بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» خوابیدن کودکان با والدینشان

خوابیدن کودکان با والدینشان

خوابیدن نوزادان در کنار مادر خود می تواند مزایای بسیاری برای نوزادان به همراه آورد. با این وجود ، وقتی صحبت از کودکان بزرگتر می شود که در کنار مادران خود می خوابند ، دیدگاه های مختلفی وجود دارد.

در این مقاله دیدگاه های مختلفی را در مورد این موضوع بررسی خواهیم کرد. با این حال ، باید به خاطر داشته باشید که متغیرهای متنوعی وجود دارد. به عنوان مثال ، سن کودک ، مسائل فرهنگی و عوامل اقتصادی و اجتماعی فقط تعداد کمی از آنهاست.


بسیاری از مطالعات تا حد زیادی در مورد بهترین موقعیت های نوزادان هنگام خواب موافق هستند. والدین باید از این موقعیت ها آگاه باشند تا خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد را کاهش دهند.

در برخی موارد ، متخصصان اظهار می دارند خطراتی وجود دارد که نوزادان بتوانند با مادران خود در همان تختخواب بخوابند. به عنوان مثال ، اگر یکی از والدین سیگار بکشد ، این می تواند به کودک آسیب برساند. به علاوه ، خطر خفگی نیز وجود دارد. برای کاهش این خطر ، نوزادان می توانند در همان اتاق والدین خود بخوابند ، اما آنها نمی توانند در همان تخت بخوابند.بلکه والدین باید تختی مناسب نوزاد فراهم کرده و آن را مجاور تخت خود قرار دهند.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

آنچه می توانیم بیان کنیم این است که خوابیدن نوزادان با مادران خود هنگام تغذیه با شیر مادر مزایای بزرگی را ارائه می دهد. بنابراین ، هنگامی که نوزادان با مادر خود می خوابند ، این امر به تغذیه با شیر مادر کمک می کند.


بیشتر تحقیقات در مورد خوابیدن کودک با والدین خود به خصوص در ماه های اول یا سال های زندگی متمرکز است. در مراحل بعدی مشاهده می شود که عادت های خواب با عوامل فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بسیار مرتبط است.


براساس همان داده ها ، بین ظرفیتهای شناختی و خواب رابطه معنی داری وجود ندارد. به همین ترتیب ، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه خوابیدن نوزادان با مادرانشان میتواند بر رفتار آنان تاثیر بگذارد وجود ندارد.


پس آیا کودکان باید با مادران خود بخوابند؟


جنبه های مثبت


خوابیدن در کنار هم می تواند پیوند مثبتی بین مادر و کودک ایجاد کند.


خوابیدن در کنار هم می تواند به تنظیم تنفس کودک کمک کند.


در برخی موارد خاص ، خوابیدن در کنار هم می تواند به حل مشکلات خواب کودک کمک کند.


همچنین می تواند به خودباوری و توانایی کودک در تحمل استرس کمک کند.


جنبه های منفی احتمالی


خوابیدن در کنار هم در واقع همانطور که می تواند به مشکلات خواب کمک کند میتواند باعث افزایش مشکلات خواب کودک نیز شود. این اتفاق زمانی می افتد که یکی از والدین در طول شب از بی خوابی یا خواب متناوب رنج ببرد.


این امر می تواند بر استقلال کودک و توانایی معاشرت کودک تأثیر منفی بگذارد.


در بعضی موارد ، عصبانیت و استرس والدین را افزایش می دهد.


در هر صورت ، مطالعات نشان می دهد که کودکان نباید بیش از 5 یا 6 سال در کنار والدین خود بخوابند. با این وجود ، این امر به مادر و فرزندان و وضعیت خاص هریک نیز بستگی دارد.


با این حال ، روند قرار دادن کودک در رختخواب خود باید تدریجی باشد. به عنوان مثال ، والدین می توانند با روزهای متناوب یا با قرار دادن تخت برای فرزندان خود در کنار تختخواب خود شروع کنند.


نکاتی برای کمک به خواب بهتر کودکان


اول از همه ، کارشناسان از تماشای تلویزیون در شب درست قبل از خواب هشدار می دهند. این عادت ساعات استراحت کودکان را کاهش می دهد. به نوبه خود ، کودکان باید در فعالیتهای دیگری ، مانند خواندن کتاب یا گپ زدن با اعضای خانواده ، شرکت کنند. ماساژ راه دیگری برای کمک به کودکان مضطرب است تا قبل از خواب آرام شوند.


ثانیا ، برای کودکان مهم است که وعده های غذایی متعادل و کامل را برای شام میل کنند. ما باید از دادن تنقلات به فرزندان خود قبل از شام بپرهیزیم. به عنوان مثال ، شما باید شکر و شکلات و مشتقات آنها را برای صرف شام حذف کنید.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : www.eufic.org


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده