این ماه دو برابر زمان تولد، وزن دارد و هنوز هم افزایش وزن خواهد داشت.


در این ماه انتظار تغییر در رژیم غذایی نوزاد را نداشته باشید.

در این ماه حواس نوزاد به راحتی در هنگام غذا خوردن پرت می شود. بهتر است در هنگام غذا خوردن عواملی که باعث حواس پرتی نوزاد می شود را کاهش دهید


نوزاد چهار ماهه در هفته سوم


حالا دیگر نوبت به هفته سوم نوزاد چهار ماهه است تا ببینیم چه اتفاقاتی می افتد:


چگونگی رشد نوزاد چهار ماهه


- گریه بهترین راه ارتباطی نوزاد با شما است اما او شروع به شوخی کردن با شما می کند. در این زمان با شکلک در آوردن نوزاد شروع به خندیدن می کند.


- سعی کنید نوزاد را با حرکات مختلف تشویق به خندیدن کنید. نوزاد دوست دارد صداهای مختلف بشنود و نیازی به اسباب بازی خاصی نیست. می توانید زبانتان را درآورید، سوت بزنید یا صدای حیوانات را تقلید کنید.


زندگی شمادر هفته سوم نوزاد چهارماهه: دوشیدن شیر مادر


بیشتر مادرهایی که کار می کنند سعی می کنند شیر خود را بدوشند. این کار باعث ذخیره شیر و فراهم کردن شیر مورد نیاز نوزاد می شود. اما در ابتدا دوشیدن شیر کار دشواری است و در اینجا راه هایی که باعث راحت تر شدن این کار می شود ذکر شده است:


تمرین در منزل: سعی کنید پیش از برگشتن به سرکار، کار با دستگاه را تمرین کنید. بیشتر مادرهای شاغل از دستگاه الکتریکی شیردوش استفاده می کنند. این کار باعث می شود سینه به طور کامل خالی شود. می توانید از وسایل دیگر نیز مانند سوتین های شیر دوش، کیف های مایکروویو و کیف های ذخیره شیر مادر استفاده کنید.


به رئیس خود برنامه شیردوشی خود را اطلاع دهید. برخی شرکت ها محلی برای شیردوشی دارند. اگر محل کار شما این گونه نیست، برنامه خود را به رئیس بگویید تا مکانی برای شما در نظر گرفته شود.


سعی کنید هر روز سر ساعت مشخصی شیر بدوشید. هر سه ساعت یک بار شیر بدوشید. همچنین در بین وعده های شیردوشی مایعات مصرف کنید تا بدن کم آب نشود.


استراحت کنید. برخی خانم ها عکس نوزاد خود را نگه می دارند و از دیدن آن لذت می برند و با این کار راحت تر می توانند شیردوشی را انجام دهند.


عفونت ویروس سنسیشیال تنفسی


ویروس سنسیشیال تنفسی علائمی مشابه سرما خوردگی دارد که در ماه های سرد دیده می شود. این ویروس به خودی خود خطرناک نیست اما باعث عفونت گوش، برونشیت، آسم و مشکلات تنفسی می شود. این بیماری برای نوزاد زیر شش ماه، نوزادان نارس و نوزادانی که بیماری خاصی دارند، بسیار خطرناک است زیرا سیستم ایمنی بدن آن ها هنوز هم ضعیف است.


اگر نوزاد من ویروس سنسیشیال تنفسی داشته باشد چگونه می توانم آن را تشخیص دهم؟


 این ویروس علائمی مانند  سرماخوردگی نوزاد  را نشان می دهد و چند روز بعد نوزاد شروع به سرفه می کند و تنفس آن دشوار می شود. شما با درمان سرفه در نوزادان آشنا باشید. این ویروس برونشیت را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث تورم و تولید مخاط می شود بنابراین راه تنفس نوزاد بسته شده و به سختی نفس می کشد. علائم عفونت جدی شامل درد عضلات شکم، خس خس کردن گلو در هنگام تنفس، نفس های کوتاه، کبودی لب ها و ناخن ها و مشکل در غذا خوردن می باشد.


اگر نوزاد من ویروس سنسیشیال تنفسی داشته باشد، چه کاری می توانم انجام دهم؟


نوزاد را به مطب پزشک ببرید تا تنفس او را بررسی کند. پزشک درمان تنفس را با استفاده از قرص های برونشیت انجام می دهد در این صورت نوزاد راحت تر نفس می کشد. همان طور که می دانید آنتی بیوتیک بر روی ویروس ها اثر ندارد اما می تواند علائم نوزاد را کم کند. سعی کنید به نوزاد آب بیشتری بدهید تا بدنش کم آب نشود، او را از دود دور نگه دارید زیرا باعث می شود نفس کشیدنش دشوار شود. شیر دادن او نیز باید منظم و در فاصله زمانی کوتاه تر انجام شود. زیرا نمی تواند در هر وعده مانند قبل غذا بخورد و کمتر شیر می خورد. 


برخی نوزادان در هنگام شیر خوردن نمی توانند به راحتی نفس بکشند. سعی کنید قبل از شیر دادن، بینی آن ها را با قطره و دستمال مرطوب خالی کنید. اگر نوزاد تب دارد، می توانید به او استامینوفن بدهید اما این کار را بدون اجازه پزشک انجام ندهید. اگر نوزاد شما نارس به دنیا آمده باشد یا بیماری قلبی یا ریوی داشته باشد، پزشک واکسن تجویز می کند تا بدن را در مقابل ویروس مقاوم کند.


 تکامل نوزاد چهارماهه در هفته سوم :


آشنایی با وسایل جدید


نوزاد را تشویق کنید با وسایل جدید وبی خطر بازی کند. برخی چیزها مانند یک پوشک تمیز می تواند چند دقیقه نوزاد را سرگرم کند. به حرکات نوزاد در این حالت توجه کنید.


رنگ ها

نوزاد رنگ را از ابتدا می بیند اما تشخیص رنگ ها مانند قرمز یا نارنجی برایش دشوار است. نوزادان کوچکتر ترجیح می دهند تفاوت بین رنگ سیاه و سفید یا رنگ های متضاد را تشخیص دهند.


با بزرگتر شدن نوزاد، رنگ ها تغییر می کنند و نوزاد می تواند تمایز بین آن ها را تشخیص دهد. سعی کنید رنگ های جدید را در کتاب ها، اسباب بازی ها و لباس ها به او نشان دهید.


نوزاد چهارماهه در هفته چهارم


در پایان شما را با اتفاقاتی که قرار است در هفته آخر چهار ماهگی نوزاد بیافتد آشنا می کنیم:


چگونگی رشد نوزاد چهار ماهه


استفاده از حمام یا داستان پیش از خواب به نوزاد کمک می کند راحت تر بخوابد. بهتر است هر شب الگوی خاصی برای خوابیدن نوزاد در نظر بگیرید تا نوزاد آرامش بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال: شیر دادن، حمام کردن، لباس راحت تن نوزاد کردن، کتاب خواندن، آهنگ خواندن و قرار دادن نوزاد در تخت و یا برنامه دیگری که خودتان با آن راحت تر هستید. 


این برنامه منظم به شما و نوزاد زمان کافی می دهد تا با یکدیگر باشید. می توانید با همسرتان وظایف را تقسیم کنید و هر کسی کاری را انجام دهد یا یک شب در میان نوبت شما یا همسرتان باشد.


زندگی شما در هفته چهارم نوزاد چهارماهه: مراقبت از خودتان


پس از تولد نوزاد، زندگی شما تغییر زیادی کرده است و تمام وقت خود را برای نوزاد می گذارید بنابراین وقت زیادی برای فعالیت های خود ندارید. سعی کنید راهی پیدا کنید که فعالیت های خود را نیز انجام دهید تا نسبت به مراقبت نوزاد خسته نشوید:


به یک گروه خانوادگی بپیوندید. گروهی پیدا کنید که فعالیت های مورد علاقه شما را انجام می دهند. به عنوان مثال مادرهای شیرده، مادرهای شاغل و ... یا با گروهی از همسایه ها آشنا شوید.


 در دسترس باشید. با دوستان و فامیل و نزدیکان در تماس باشید یا با افراد دیگر در گروه های اجتماعی ارتباط داشته باشید.


زمانی برای خودتان بگذارید. سعی کنید استراحت کنید. حداقل روزی نیم ساعت برای خودتان زمان بگذارید.


کتاب بخوانید. هنگامی که نوزاد خواب است کتاب بخوانید. این کار به شما کمک می کند آرام شوید.


گفتگوی بزرگسالان. با تلفن یا حضوری، با دوستان، پدر و مادر و یا خواهر و برادر خود صحبت کنید.


تکامل نوزاد چهارماهه در هفته چهارم


- رشد نوزاد در این ماه خیلی سریع تر از قبل شده است.


هنگامی که به پشت می خوابد، سرش را بالا می گیرد و با شانه هایش تلاش می کند بلند شود. اگر او را بر روی شکم قرار دهید، با استفاده از دست ها و پاها تلاش می کند بالاتر بیاید. این کار باعث قوی شدن گردن نوزاد می شود و به کنترل سر در هنگام نشستن کمک می کند.


- در این ماه هنگامی که نوزاد را می نشانید، سرش را به راحتی راست نگه می دارد. ستون فقرات نوزاد صاف است بنابراین راحت می نشیند.


- در این ماه که نوزاد می تواند بنشیند، عضلات گردنش قوی شده اند و می داند پایش را کجا قرار دهد، می تواند با کمک شما شروع به چهار دست وپا راه رفتن کند، بایستد و راه برود.


- نوزاد در این ماه کلمات جدیدی یاد می گیرد. سعی می کند به کلمات گوش دهد و آن ها را تکرار کند. همچنین گاهی به دهان شما نگاه می کند و نوع ادای کلمات را تقلید می کند.


عفونت گوش نوزاد چهارماهه


عفونت گوش در نوزادان زمانی اتفاق می افتد که باکتری یا ویروس و مایع پشت گوش داخلی نوزاد در مسیر خود گیر کرده باشد. عفونت گوش باعث درد، تورم و تب می شود و در نوزادان رایج است. تقریبا نیمی از نوزادان در سال اول زندگی حداقل یک بار دچار این مشکل می شوند.


علائم عفونت گوش


از دست داشتن اشتها: عفونت گوش باعث درد در هنگام جویدن یا مک زدن می شود. به همین دلیل نوزاد در این زمان شیر نمی خورد و یا به سختی این کار را انجام می دهد.


کشیدن مداوم گوش: یکی دیگر از علائمی است که نوزاد نشان می دهد این است که دائما گوش هایش را با دستش می کشد. 


تب: که بین صد تا صد و چهار درجه فارنهایت یا 37.7 الی 40 درجه سانتی گراد است.


تغییر ناگهانی در حال روحی: که با سرما خوردگی همراه است. فشار وارده بر گوش بخصوص هنگامی که نوزاد دراز کشیده استباعث ایجاد درد می شود. بنابراین باعث بهانه گیر شدن نوزاد خواهد شد. 


ترشحات گوش:  که زرد، سفید، یا خونی می باشند.

اسهال: عفونت گوش توسط ویروسی ایجاد می شود که بر سیستم گوارشی تاثیر می گذارد و باعث اسهال نوزاد نیز می شود. 


درمان عفونت گوش


عفونت گوش معمولا خود به خود از بین می رود. اما برخی پزشک ها قرص های آنتی بیوتیک را برای جلوگیری از بدتر شدن عفونت تجویز می کنند. پزشک نوزاد معمولا استامینوفن کودکان نیز تجویز می کند تا درد و تب کاهش یابد و این دارو معمولا پس از دو روز اثر می کند.


برای جلوگیری از عفونت گوش چه کاری می شود انجام داد؟


1- نوزاد را از دود سیگار دور نگه دارید زیرا باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی نوزاد می شود.


2- شیردهی را ادامه دهید. مطالعات نشان می دهد نوزادانی که شیر مادر می خورند کمتر تحت تاثیر عفونت گوش قرار می گیرند.


3- تمام واکسیناسیون نوزاد را به موقع انجام دهید. این کار احتمال عفونت گوش را کاهش می دهد.


4- سعی کنید کمتر به نوزاد پستانک بدهید زیرا باعث افزایش احتمال عفونت گوش می شود.


5- سعی کنید بعد از حمام با سشوار از راه دور یا دستمال تمیز گوش نوزاد را خشک و تمیز کنید. 


اگر نوزاد را به مهد کودک می برید، سعی کنید مهد او را عوض کنید و به محلی خلوت تر او را انتقال دهید. این مسئله میزان جرم اطراف نوزاد را کاهش می دهد بنابراین احتمال ابتلا به عفونت گوش نیز کمتر می شود. 


تغذیه نوزاد چهار ماهه


در چهار تا شش ماه اول زندگی، نوزاد تمام مواد غذایی لازم را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند. اما پدر و مادر دوست دارند زودتر غذاهای کمکی به نوزاد بدهند. سیستم گوارشی نوزاد در حال حاضر بهبود یافته است و می توانید کم کم به او غذای جامد بدهید. اما بهتر است تا 6 ماهگی نوزاد صبر کنید.


انجام این کار در وقت مناسب باعث می شود احتمال واکنش های آلرژیک کاهش یابد. پیش از دادن غذای جامد به نوزاد با پزشک مشورت کنید.


بازی با نوزاد چهار ماهه


می‌توانید از اسباب‌بازی‌هایی که می‌تواند حرکت سر را در آنها تقویت می‌کند،‌ استفاده کنید. اسباب بازی‌هایی که از تخت شدن پشت سرش جلوگیری کند. این سن بهترین زمان برای قرار دادن اسباب بازی روی شکم و پای نوزاد است. به این ترتیب او نه تنها انگیزه تمرین مهارت‌های جدید و آوردن چانه به سمت قفسه سینه را پیدا می‌کند بلکه شروع به رساندن دست‌هایش به هم و پا زدن می‌کند که جزو مهارت‌های مهم این محدوده سنی است. قرار دادن یک اسباب بازی نرم مانند یک خرس زیبا و نرم روی قفسه سینه کودک برای مدت طولانی میتواند موثر باشد.


زمانی که نوزادان راست نگه داشتن سر را آموختند دیگر مجاز هستید که نشستن را با آنها تمرین کنید. برای نشستن نوزاد توانایی کنترل سر بسیار حیاتی و مهم است. نوزادان برای نشستن از دست‌ها، پاها و باسن کمک می‌گیرند. هر چقدر تمرین آنها برای چهار دست و پا رفتن بیشتر باشد، توانایی نشستن هم زودتر به وجود خواهد آمد. فقط یادتان باشد که تمامی تمرینات نشستن باید روی سطوح نرم و امن صورت بگیرد.


نشاندن نوزاد چهار ماهه


نوزادان از ۴ تا ۷ ماهگی توانایی نشستن پیدا می‌کنند. در این سن، نوزاد توانایی‌های متفاوتی پیدا می‌کند. در ۸ ماهگی دیگر نوزادتان بدون نیاز به هیچ کمکی می‌تواند بنشیند اما قبل از آن در بازه سنی که نام برده شد باید برای نشستن به او کمک کنید و مراقب کمرش باشید. 


در حوالی ۴ ماهگی، نوزادتان قادر به بالا گرفتن سر کوچک خود خواهد بود. البته تا حدی به کمک هم نیاز دارد ولی ماهیچه‌های گردن قوی‌تر شده‌اند بنابراین این توانایی راست نگه داشتن سر وجود دارد. برای اینکه مهارت راست نگه داشتن سر و کم‌کم نشستن نوزاد بیشتر و بیشتر شود، بهتر است از یک تمرین استفاده کنید؛ دست‌های نوزاد را محکم نگه دارید و او را با شکلک‌های خنده‌داری که با صورتتان درمی‌آورید، تشویق به بلند شدن به سمت خود کنید.


بیماری چشم صورتی


این بیماری نوعی تورم چشم است که به دلیل حساسیت یا باکتری و ویروس ایجاد می شود. در این بیماری قسمت سفید داخل چشم نوزاد و پلک او تحت تاثیر قرار می گیرد. چشم او قرمز می شود و از آن آب می آید یا ترشحات خشک سفید یا زرد یا سبز از چشم نوزاد خارج می شود. نگران نشوید فقط با خونسردی به دنبال درمان آن باشید. 


اگر نوزاد دچار بیماری چشم صورتی شد چه کاری می توانم انجام دهم؟


بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. پزشک باید چشم نوزاد را بررسی کند و براساس دلیل ایجاد مشکل نحوه درمان را به شما بگوید. همچنین پیش و بعد از بررسی چشم نوزاد، دست های خود را بشویید تا عفونت گسترده نشود. تمام ملحفه ها و پتوهای نوزاد را هر روز تا زمان بهبود بشویید.


درمان بیماری چشم صورتی


همان طور که گفتیم درمان به دلیل بیماری بستگی دارد:

اگر دلیل بیماری باکتری باشد، پزشک آنتی بیوتیک،  به خصوص قطره چشم تجویز می کند.


اگر دلیل بیماری ویروس باشد، پزشک توصیه می کند چشم را شستشو دهید و آن را گرم نگه دارید. پس از یک هفته بیماری درمان می شود.


اگر دلیل بیماری حساسیت باشد، پزشک منبع آن را تعیین می کند. همچنین استفاده از قطره چشم نیز توصیه می شود.

گاهی اوقات مجرای اشک بسته نو زاد باعث ایجاد عفونت میشود. بسته به دلیل بیماری، پزشک ماساژ مجاری اشک یا استفاده از کمپرس آب گرم را تجویز می کند. اگر مجاری باز هم بسته بماند، پزشک شما را به چشم پزشک معرفی می کند. در موارد نادر نیاز به عمل جراحی است.


سندروم لرزش نوزاد


سندروم لرزش نوزاد نوعی بیماری جدی است که به خاطر آسیب به مغز ایجاد شده و با لرزش شدید نوزاد دیده می شود. این بیماری باعث حرکت مغز در جمجمه می شود. نوزاد به آسیب خیلی حساس است زیرا عضلات گردنش به اندازه کافی قوی نیستند و نمی توانند سرش را حمایت کنند. این مشکل باعث آسیب به چشم، کوری و مشکلات دائمی مغز می شود. همچنین گاهی باعث مرگ می شود.


آیا رفتارهای داخل منزل باعث ایجاد بیماری می شوند؟


بازی کردن با نوزاد باعث ایجاد سندروم لرزشی نمی شود. همچنین تاب دادن نوزاد، ویبره یا رانندگی در جاده ناهموار نیز باعث این بیماری نمی شود. این بیماری در اثر خشونت و ضربه شدید ایجاد می شود. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که فرد کنترلش را در هنگام حمل نوزاد از دست بدهد.


علائم بیماری چیست؟


نوزادی که می لرزد استفراغ می کند و مشکل غذا خوردن و تنفس دارد و بهانه گیر می شود. اگر علائم بیماری را مشاهده کردید سریعا با پزشک تماس بگیرید. امکان دارد شرایط نوزاد بدتر شود و آسیب مغزی دائمی شود. بنابراین سعی کنید تمام علائم را به پزشک اطلاع دهید.


نگرانم نوزادم را تکان شدید دهم. در این حالت چه کاری باید انجام دهم؟


مراقبت از نوزاد کار سختی است. بنابراین در هنگام عصبانیت سعی کنید راه های آرام کردن خود را بیاموزید به عنوان مثال نفس عمیق بکشید، زمان کوتاهی با خود بگذرانید و با پزشک، دوست یا همسرتان تماس بگیرید. اگر فکر میکنید به قدری عصبانی هستید که نزدیک بودن شما به نوزاد خطرناک است، او را در گهواره یا جایی امن قرار دهید، از منزل خارج شوید و بگذارید نوزاد تا زمانی که کسی برای کمک می رسد گریه کند. 


نکته پایانی


در پایان امیدواریم از این ماه نیز لذت ببرید و نوزاد شما با مراقبت ها و شرایط مطلوب دچار هیچ کدام از بیماری های گفته شده نشود. اما اگر هم این اتفاق افتاد لطفا آرامش خود را حفظ کنید و بدانید که این موضوع فقط برای نوزاد شما نیست و خوشبختانه برای اکثر بیماری های نوزادان در این زمان راه های درمان مناسب و کارآمدی وجود دارد.


منبع ترجمه : verywellfamily.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده