بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» چاقی در دوران کودکی

چاقی در دوران کودکی

چاقی در دوران کودکی / یک مشکل بزرگ


این بیماری با مشکلات سلامتی مختلف در آینده از جمله چاقی و کلسترول بالا در دوران کودکی همراه است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ما را بخوانید!


امروزه چاقی در دوران کودکی یکی از جدی ترین مشکلات بهداشت عمومی است. این یک پدیده در سراسر جهان است و روز به روز تعداد موارد در حال افزایش است. این امر بیشتر مربوط به کشورهایی مانند ایالات متحده است.


گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع

با این حال ، این امر کشور همچنین بر کشورهای کم درآمد نیز تأثیر می گذارد. متأسفانه تخمین زده می شود تقریباً 42 میلیون کودک زیر پنج سال در کودکی با چاقی روبرو بوده اند.


چاقی فقط بیماری نیست که زیبایی ظاهری را تحت تأثیر قرار می دهد. در حقیقت از نظر سلامتی عوارض جانبی جدی وجود دارد. به عنوان مثال ، کودکانی که از چاقی رنج می برند در طول زندگی خطر ابتلا به دیابت یا بیماری قلبی عروقی دارند.


حفظ یک سبک زندگی سالم و خوب خوردن در جامعه برای کودکان دشوار به نظر می رسد. با این حال ، ما باید برای رفع این مشکل تلاش کنیم. در این مقاله ما همه چیزهایی را که باید در مورد چاقی در دوران کودکی بدانید برای شما تعریف خواهیم کرد.


چاقی در کودکی چیست؟


چاقی در دوران کودکی شایعترین اختلال تغذیه ای در این دوره از زندگی است. این به معنای تجمع بیش از حد چربی در بدن است. این مسئله سلامت کودک را در معرض خطر قرار می دهد.


این بیماری است که عوامل بسیاری را شامل می شود. این امر تنها به دلیل تغذیه نیست. فعالیت ژنتیکی و بدنی دو عامل مهم هستند. با این حال ، سوء تغذیه یکی از اصلی ترین مقصران این بیماری است. امروزه مردم مقادیر زیادی مواد غذایی با چربی اشباع شده زیاد و چگالی انرژی زیاد مصرف می کنند.


به طور خلاصه ، چاقی در کودکی در نتیجه رژیم نامتوازن ، سبک زندگی نادرست و ژنتیک رخ می دهد. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم ، مهم است بدانید که این بیماری با مشکلات سلامتی مختلفی از جمله دیابت همراه است.


چگونه بدانیم کودک چاق است؟


در کودکی با دیدن ظاهرها نمی توان چاقی را تشخیص داد. در عوض ، با استفاده از پارامتری به نام "شاخص توده بدنی" یا BMI محاسبه می شود. BMI وزن را به قد ارتباط می دهد و با تقسیم وزن (بر حسب کیلوگرم) بر مربع (در متر) پیدا می شود.


بسیاری از جداول و منابع ، BMI را با سطح استاندارد مقایسه می کنند تا ببینند کودک چاقی دارد یا خیر. با این حال ، استفاده از منحنی صدک برای مقایسه در کودکان نتایج دقیق تری خواهد داشت.


عوامل خطر در ایجاد چاقی در دوران کودکی


همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم ، این بیماری تنها مربوط به تغذیه کودک نیست. در حقیقت عوامل زیادی در پیدایش آن گنجانده شده است. برخی از آنها به شرح زیر است:


ژنتیک


مطالعات متعددی ارتباط بین والدین دارای اضافه وزن و کودکان دارای اضافه وزن را نشان داده اند. اگر والدین چاق باشند ، اظهار می شود که کودک 3 برابر بیشتر در معرض چاق شدن است. 


جالب اینجاست که شیر دادن به نوزاد در سال اول زندگی به این معنی است که وی در کودکی خطر ابتلا به این بیماری کمتر است.


محل تولد


 این امر به این دلیل است که کودکی که در حومه شهر متولد می شود نسبت به کسانی که در شهر بزرگ می شوند دارای شیوه زندگی فعال تری است. کسانی که در حومه شهر رشد می کنند تمایل دارند که از نظر جسمی منفعل تر باشند.


این امر حتی ممکن است با عوامل دیگری مانند خواب و سطح اقتصادی خانواده مرتبط باشد. با این حال ، ما باید روشن باشیم که کلید حل این مشکل تمرکز بر سبک زندگی کودک است.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

چگونه می توان خطر چاقی را کاهش داد؟


این بیماری می تواند بقیه عمر کودک را تحت تأثیر قرار دهد. این امر به این دلیل است که بر ظاهر زیبایی و عزت نفس تأثیر می گذارد ، همچنین منجر به افزایش خطر مواجهه با مشکلات قلبی عروقی و متابولیک می شود.


به همین دلیل ، اقدامات مهم و یافتن راه هایی برای کودکانی که سالم بخورند ، مهم است. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید ، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.


همچنین برای فعال بودن کودکان ایده آل است. گنجاندن ورزش در کارهای روزمره شما باید اولین قدمهایی باشد که برداشته می شوید. علاوه بر این ، این به رشد مهارت های اجتماعی کودک کمک می کند و به او امکان تفریح می دهد.


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده