دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» عادت مکیدن انگشت در کودکان

عادت مکیدن انگشت در کودکان

عادت چیزی است که به راحتی می توان آن را به دست آورد و از دست دادن آن بسیار سخت است. بیشتر عادت ها از زمان وجود کودک در رحم مادر تا پایان دوران کودکی شکل میگیرند. یکی از شایع ترین این موارد به عنوان عادت مکیدن انگشت است. عادت مکیدن انگشت میتواند از زمان وجود کودک در رحم رخ دهد و ادامه دار نیز میتواند باشد.


این عادت که در نوزادان مشاهده می شود ، برای بیشتر مادران به عنوان "کودک من گرسنه است" قابل درک است. اما دلایل زیادی وجود دارد که باعث این عادت می شود. اگرچه مکیدن انگشت شست فرزند شما تا سن 4 تا 5 سالگی به عنوان یک رفتار طبیعی دیده می شود ، اما ادامه در سنین بعدی ممکن است تبدیل به یک مشکل بزرگ شود

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


مضرات مکیدن انگشت چیست؟


در طی دوره نوزادی تا کودکی ، عادت مکیدن انگشت به دست آمده ممکن است صدمات مختلفی را به کودک شما وارد کند. این  عادت ممکن است باعث شود کودک کمتر شیر بخورد و شیر مادر را کمتر دریافت کند و یا بعضی اوقات ، با استفاده از انگشت خود ممکن است برای جلوگیری از خارش دندان های در حال رشدش کمک بگیرد و باعث آسیب رساندن به دندان یا انگشتش شود.


مکیدن انگشت ، که با بزرگ شدن کودکان ادامه می یابد ، ممکن است ساختار دندان آنها را مختل کند. اگر کودکی دارید که از زمان شیرخوارگی این عادت را ادامه داده است ، باید فورا تدبیری بیاندیشید که این عادت را ترک کند.


یکی از مضرات عادت مکیدن انگشت این است که بر گفتار فرزند شما تأثیر منفی می گذارد. زیرا مکیدن مکرر انگشت باعث به وجود آمدن اختلالات در فک کودک شما شده و در نتیجه اختلال گفتار بروز می کند. این اختلال می تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند لکنت شود. این امر می تواند اعتماد به نفس کودک را در سالهای بعد از بین ببرد..


به منظور پیشگیری از این عادت، لازم است مشاهده کنید که در چه شرایطی رفتار ایجاد می شود و به دنبال پاسخی به این سؤال باشید که چگونه جلوی مکیدن انگشت در نوزادان را بگیرید.


عادت مکیدن عادتی نیست که بخواهد شمارا خیلی نگران کند و بسیار طبیعی است که کودک در سنین ابتدایی این کار را انجام دهد زیرا ذات کودک تمایل به مکیدن دارد.


با این حال ، هنگامی که این رفتار برای مدت طولانی ادامه یابد ، می تواند مشکلات جدی تری را به همراه داشته باشد که در سالهای بعد به آنها آسیب برساند. بنابراین ، هنگامی که فکر می کنید برای کنترل روند کار باید مکیدن انگشت را متوقف کنید ، می توانید از روش های زیر استفاده کنید.


زمان مکیدن انگشت را بدانید


کاملاً طبیعی است که این عادت منفی فرزند شما که 3-4 ساله است شروع به نگرانی شما کند. برای متوقف کردن این رفتار ، ابتدا باید بدانید که فرزند شما در چه شرایطی این عمل را انجام می دهد. کودک شما می تواند هنگام خواب انگشت خود را بمکد ، یا کودک شما می تواند این رفلکس را در طول تماشای کارتون مورد علاقه اش به نمایش بگذارد.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


برای جلوگیری از این رفتارهایی که مشاهده کرده اید روشهایی ایجاد کنید. به عنوان مثال ، اگر او این کار را هنگام تماشای کارتون انجام داده است ، کارهایی را پیدا کنید تا او را منحرف کنید. در حین انجام این حواس پرتی ها ، مراقب باشید که کودک متوجه حساس شدن شما نشود چرا که اینگونه موفق به ترک آن عمل نخواهید شد.


با او صحبت کنید


دامنه سنی 3 تا 4 سالگی مهمترین سنی است که کودکان دوست دارند با آنها صحبت شود. در این سن کودک شما برای یادگیری آزاد است. اگر فرزند کوچک دارید با او صحبت کنید. برقراری گفتگو و برقراری ارتباط باعث می شود کودکان در هر سنی احساس امنیت کنند و باعث تقویت رفتار مثبت در آنها میشود.


شما میتوانید با حرکات و گفت و گوی خود به او بیاموزید که این کار اشتباه است و او را از انجام این عمل باز دارید.


از اشیاء کمک بگیرید


ممکن است کودک برای جلوگیری از خارش دندان از مکیدن انگشت استفاده کند شما میتوانید از ابزار هایی نرم مانند دندونی ها که در تمام فروشگاه ها یافت میشود کمک بگیرید.


یک سیستم مبتنی بر اعتماد و پاداش ایجاد کنید


کودک ، به ویژه در سنین پایین می خواهد همه کارها را خودش انجام دهد. از این عمل کودک جلوگیری نکنید. بگذارید او با ریختن و شکستن ، انجام کار درست و یا اشتباه را یاد بگیرد. به آنها فضا دهید.


رفتار بد کودک را به او بگویید و در صورت تکرار نکردن به کودک خود جایزه بدهید مثلا با او بازی کنید یا خوراکی مورد علاقه اش را تهیه کنید.


مجازات و تنبیه کودک می تواند تاثیر عکس داشته باشد


مطالعات نشان داده است که برخی از عادت ها در کودکان ناشی از فشارهای روانی است. بنابراین مجازات کردن او می تواند باعث شود کودک احساس فشار کند و منجر به مشکلات روحی جدی تری در آینده شود. برعکس ، به جای مجازات ، بهتر است که مکیدن انگشت را نادیده بگیریم یا در هنگام عدم نمایش رفتار ، به او پاداش دهیم.


از کودک خود غفلت نکنید


کودک شما در این سن نیاز به توجه زیادی دارد شرایطی مثل دعوا و جدال در خانه ، وجود خواهر و یا برادر کوچک تر یا بزرگ تر که باعث برانگیخته شدن حسادت کودک شود و شرایطی از این قبیل میتواند مکیدن انگشت در کودکان را تشدید کند پس از کودک خود غافل نشوید


بعضی اوقات مادران می گویند: "کودک گرسنه است بنابراین انگشت خود را می مکید." ما می دانیم که این عمل به عنوان یک حرکت طبیعی در نوزادان دیده می شود. شما تنها باید مراقب باشید این رفتار ها تا قبل از سن 5 سالگی به پایان برسد وگرنه مشکل ساز خواهند شد. تنبیه کردن برای رهایی از این عادت راه حل درستی نیست و ممکن است حتی تاثیر عکس داشته باشد.


کودکان همیشه توجه ، عشق و زمان می خواهند. اگر به رغم انجام همه کارها کودک شما همچنان به رفتار خود ادامه میدهد ، مشاوره با روانشناس یا پزشک اطفال بدون اتلاف وقت مفید خواهد بود.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : bebek.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده