دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه می توان از استفراغ و حالت تهوع در کودکان جلوگیری کرد؟

چگونه می توان از استفراغ و حالت تهوع در کودکان جلوگیری کرد؟


اگر فرزند شما استفراغ و حالت تهوع مکرر دارد ، شما باید دستورالعمل پزشک خود را رعایت کنید. احتمالاً گزینه درمانی مناسب برای سن فرزند شما ارائه می دهد.


استفراغ و حالت تهوع در کودکان یک مشکل نسبتاً شایع است. در حقیقت ، التهاب معده و روده اغلب در کودکان خردسال مشاهده می شود.


با این حال ، این وضعیت نگران کننده هنوز خانواده ها را نگران کرده است. در این مقاله نحوه جلوگیری از موارد مکرر استفراغ در نوزادان را توضیح خواهیم داد. علاوه بر این ، ما در مورد دلیل بروز این مشکل و چگونگی مقابله با آن صحبت خواهیم کرد.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


استفراغ و حالت تهوع


اول از همه ، ما می خواهیم در مورد تفاوت استفراغ و حالت تهوع صحبت کنیم. استفراغ زمانی است که غذایی که به معده می رود از دهان خارج می شود. این اقدام غیر ارادی است و نیاز به تلاش دارد. در مقابل ، آنچه ما تهوع می نامیم ، ناشی از بلع نوزادان در اثر غذای بیش از حد و سریع است. در نتیجه این وضعیت ، کودک شما بدون هیچ تلاشی غذا راخود را پس می زند.


بنابراین ، درک تفاوت بین استفراغ و تهوع از آن دشوار است. در حالی که استفراغ شرایطی است که در هر سنی ممکن است رخ دهد ، تهوع به طور کلی در نوزادان شایع است.


برخی می گویند استفراغ چیز مفیدی است. به نوعی ، غذاهایی که برای بدن مضر هستند یا معده قادر به پذیرش آن نیستند برداشته می شوند. با این حال ، استفراغ می تواند مشکلات جدی ایجاد کند ، زیرا در صورت عدم احتیاط های لازم ، عطش ایجاد می کند.


علل استفراغ


معده و التهاب روده می تواند باعث استفراغ مکرر کودکان شود.


در حقیقت ، هنگام استفراغ و حالت تهوع ، دامنه سنی یکی از عواملی است که باید در نظر بگیرید. اما دو دلیل عمده استفراغ و حالت تهوع در کودکان وجود دارد:


گاستروانتریت


 آنچه باعث ایجاد این بیماری می شود ویروس روده است و باعث اسهال و استفراغ می شود.


ریفلاکس معده دستگاه گوارش


 ممکن است نوزادان و خردسالان ریفلاکس را تجربه کنند و همین امر عبور از غذا را دشوار می کند. در نتیجه در این وضعیت کودک شما استفراغ می کند. این مشکل معمولاً بیش از 12 ماه طول می کشد.


علل کمتر شایع استفراغ:


عدم تحمل مواد غذایی و آلرژی ها (مانند لاکتوز)


بیماریهای متابولیک


ورم روده


اگر هر یک از علائم را مشاهده کردید ، حتماً باید به پزشک متخصص اطفال بروید. پزشک شما بیماری را تشخیص داده و در اسرع وقت درمان را شروع می کند.


چیزهایی که باید مراقب آن باشید


اگرچه مشکل استفراغ در مدت زمان کوتاهی از بین می رود ، اما هنوز هم علائم دیگری وجود دارد که باید به آن توجه کنید. بنابراین اگر هر یک از موارد ذکر شده در فرزندتان را مشاهده کردید ، سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید:

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


اگر فرزند شما پس از ضربه به سر ، استفراغ کرد


اگر خون در استفراغ وجود داشته باشد (ممکن است خون در استفراغ نیز قهوه ای باشد)


اگر کودک شما حملات طولانی مدت استفراغ را تجربه کرده است


اگر فرزند شما بی تحرک و بی انرژی است (در برخی موارد ، ممکن است نوزادان بی روح و لعاب به نظر برسند)


اگر در مدفوع کودک خون وجود داشت


اگر درد و تعریق را مشاهده می کنید


اگر مدفوع سبز رنگ است


در صورت تب شدید


درمان


اگر فرزند شما دچار استفراغ است ، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که او را بدون آب رها نکنید. اگر استفراغ مکرر را تجربه می کنید ، باید از کمبود آب بدن کودک جلوگیری کنید.


با این حال ، ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم ، حتما باید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. بسته به سن فرزند شما ، پزشک یا تا زمانی که کودک شما بهبود نیافته باشد ، یک محلول الکترولیتی یا یک رژیم غذایی مایع را توصیه می کند. در هر دو حالت ، سعی کنید کودک خود را بیش از حد آب و مایعات ندهید. در غیر این صورت ممکن است از نوشیدن مایعات امتناع ورزد.


در این مرحله ، باید کمی مراقب باشید ؛ به عنوان مثال ، شما نباید کودک بیمار خود را وادار به خوردن کنید. در عوض ، صبر کنید تا فرزند شما گرسنه شود. اگر او به مدت 8 ساعت استفراغ نکرده است ، سعی کنید وقتی کودک شما گرسنه است ، غذاهای نسبتاً سبکی مانند سوپ ، نان و آبگوشت را برای آنها آماده کنید. اگر فرزند شما هنوز شیر خوار است ، هنگام گرسنگی از شیر مادر او را تغذیه کنید.


چگونه از بروز مشکلات مکرر استفراغ در کودکان جلوگیری کنیم؟


برای جلوگیری از استفراغ ، باید تمام عوامل احتمالی ایجاد کننده آن را از بین ببرید. همانطور که می بینید ، این در واقع یک چیز غیرممکن است. اما در مورد ریفلاکس معده ، اقدامات لازم برای جلوگیری از استفراغ و رفلاکس وجود دارد:


بگذارید فرزند شما بعد از هر وعده غذایی گاز را آزاد کند. بنابراین ، شما احتمال استفراغ را از بین خواهید برد.

عادت های غذایی خود را تغییر دهید. اگر در حال شیردهی هستید ، از بین بردن برخی مواد از رژیم غذایی ممکن است باعث شود کودک شما کمتر استفراغ کند.


اگر در حال استفاده از فرمول خاصی برای تغذیه هستید ، می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

کودک خود را در موقعیتی تغذیه کنید که باعث می شود غذایی که او می خورد ، حرکت رو به پایین (موقعیت عمودی) را آسان تر کند. سپس نگذارید بیش از حد حرکت کند .


سعی کنید به آرامی تغذیه کنید. اگر کودک خود را با یک بطری تغذیه می کنید ، مراقب باشید. اطمینان حاصل کنید که نوک بطری برای دادن شیر کافی است. نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد.


کودک خود را بیشتر اوقات تغذیه کنید. به این ترتیب ، او مجبور نیست به یکباره غذای زیادی هضم کند.


در نتیجه


استفراغ یک مشکل بسیار شایع در نوزادان است. با این وجود ، باید در مورد علائمی که می تواند مشکلات بزرگتری ایجاد کند ، مراقب باشید.


در آخر ، هرگز فراموش نکنید که وقتی صحبت از استفراغ می شود ، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که فرزندتان را کم آب نگه ندارید. همیشه درمورد همه چیز با پزشک خود مشورت کنید ، دستورالعملهایی را که به شما گفته می شود پیروی کنید.


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده