دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تقویت سلامت مغز کودکان

تقویت سلامت مغز کودکان

راهایی برای تقویت سلامت مغز در کودکان


آیا می دانید چگونه می توانید ظرفیت مغز فرزندتان را بهبود ببخشید؟ مغز 24 ساعت شبانه روز کار می کند و برای رشد آن باید تحریک شود.


منظور ما از سلامت مغز چیست؟ این کمک می کند تا کودک شما به مراحل عاطفی و رشدی متناسب با سن خود برسد. حمایت از سلامت مغز در کودکان بسیار مهم است.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

تجربیات و تحریک مغز در مراحل اولیه زندگی ، شکل گیری مسیرهای بیولوژیکی را تأثیر می گذارد که نه تنها در یادگیری و رفتار بلکه بر سلامت کلی شما برای کل زندگی شما تأثیر می گذارد."


در این مقاله ایده هایی برای ارتقاء سلامت مغز در کودکان ارائه خواهیم کرد.


چگونه می توان سلامت مغز در کودکان را ارتقا داد؟


فعالیت بدنی برای رشد مناسب مغز ضروری است.


برای تحریک مغز ، توصیه می کنیم "نوروبیک" را انجام دهید ، همچنین به عنوان هوازی مغز یا آموزش مغز شناخته می شود. در اصل یک سری تمرینات است که به شما امکان می دهد هر دو طرف مغز خود پرورش دهید.


همانطور که در زیر خواهید دید ، تمرینات بدنی و روانی را توصیه می کنیم که از ایجاد اتصالات عصبی در مغز پشتیبانی می کنند.


1. ترسیم موازی


از فرزند خود بخواهید دو قلم ، یکی در هر دست خود بگیرد. اگر جلوی آن یک کاغذ بزرگ ندارید ، یا دو صفحه کاغذ دارید ، آن را جلوی او قرار دهید. اکنون زمان شروع کار است: کودک شما باید همزمان با هر دو دست ، نقاشی کند.


حرکات مختلف را باید امتحان کنید: از بالا و پایین ، دایره و غیره. این تمرین ساده (و سرگرم کننده) از مهارت های حرکتی خوب و نوشتن پشتیبانی می کند.


2. خزیدن


برای انجام این بازی ، کودک شما باید مانند کودک چهار دست و پا به جلو حرکت کند. هنگامی که فرزند شما ریتم را درک می کند ، می توانید تغییرات را از جمله حواس دیگر امتحان کنید. به عنوان مثال ، پخش یک آهنگ برای رفتن به جلو و مکث وقتی متوقف شده است.


3. تمرین های حافظه


حافظه فرزند خود را با فعالیت ها و بازی های مکرر زنده کنید.

بازی کردن بازی های حافظه به عنوان یک خانواده بسیار سرگرم کننده است و همچنین به کودکان کمک می کند تا در زمینه های فکری کار کنند که اغلب آنها تمرین نمی کنند.


4. پازل


پازل کمک میکند تا کودک منطق و مهارت های تمرکز خود را توسعه دهد. همچنان که فرزندتان رشد می کنند تعداد قطعات خود را افزایش دهید ، به یاد داشته باشید که سنین توصیه شده توسط سازنده اسباب بازی فقط پیشنهادات هستند.


5. سودوکو


کودکان بزرگتر می توانند در ابتدا معماهای سودوکو را با کمک حل کنند. این تمرینات برای افزایش تمرکز و تفکر منطقی فوق العاده است.


6.نقاشی کشیدن

گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مطلب مرتبط گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع


برای كودك خود كتاب بخوانید و سپس از او بخواهید آنچه را كه خوانده اید نقاشی كند یا ترسیم كند. در این روش به او کمک خواهید کرد که روی خلاقیت ، حافظه ، درک مطلب و بیان احساسات خود کار کند.


7. موسیقی


یادگیری نوازندگی یک فعالیت عالی برای تحریک سلامت مغز در کودکان است. به عنوان مثال ، نوازندگی پیانو مستلزم دانستن نت هایی است که می خوانید ، رمزگشایی می کنید و آن را به حرکات دست تبدیل می کنید که باید به خوبی هماهنگ باشند تا صدای ملودی خوب به نظر برسد.


8. بازی با خمیر بازی


بازی خمیر گزینه ای عالی برای تشویق مهارت های حرکتی خوب هنگام کار با هماهنگی دست و چشم است. شما می توانید حیوانات زیادی را با فرزند خود درست کنید و حتی آنها را با داستانی که می خوانید در ارتباط قرار دهید تا بر روی خلاقیت کودک خود کار کنید.


نکات دیگری برای ارتقاء سلامت مغز


ورزش و مهارت های اجتماعی عناصر اصلی سلامت مغز در کودکان است.

ورزش ذهنی تنها راه ارتقاء سلامت مغز در کودکان نیست. در واقع ، این بسیار مهم است که:


با فرزندان خود صحبت کنید ، حتی هنگام تولد: صحبت کردن با فرزندتان از سنین کودکی به آنها کمک می کند تا ضمن یاد گرفتن زبان مادری و مؤلفه های فرهنگی ، مهارت های درک را توسعه دهند.


از قرار گرفتن در معرض استرس طولانی مدت خودداری کنید: نشان داده شده است که قرار گرفتن کودکان در معرض استرس طولانی مدت بر رشد شناختی آنها تأثیر می گذارد.


برای فرزند خود بخوانید: درست مانند صحبت کردن با آنها ، خواندن با صدای بلند برای آنها یک فعالیت اساسی برای پرورش مهارت های اجتماعی و رشد زبان است.


مراقب بچه های خود باشید: تماس بصری به آنها کمک می کند تا روابط عاطفی را توسعه دهند و رفتارهای اجتماعی را یاد بگیرند.


بچه های خود را در آغوش بگیرید: تماس جسمی برای رشد اجتماعی و عاطفی ضروری است.


عشق ورزش را به بچه های خود ترغیب کنید: فعالیت های در فضای باز به بچه های شما کمک می کند تا روی احساسات ، مهارت های حرکتی و مهارت های اجتماعی کار کنند.


اگر می خواهید سلامت مغز در کودکان تقویت شود ، با یک متخصص صحبت کنید. البته ، آنها ممکن است گزینه های دیگری را برای کار کردن بر روی توانایی های ذهنی فرزند کوچک شما پیشنهاد دهند.


مجله ارم بلاگ

منبع ترجمه سایت : sagligabiradim.com

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده