دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تهیه غذای سالم برای کودک شما

 تهیه غذای سالم برای کودک شما


پخت و پز وعده های غذایی سالم برای کودک شما بسیار ساده تر از آن است که تصور کنید. در این مقاله می توانید بهترین نکات و ایده هایی را به دستور العمل خود اضافه کنید .


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

اگر شروع به استفاده از غذاهای کمکی برای کودک خود کرده اید ،پس در این مقاله یاد می گیرید که با کمی تلاش غذای سالم را برای کودک خود تهیه کنید.


آیا می خواهید به این گزینه ها نگاهی بیندازید؟


اول از همه ، به یاد داشته باشید که وعده های غذایی شما باید توسط پزشک متخصص اطفال شما تأیید شود.


همچنین باید بدانید که این اولین لحظات غذا خوردن کودک است. به همین دلیل ، مهم است که کودک خود را با مشخصات طعم گسترده ای آشنا کنید.


البته ، شما همچنین می توانید این دستور العمل ها را طوری تنظیم کنید که شامل غذاهایی باشد که فرزند شما قبلاً امتحان کرده است. به یاد داشته باشید ، همیشه توصیه می شود غذاهای جدید را یکی یکی اضافه کنید تا حساسیت های احتمالی غذایی را مشخص کنید.


تهیه وعده های غذایی سالم برای کودک شما


این لیست فقط یک نمونه است. هنگام معرفی غذاهای جدید به رژیم غذایی کودک ، توصیه های پزشک متخصص اطفال خود را دنبال کنید.


قبل از شروع تهیه این وعده های غذایی سالم برای کودک خود در خانه ، مهم است که دقیقاً بدانید که غذاهای مناسب سن کودک را به رژیم غذایی کودک خود اضافه کنید.


بیایید نگاهی به برخی از پیشنهادات کلی بیندازیم:


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

حداکثر 6 ماه: فقط شیر مادر.

بین 6 تا 12 ماه: میوه ها ، سبزیجات ، غلات ، حبوبات ، تخم مرغ ، گوشت ، مرغ ، ماهی و روغن زیتون.

از 12 تا 24 ماه: پنیرهای نرم ، ماست و شیر.

3 سال و بالاتر: کوکی ها ، سیب ها ، هویج خام و هر غذایی که می تواند خطری برای خفگی باشد.


نکاتی درباره آشپزی غذاهای سالم برای کودک شما


میوه و سبزیجات تازه بگیرید. سعی کنید حداکثر ظرف 3 روز از این غذاها استفاده کنید تا ارزش غذایی آنها از بین نرود.


گوشتهای کم چرب را ترجیح دهید. یک راه خوب برای تهیه غذای سالم برای کودک شما خرید گوشت بدون چربی برای جلوگیری از مصرف چربی اضافی است. برای پیدا کردن بهترین گزینه ها و بخش های مربوط به فرزند خود ، با پزشک متخصص اطفال خود مشورت کنید.


اگر فرنی را ترجیح می دهید ، به یاد داشته باشید از گوشت های نرم در قطعات کوچک استفاده کنید. فراموش نکنید که در مورد مواردی که قصد استفاده از آنها را دارید با پزشک متخصص اطفال خود صحبت کنید تا آنها بتوانند به شما توصیه کنند.


توجه به بهداشت در هنگام پخت و پز بسیار مهم است


فراموش نکنید که میوه ها و سبزیجات را بشویید ، سطحی را که روی آن کار می کنید تمیز کنید و در هر غذایی از کارد و چنگال تمیز استفاده کنید. مهم است که از آلودگی متقاطع در مواد غذایی جلوگیری شود.


فراموش نکنید که هنگام پخت و پز ، نمک غذا را حداقل نگه دارید. مقدار نمکی که استفاده می کنید باید حداقل باشد تا از آسیب دیدن به کلیه های فرزندتان جلوگیری شود. تا سن یک سالگی ، مصرف نمک کودک شما نباید بیش از 1 گرم در روز باشد. نوزادان با شروع از 3 سالگی می توانند حداکثر 2 گرم نمک در روز مصرف کنند.


ترجیح دهید به جای روغن های دیگر از روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده ، اسیدهای چرب اشباع نشده و ویتامین E ، یک ویتامین سالم است.

می توانید از روغن زیتون برای پخت و پز و سرخ کردن استفاده کنید (اما هنوز باید مقدار چربی را به حداقل برسانید).


از آب میوه یا آب سبزیجات استفاده کنید. آب سبزیجات هنگام پختن سایر غلات مانند برنج می توانند عالی باشند. این آبها می توانند طعمی متفاوت و جذاب به غلات بیفزایند.


شیر را به فرنی اضافه کنید. اگر می خواهید برای فرزندتان فرنی درست کنید ، ممکن است متوجه شوید که این فرنی خیلی غلیظ است. به همین دلیل می توانید آب یا شیر را به فرنی اضافه کنید حتی می توانید از شیر مادر نیز استفاده کنید.


مواد غذایی را که استفاده نمی کنید منجمد کنید. این ایده خوبی است که مواد غذایی مورد استفاده خود را در بخش های کوچک منجمد کنید تا بعداً بتوانید در وعده غذایی بعدی آنها را استفاده کنید.


سبزیجات مورد نظر خود را انتخاب کرده و آنها را با قطعات کوچک مرغ تا زمانی که پخته شوند ، آنها را بجوشانید. سبزیجات و مرغ را صاف کرده و کنار بگذارید. برنج ها را در آب این مواد بپزید. هنگامی که همه چیز آماده شد ، می توانید غذا را با میکسر،میکس کنید یا آن را با یک چنگال لع کنید و سپس سرو کنید.


یک سیب زمینی بزرگ ، کدو سبز و پیاز را بجوشانید تا پخته شود (همه سبزیجات باید پوست گرفته و برش داده شوند). سپس از مخلوط کن عبور دهید.


عدس سبز را با یک هویج پوست کنده و خرد شده ، نصف پیاز خرد شده و دو گوجه فرنگی پوست کنده شده جوش دهید. هنگامی که وعده غذایی آماده شد ، می توانید آن را میکس کرده و به کودک خود بدهید.


پیاز ، گوجه فرنگی و هویج را همراه با رشته فرنگی های کوتاه برای کودک خود آماده کنید.


اگر قبلاً تخم مرغ را به رژیم غذایی فرزند خود اضافه کرده اید ، می توانید املت را با سبزیجات خرد شده و آب پز درست کنید. این آسان و خوشمزه خواهد بود!


یک کدو تنبل کوچک ، سیب زمینی ، کمی تره و نیم پیاز را با 80 گرم ماهی کم چربی و بدون استخوان (مثل تیلاپیلا) بجوشانید. وقتی همه چیز پخته شد ، آن را از مخلوط کن عبور دهید.


هویج ، کمی تره فرنگی ، 40 گرم لوبیای سبز و 40 گرم گوشت بدون چربی را بجوشانید. آب اضافی را صاف کنید ، آن را درون چرخ گوشت بیندازید. به جای سرخ کردن کباب های گوشتی ، آنها را در فر بپزید.


یک سیب و یک گلابی پوست کنده را به مکعب ها برش دهید و بپزید. هنگامی که نرم شدند میتوانید سرو کنید.

این دسر بسیار آسان است. موز را با یک چنگال خرد کرده و آن را با آب نصف پرتقال مخلوط کنید.

به فرزندتان میوه خرد شده یا تکه های کوچک میوه به همراه ماست بدهید. او آن را دوست خواهد داشت!


موارد کلی که باید در نظر بگیرید


تهیه وعده های غذایی سالم برای کودک شما چندان پیچیده نیست. انتخاب مواد سالم ، استفاده از میوه و سبزیجات تازه ، گوشت کم چرب و غلات کامل و پختن آنها بدون افزودنی مانند، نمک یا شکر.


به یاد داشته باشید که معده فرزند شما کوچک است ، بنابراین نباید آنها را مجبور به خوردن کنید. مقداری که آنها می خورند ممکن است برای شما اندک به نظر برسد ، اما خطر بیشتری برای فرزند شما وجود دارد اگر آنها را مجبور به خوردن کنید. پزشکان توصیه می کنند که نوزادان به تنهایی غذا بخورند ، بنابراین کودک به همان اندازه که لازم باشد ، واقعاً غذا می خورد.


ترجمه از مهناز خلج زاده مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده