خرید از سراسر دنیا


» آموزش توالت رفتن

آموزش توالت رفتن

چه زمانی باید آموزش توالت رفتن را به کودکان شروع کنیم؟


کودکان برای رسیدن به زمان آموزش توالت رفتن باید به پیشرفت جسمی و عاطفی خاصی دست یابند. زودترین زمان ممکن برای آموزش توالت رفتن در 18 ماهگی و دیرترین زمان نهایتا در 24 ماهگی است . بنابراین اشتباه است که آنها را قبل از این سنین مجبور به آموزش توالت رفتن کنید. دختران می توانند چند ماه زودتر از پسران به آموزش توالت برسند.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


زمان شروع آموزش توالت رفتن نباید با اتفاقاتی مثل به دنیا آمدن خواهر و برادر جدید، وجود تنشی در خانواده ، جا به جایی که به تازگی رخ داده باشد و اتفاقاتی از این قبیل همراه باشد چرا که باعث استرس در کودک و عدم توانایی و آمادگی کامل او برای آموزش میشود.


علائمی که نشان می دهد کودک برای آموزش توالت رفتن آماده است چیست؟


قبل از شروع آموزش توالت ، او باید علائمی را نشان دهد كه نشان می دهد كودك برای آن آماده است. کودکی که آماده نیست احتمال شکست خوردنش در این آموزش بیشتر وجود دارد اگر والدین یا مراقبان علاقه خوبی به کودک داشته باشند ، ممکن است این علائم را مشاهده کرده باشند. علائم جسمی ، روحی و روانی وجود دارد که نشانگر آمادگی کودک است.


علائم جسمی :


خشک ماندن کودک بیش از 2 ساعت در روز ، کاهش تعداد استفاده از پوشک در طول روز ، ، نشستن ، چمباتمه زدن ، پیاده روی کودک و غیره. علائم مرتبط هستند.


علائم روانی :


توانایی اینکه کودک میتواند خواسته های خود را بیان کند یکی از مهم ترین علائم روانی کودک برای آماده بودن او برای این آموزش به حساب می آید چراکه کودک تا نتواند نیازهای خود را به دیگران بفهماند نمیتواند به دیگران بفهماند که نیاز دارد به توالت برود.


علائم روحی :


اشتیاق به تقلید از اعضای خانواده ، تمایل به رضایت والدین ، ​​عدم توانایی تحمل پوشکهای خیس یا مرطوب ، تمایل به نشستن در توالت به مدت 5-10 دقیقه از جمله علائم روحی برای آمادگی این آموزش محسوب میشود.


والدین نیز باید برای آموزش توالت رفتن به کودک آماده شوند. خانواده باید زمان مناسب را درک کنند ، بتوانند آمادگی کودک ، عدم وجود فشارهای خانگی را درک کنند و در مورد این موضوع با سایر اعضای خانواده بحث کنند و همگی خود را برای آموزش به کودک آماده کنند.


چگونه باید آموزش توالت رفتن انجام شود؟


پس از تصمیم گیری در مورد زمان مناسب ، باید گفتگو با کودک در مورد موضوع انجام شود. این مکالمات می تواند شامل موضوعاتی از جمله این که تو دیگر بزرگ شده و نباید از پوشک استفاده کنی و یا اینکه ببین برادرت از توالت استفاده میکند و... باشد.


هنگامی که متوجه شدید کودک حاضر به درک موضوع است ، می توانید با کودک خود به خرید یک توالت کوچک بروید. نحوه استفاده از آن بدون مزاحمت دیگران را به کودک خود توضیح دهید . شما میتوانید توالت را در صورت نیاز به استفاده، در حمام یا همان سرویس بهداشتی یا حتی حیاط خانه خود قرار دهید. می توانید کودکانی را که از توالت استفاده می کنند ، را برای کودک خود مورد تمثیل قرار دهید.


برای شروع ، خوب خواهد بود که 3 بار در روز به مدت 5-10 دقیقه کودک شما در توالت کوچک خریداری شده بنشینید. 20-30 دقیقه بعد از غذا ممکن است زمان مناسبی باشد. همین پیشنهاد باید بارها و بارها با صبر و حوصله انجام شود و در صورت موفقیت ، باید به کودک خود پاداشی دهید. می توانید از او تعریف و تمجید کنید ، با او بازی کنید، برایش خوراکی مورد علاقه اش را بخرید ، او را به پارک و یا گردش ببرید ، اجازه دهید کارتون مورد علاقه اش را تماشا کند و...


اگر کودک شما در آموزش فورا موفق نشد و شکست خورد هرگز او را تنبیه و یا مجازات نکنید چرا که ترس از عدم موفقیت فقط تاثیر عکس روی کودک شما میگذارد. آموزش توالت می تواند 6 الی 8 ماه طول بکشد. به خانواده ها باید یادآوری شد که در این روند عصبی نشوند ، سعی کنند احساسات خود را کنترل کنند ، روی موضوع تمرکز کنند ، انعطاف پذیر باشند زیرا هر کودکی می تواند متفاوت با دیگری باشد.


در طول آموزش توالت ممکن است مشکلاتی ایجاد شود. ممکن است کودک کاملاً از توالت رفتن امتناع ورزد ، ممکن است به هیچ وجه علاقه ای نداشته باشد ، ممکن است کودک برای مدتی روی توالت بشیند ولی از انجام کار امتناع ورزد یا بهانه بیاورد که این کار او را اذیت میکند ، گاهی اوقات مدفوع خود را نگه می دارد و روزها یبوست خواهد داشت. بهتر است در این حالت شما از اصرار امتناع ورزید و اجازه دهید کودک هر موقع که آماده بود با میل خودش این کار را انجام دهد. در این حالت ، "نفس عمیق بکشید و بنشینید ، عصبانی نشوید ، ناامید نشوید ، هیچ کودکی از آموزش توالت مادام العمر شکت نخواهد خورد بلکه زمان موفقیت هر کودک در این آموزش با کودک دیگر متفاوت است ، شما بعد از مدتی دوباره امتحان خواهید کرد ، در عین حال سعی کنید او را بهتر بشناسید ، حتی اگر کودک شما بارها در آموزش شکست خورد ، او را دوست داشته باشید طوری که کودک همچنان احساس کند که هنوز هم عشق شما نسبت به او پا برجاست" . اگر یبوست ایجاد شده است ، می توان از مشاوره پزشکی در داروخانه ها و مطب ها استفاده کنید و با دارو این مشکل را حل کنید.


بنابراین مهم ترین نکته در آموزش توالت رفتن کودکان صبر و شکیبایی والدین کودک است . پس بیایید با شکیبایی این آموزش را به فرزندان خود ارئه کنیم.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligim.gov.tr


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده