بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» رفع مشکلات بینایی در کودکان

رفع مشکلات بینایی در کودکان

چگونگی رفع مشکلات بینایی در کودکان خردسال


انجام یک اسکن چشم کامل برای کودکان از چهار سالگی مهم است ، به خصوص اگر سابقه مشکلات چشم در خانواده وجود داشته باشد. در این مقاله می توانید نحوه تشخیص مشکلات بینایی در کودکان را بیاموزید.


مشکلات بینایی مانند استرابیسموس (انحراف چشم) و نزدیک بینی در کودکان برای والدین قابل تشخیص است. با این وجود ، سایر مشکلات بینایی را ممکن است به راحتی متوجه نشوند. بنابراین توجه به برخی از علائم مهم است که ممکن است نشانگر وجود مشکلات بینایی یا بیماری های چشمی در کودکان باشد.


نشانگرهای مشکلات بینایی در کودکان

علائم مشکلات بینایی در کودکان در وهله اول ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. با این حال ، این علائم ممکن است با سردرد و تاری دید همراه شود.


کودک شما ممکن است علائم هشدار دهنده زودرس را نشان دهد ، مانند عدم توانایی صحیح شناختن بستگان از دوردست و نگه داشتن اشیاء ، خیلی نزدیک به صورتش. کودک همچنین می تواند چشمان خود را مالش دهد ، به خصوص اگر خسته باشد. در موارد دیگر ، آنها ممکن است سر خود را برای دید بهتر شیب دهند و از سردرد و تاری دید شکایت کنند.


چشم انداز سال اول زندگی کودک به شرح زیر است:


6 هفته کودک به بیان صورت واکنش نشان می دهد.

2-3 ماه کودک می تواند حرکات را تشخیص داده و اشیاء روشن را با چشم خود ردیابی کند.

3-6 ماه کودک به دستان خود نگاه می کند و می تواند فعالیت های اطراف خود را با چشمان خود دنبال کند.

4 ماه کودک می تواند از بازتاب خود در آینه لبخند بزند.

6 ماه کودک می تواند اشیاء متحرک را با چشمان خود دنبال کند و سعی کند تا به این اشیاء دسترسی پیدا کند.

7 ماه کودک می تواند بازتاب خود را در آینه لمس کند.

9 ماه کودک می تواند به جلو برود تا به یک شی نگاه کند.

1 ساله کودک می تواند اسباب بازی ها و اشیاء را که از دید خارج می شوند ، جستجو کند.

مهم است که بعد از چهار سالگی کودک معاینه کامل چشم انجام شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکلی برگشت ناپذیر نخواهد بود ، به خصوص اگر خانواده سابقه بیماری چشم را داشته باشد.


انواع مشکلات بینایی


شایعترین مشکلات بینایی در کودکان خطاهای انکسار چشم مانند میوپیا (نزدیک بینی) ، هایپروپیا (دور بینی) و آستیگماتیسم است. مشکلاتی مانند آمبلیوپی (تنبلی چشم) ، استرابیسموس (انحراف چشم) و کوری رنگ نیز متداول است.


تنبلی چشم


Amblyopia یا تنبلی چشم تقریباً بین 2٪ تا 5٪ از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد و یکی از شایع ترین دلایل کاهش بینایی در کشورهای توسعه یافته است. تشخیص و درمان زودرس کلیدهایی برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری در بزرگسالی است.


اگر فرزند شما زودرس به دنیا آمد و خانواده شما سابقه تنبلی چشم ، خطاهای انکسار یا مشکلات شبکیه را دارند ، باید به کودک خود توجه ویژه ای داشته باشید. اگرچه این بیماری عموماً بدون علامت است ، اما گاهی اوقات با سردرد و درد گردن بروز می کند.


لوچی یا انحراف چشم


استرابیسموس 3 تا 6 درصد از جمعیت را مبتلا می کند. تشخیص زودهنگام این بیماری بسیار مهم است زیرا با درمان در کودکان قابل اصلاح است اما در بزرگسالان نه.


برخی از علائم استرابیسموس عبارتند از:


چشم ها در یک راستا با هم حرکت نمی کنند.

کودک سر خود را کج می کند تا به دنبال چیزهای خاص باشد.

عادت چشمک زدن یا مالیدن چشم ها.

كوچك كردن یا بستن یك چشم برای تمرکز.


خطاهای انکسار


خطاهای انکسار در کودکی شایع است. تخمین زده می شود که به طور متوسط ​​20٪ از کودکان از این مشکل رنج می برند.


عیوب انکسار مانند آستیگماتیسم ، نزدیک بینی و دوربینی به طور متوسط ​​20٪ کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد.


نزدیک بینی


میوپیا به طور متوسط ​​در سن شش سالگی رخ می دهد ، و اغلب باعث می شود علائمی مانند تنگ کردن چشم برای تمرکز روی اشیاء دوردست یا عدم توانایی درک افرادی که نسبتاً دور هستند ، بپردازد. بعضی از کودکان ممکن است به اشیاء نزدیک شوند تا بهتر اشیاء را ببینند یا چشمان خود را برای تمرکز بهتر هنگام خواندن تنگ کنند.


دوربینی


این وضعیت معمولاً فیزیولوژیکی است ، به این معنی که در بیشتر نوزادان رخ می دهد. با این حال ، با افزایش سن، این مشکل به تدریج از بین می رود. با این حال ، در برخی موارد می تواند برای یک عمر باقی بماند.


آستیگماتیسم


این مشکل باعث می شود نوری که از اشیاء به چشم می رسد بیش از یک نقطه روی شبکیه متمرکز شود. این امر منجر به تاری دید و تحریف اشیا می شود.


با یک متخصص مشورت کنید


آیا می دانید این علائم می تواند نشانگر این باشد که فرزند شما دارای مشکلات بینایی است؟ اگر در فرزند خود متوجه این علائم شده اید ، با یک متخصص قابل اعتماد مشورت کنید. یک متخصص قادر به تعیین نوع و درمان مشکل خواهد بود.


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده