خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کرونا ویروس و بارداری

کرونا ویروس و بارداری

آیا زنان باردار می توانند کروناویروس را به نوزادان خود منتقل کنند؟


چند مطالعه در مورد بارداری و COVID-19 تاکنون گفته است که زنان باردار نمی توانند کرونا ویروس را به نوزادان خود منتقل کنند. در این مقاله ما در مورد آخرین تحقیقات برای شما خواهیم گفت.


این موارد برخی از تحقیقات بیشتر در مورد همه گیری کرونا ویروس را به همراه می آورد. سوالی که در ابتدای شیوع این بیماری بوجود آمد ، درمورد زنان باردار بود و اینکه آیا این زنان می توانند نوزادان خود را آلوده کنند یا خیر.


تجربیات گذشته در مورد همه گیری ها از ابتدا جامعه علمی را برانگیخته است. بسیاری از بیماری های ویروسی که باعث مشکلات تنفسی می شوند ، شیوع بالاتری در بین زنان باردار و جنین آنها مشاهده می شود. دو شیوع کروناویروس قبلی ، 2002-2003 و 2012-2013 ، از مادر به جنین منتقل نشده بودند ، اما عوارض در برخی از حاملگی ها رخ داده است. زنان باردار آلوده در طی این اپیدمی ها در مقایسه با سایر افراد در معرض خطر سقط جنین بودند.


به طور مشابه ، در طول همه گیر آنفولانزای H1N1 در سال 2009 ، زنان باردار گروه در معرض خطر بودند. فوراً قرنطینه و اقدامات ویژه ای توصیه شد و پزشکان توصیه کردند که به جای زایمان طبیعی ، سزارین زایمان کنند.


براساس همه مواردی که تاکنون به آنها اشاره کردیم ، مراکز مطالعات علمی در چین این موضوع را بررسی کرده اند که آیا زنان باردار می توانند نوزادان خود را به کرونا ویروس را آلوده کنند. حتی اگر از یک گروه محدود استفاده شده باشد ، نتایج اولیه انتقال عمودی را نشان نمی دهد.


انتقال عمودی چیست؟


برای درک اینکه آیا زنان باردار می توانند ویروس را به نوزادان خود منتقل کنند ، باید درک کنیم که چگونه کودک در دوران بارداری با مادر ارتباط برقرار می کند. این ارتباط نزدیک است که از لحاظ تئوری می تواند ویروس را از بدن به بدن دیگر منتقل کند.


جنین از طریق بند ناف و جفت با مادر ارتباط برقرار می کند. این ارتباط مواد مغذی موجود در خون مادر را به کودک در حال رشد منتقل می کند. علاوه بر این ، مواد و باکتری ها در اینجا گردش می کنند.


انتقال عمودی در دوران بارداری هنگامی رخ می دهد که یک پاتوژن به دلیل این دلبستگی جفت از مادر به جنین منتقل می شود. جدیدترین و رایج ترین نمونه آن ویروس نقص سیستم ایمنی بدن ( HIV) است.


با این حال ، انتقال عمودی تنها راهی برای انتقال از مادر به نوزاد نیست. در هنگام تولد طبیعی ، کودک هنگام تماس با غشاهای مخاطی دستگاه تناسلی مادر ، می تواند به یکی از عفونت های مادر آلوده شود. به این عفونت پری ناتال گفته می شود.


سرانجام ، هنگامی که کودک از بدن مادر خارج می شود ، شیر مادر می تواند یکی دیگر از روشهای انتقال باشد. با این حال ، این مورد در مورد همه ویروس ها و باکتری ها صدق نمی کند. برای کسانی که عفونی هستند ، پزشکان توصیه می کنند که مادر شیر مادربه نوزاد داده نشود و از شیر خشک استفاده کنند.


اولین مطالعه برای یافتن اینکه آیا زنان باردار کرونا ویروس را منتقل می کنند یا خیر

محققان اولین تحقیق را در ووهان انجام دادند ، شهری که در آن همه گیر کرونا ویروس شروع شده است. محققان زنان باردار و فرزندانشان را که دارای عفونت SARS-CoV-2 در بیمارستان اتحادیه بودند ، آزمایش کردند.


اول از همه ، هیچ علائمی از وجود coronavirus در نوزادان این مادران مشاهده نشده است. هیچکدام از آنها تب نداشتند ، و سرفه های خشک نیز نداشتند. با این حال ، به دلیل پروتکل ، پزشکان نوزادان را از بدو تولد جدا کردند تا رشد آنها را مشاهده کنند. آنها نوزادان را برای COVID-19 آزمایش کردند و 100٪ نتایج منفی در کلیه نوزادان بدست آمد.


در تنفس واحد نوزادان عوارضی وجود داشت. برخی دیگر هنگام اقامت در بیمارستان ، بثورات پوستی را تجربه کردند. با این حال ، از آنجا که نتیجه آزمایش عفونت کرونا ویروس منفی بود ، محققان می گویند که ما نمی توانیم این علائم را با SARS-CoV-2 مرتبط کنیم. با این حال ، ما هنوز برای تأیید یا از بین بردن این امکان ، تحقیقات گسترده تری نیاز داریم.


زنان باردار و اقدامات ضرورری


اگرچه مطالعات نشان می دهند كه زنان باردار نمی توانند ویروس را به نوزادان خود منتقل كنند ، اما اقدامات پیشگیرانه برای آنها اجتناب ناپذیر است. آنها باید مانند افراد دیگر به قرنطینه و انزوا اجتماعی احترام بگذارند. علاوه بر این ، برخی کشورها به دلیل اقدامات ایمنی که همیشه در موارد مربوط به بارداری انجام می شود ، محدودیت هایی را برای زنان باردار افزایش داده اند. برای مثال اجازه کار داده نشد و رفتن به اماکن شلوغ ممنوع اعلام شد.


مهم است که زنان باردار بتوانند به راحتی از راه دور به متخصص زنان دسترسی چیدا کنند. به این ترتیب ، آنها می توانند از مراجعه به مراکز درمانی که در آن می توانند آلوده شوند ، خودداری کنند.


اگرچه شرایط آلودگی عمودی تأیید نشده ای وجود دارد ، اما زنان باردار هنوز می توانند شکل جدی COVID-19 را دریافت کنند ، که می تواند عوارض جدی در بارداری آنها ایجاد کند. به همین دلیل ، اقدامات پیشگیری در زنان باردار از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، به ویژه اگر دارای سابقه پزشکی در زمینه بیماریهای تنفسی مانند آسم باشند.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده